Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1170485
Schreef ik gisteren dat Samos loopt te niezen, nu heb ik er nog een zieke bij  :'(
Nachi heeft gisteren overgegeven, galachtig slijm. Een paar keer. Vannacht en vanmorgen nog een paar keer. Wil vanaf gisteravond niet eten nie en ook niet drinken nie (hij heet Nachi, geen Fons ;):(
Ligt maar een beetje apatisch op een kleedje......]
Wat kan het zijn????  :(
Laatst gewijzigd door Lefki&Amy op vr 06 feb 2009, 18:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Door verwonderd
#1170635
Beterschap hoor voor de niezende poezen. Met een theelepel desnoods wat vocht naar binnendruppelen. Desnoods ADblik als het idd langer dan 24 uur duurt.
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1170758
Samos, de niesende koningin des huizen, gaat wel redelijk. Ze ligt nu bij me te spinnen, dus de luchtwegen zijn redelijk vrij dan, denk ik. Ze heeft 1 traanoog en wil af en toe wel wat in haar mondje gestopt krijgen (gekookte kip met vocht  :P).
Nachi baart mij meer zorgen....hoewel ik hem na vanmorgen niet meer heb zien spugen. Hij wil gewoon niets, alleen maar lekker liggen....heb hem wat vocht toegediend met een spuitje...nu is ie pissig dus  ;)
De da zei dat je een niet etende kat max. 3 dagen kunt aanzien.....  ?? Als Nachi morgen niets verbeterd is, ga ik morgen naar de da....

Het is toch wat hè....dieren horen gewoon gezond te zijn en hun gang te kunnen gaan  :(
Door flin
#1170767
yuki13 schreef: Samos, de niesende koningin des huizen, gaat wel redelijk. Ze ligt nu bij me te spinnen, dus de luchtwegen zijn redelijk vrij dan, denk ik. Ze heeft 1 traanoog en wil af en toe wel wat in haar mondje gestopt krijgen (gekookte kip met vocht  :P).
Nachi baart mij meer zorgen....hoewel ik hem na vanmorgen niet meer heb zien spugen. Hij wil gewoon niets, alleen maar lekker liggen....heb hem wat vocht toegediend met een spuitje...nu is ie pissig dus  ;)
De da zei dat je een niet etende kat max. 3 dagen kunt aanzien.....  ?? Als Nachi morgen niets verbeterd is, ga ik morgen naar de da....

Het is toch wat hè....dieren horen gewoon gezond te zijn en hun gang te kunnen gaan  :(
leververvetting... dan is U nog verders van huus!!!
Door brie
#1170773
flin schreef: leververvetting... dan is U nog verders van huus!!!
yups..toen mick hier laatst ziekig was werd hij zat. middag ziekig..zondag aangekeken en met spuitje zo'n 200ml vocht toegediend, toch op maandag naar de da geweest, dat was rond 2 uur (dus 48 uur later) en ondanks vocht etc was hj toch uitgedroogd..
3 dagen vind ik dus te lang..ik zou ook morgen al gaan..

die katten bezorgen je toch ook een boel stress, als die ziek zijn vind ik dat veel erger dan wanneer ik zelf ziek ben of iemand anders hier in huis  :-X
maar ze zijn gelijk ook zo intens ziek..straalt er helemaal vanaf

heb je hem al wat echinacea gedaan?

