Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#1167176
Elders heb ik hier al een bericht geplaatst over Gijs die aan nierfalen. Maar omdat ik nu met een nieuwe vraag over nierfalen zit, toch maar een nieuwe post.

Met Gijs gaat het redelijk. Na drie dagen spoelen bij de dierenarts en de weken daarna nog vele zorgen, lijkt het of hij begint op de krabbelen. Zoals hij was, zal hij niet meer worden, maar het leven is op dit moment, ondanks dat hij soms niet lekker zal voelen, nog geen ondragelijk lijden.

Het regime is nu: om de dag onderhuids vocht toedienen, fortekor, druppeltjes tegen misselijkheid en pilletjes voor de eetlust. De laatste twee begin ik voorzichtig af te bouwen. Hij eet goed, komt aan, heeft helaas niet veel energie, maar kan zijn dagelijkse dingen nog zonder problemen doen. Ik hoop dat het nog heel lang zo gaat. Als hij weer instort, zal hij niet meer naar de dierenarts gaan om drie dagen gespoeld te worden. Als het einde komt, komt het. Weer 'opkrikken' zal alleen maar uitstel van excecutie zijn, en met welk doel?

Nu mijn vraag: wat kan ik verder nog verwachten? Raken nierkatten langzaam in coma of kan ik nare complicaties verwachten? Ik vraag dit, omdat mijn laatste wens voor Gijs is, dat hij thuis inslaapt. De dierenarts vindt hij nu zo naar dat hij bij binnenkomst al van ellende door zijn pootjes zakt. Die emoties wil ik hem voor het laatste half uur van zijn leven graag besparen. De dierenarts komt wel aan huis, maar maar twee dagen in de week. Dat vind ik wel lastig, want wanneer het moment echt daar is, laat zich niet plannen.

Misschien duurt het nog weken, ik hoop maanden, maar ik maak me er wel een beetje zorgen over wat ik nu nog kan verwachten. Wat is het echte einde?
#1170231
ach, wat sneu voor het oude baasje..
wat fijn toch dat hij baasjes heeft die zo goed voor m willen zorgen  :-*
ik heb geen idee hoe dit verloop zal gaan..mijn oudste kat is 8 en ik heb geen revaring met Nierfalen, en al helemaal niet bij oude katten.
heel veel sterkte en ik hoop van harte dat jullie gijs rustig en vredig heen mag gaan als de tijd daar is
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door