sterkte  :-*
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1170822
Ow, Nach vindt alles zoooooo vies  ;) en die echinacea...die stinkt!  :P
Heb hem wel zilverwater gegeven en een paar keer een spuitje gewoon water....van al het lekkers wat ik hem voorschotel.....kippenlevertje, gekookte kip, tonijn uit blik (normaal zijn favo) wil ie heleeeemaal niks.
En mij vindt ie nou ook niet meer aardig, met telkens dat spuitje. Hij zit nu dus onder de bank......en hij zal zich voorlopig niet meer laten zien, vrees ik. Dalijk het laatste rondje, benieuwd of ie daarvoor tevoorschijn komt, want ook dat is hem altijd heilig.
Door brie
#1170825
yuki13 schreef: Ow, Nach vindt alles zoooooo vies  ;) en die echinacea...die stinkt!  :P
Heb hem wel zilverwater gegeven en een paar keer een spuitje gewoon water....van al het lekkers wat ik hem voorschotel.....kippenlevertje, gekookte kip, tonijn uit blik (normaal zijn favo) wil ie heleeeemaal niks.
En mij vindt ie nou ook niet meer aardig, met telkens dat spuitje. Hij zit nu dus onder de bank......en hij zal zich voorlopig niet meer laten zien, vrees ik. Dalijk het laatste rondje, benieuwd of ie daarvoor tevoorschijn komt, want ook dat is hem altijd heilig.
ocharme  ;D
tis wat hier in de medische kattenhoek vandaag..
en inderdaad echinacea stinkt  :D
sterkte met je patienten..
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1170842
brie schreef: ocharme  ;D
tis wat hier in de medische kattenhoek vandaag..
en inderdaad echinacea stinkt  :D
sterkte met je patienten..
Dank je wel!!! Dat heb ik wel even nodig ja. Vind het altijd zo'n impact hebben als er iemand in mijn "gezin" ziek is.....maar dat zal voor iedereen hier gelden....
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1170846
ow.. dat klinkt ook al niet vrolijk..
tis wat met die katzels..
een hond is wat dat aangaat veel makkelijker..


ik vind.. als je je zorgen maakt.. gewoon maar naar de d.a. gaan..
dan weet je of je je terecht of onterecht zorgen maakt..

veel sterkte..
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1170855
spreeuwtje schreef: ow.. dat klinkt ook al niet vrolijk..
tis wat met die katzels..
een hond is wat dat aangaat veel makkelijker..


ik vind.. als je je zorgen maakt.. gewoon maar naar de d.a. gaan..
dan weet je of je je terecht of onterecht zorgen maakt..

veel sterkte..
heb jouw hele verhaal net ook gelezen, tjemig zeg!!! Dan heb ik eigenlijk niks te klagen  ;)
Maar we zullen hetzelfde voelen...de onmacht, de situatie die je zo graag wilt veranderen, maar niet kunt. Het geduld opbrengen, afwachten....ahhhhhhhhhhhhhhh...moordend!!  :(
Ben vandaag met Yuki naar de da gegaan, die had al 2 weken een traanend oog. Toen werden de katjes ziek en ben ik toch maar met Yuk gegaan om uit te kunnen sluiten dat ie echt iets aan zijn oog heeft waar iets aan gedaan zou moeten worden. Gelukkig bleek dat niet het geval, maar dan kan dat in ieder geval uit mijn hoofd en kan ik mij volledig richten op de 2 zieke katjes.
Ik ga nu de laatste ronde met Yuk wandelen en degene die zich daar NIET bij aansluit (uitgezonderd knijnen)is ECHT ziek. Een zeer betrouwbare graadmeter.
Spreeuw, jij ook heel veel sterkte in de strijd. We gaan hem WEEEER winnen!!! Tsjakka!!  :D
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1170882
nou.. ik ben op niemand jaloers met een ziek katje..
allememachies.. wat doen die beesten toch moeilijk!!!
had je al gelezen van mijn dwangbuis??
werkt prima!!
want even een katje oppakken voor een spuitje water zit er echt niet in hier hoor!!!
ja oppakken wel.. maar dat spuitje kun je echt vergeten..

naja..
we komen er wel..
t zou alleen fijn zijn.. als ik t gevoel had dat ik mijn leven weer een beetje terug had..  :-\


:-*
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1170890
spreeuwtje schreef: nou.. ik ben op niemand jaloers met een ziek katje..
allememachies.. wat doen die beesten toch moeilijk!!!
had je al gelezen van mijn dwangbuis??
werkt prima!!
want even een katje oppakken voor een spuitje water zit er echt niet in hier hoor!!!
ja oppakken wel.. maar dat spuitje kun je echt vergeten..

naja..
we komen er wel..
t zou alleen fijn zijn.. als ik t gevoel had dat ik mijn leven weer een beetje terug had..  :-\


:-*
Dit IS je leven  ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door