Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Red_Hunter
#1169054
Mijn pup (10 maanden) krijgt nu 's morgens KVV en 's avonds BARF, maar je poept op dit moment zo veel. Wel harde keutels maar wel 5x op een dag.  Het viel me wel op dat ze soms wat wit zijn, zou de botverhouding voor haar iets te hoog liggen?
Ik hou hetzelfde aan als bij mijn andere twee honden en die doen het er uitstekend op.
Ik heb dus 's morgens 400 gr Energique en 's avonds 400 gr barf waarvan 50% vleesbot.
Ze krijgt dit nu al een paar weken maar sinds een paar dagen ligt er elke ochtend een drol in huis.
Vanmorgen zei mijn man dat de drol er aardig wit uit zag.
Hiervoor kreeg ze 's avonds KVV met wat barfartikelen erbij, dus bot eten doet ze al heel lang.

Groetjes Trudie
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#1169062
Het feit dat jouw pup anders poept dan jouw andere honden is eigenlijk normaal. Immers, geen hond is hetzelfde dus je moet iedere hond voeren wat het beste bij hem past. Ik heb ook een hond die beter bot verteert dan de ander en dus krijgt hij meer kaal bot en de ander meer vlees bij het bot. Dat moet je gewoon even uitproberen. Dat hoort allemaal bij zelf samenstellen. :D
Door Lizzy
#1169064
[quote="Red_Hunter"]
Mijn pup (10 maanden) krijgt nu 's morgens KVV en 's avonds BARF, maar je poept op dit moment zo veel. Wel harde keutels maar wel 5x op een dag.  Het viel me wel op dat ze soms wat wit zijn, zou de botverhouding voor haar iets te hoog liggen?
Ik hou hetzelfde aan als bij mijn andere twee honden en die doen het er uitstekend op.
Ik heb dus 's morgens 400 gr Energique en 's avonds 400 gr barf waarvan 50% vleesbot.
Ze krijgt dit nu al een paar weken maar sinds een paar dagen ligt er elke ochtend een drol in huis.
Vanmorgen zei mijn man dat de drol er aardig wit uit zag.
Hiervoor kreeg ze 's avonds KVV met wat barfartikelen erbij, dus bot eten doet ze al heel lang.

Groetjes Trudie
[/quote]

Misschien is de hoeveelheid bot in Energique + 50% wat teveel. Je zou eens 40% kunnen gaan geven. Ook kan de hoeveelheid orgaanvlees wat hoog zijn, waardoor ze vaak poept. Hoeveel % geef je in het zelf samengestelde deel?
Door Red_Hunter
#1169137
Orgaan hou ik expres laag en zit op 10%.
Maar als het aan het orgaan zou liggen, zou je verwachten dat het zachte keutels zijn, maar het zijn harde kneiters.

Groetjes Trudie
Door Lizzy
#1169140
[quote="Red_Hunter"]
Orgaan hou ik expres laag en zit op 10%.
Maar als het aan het orgaan zou liggen, zou je verwachten dat het zachte keutels zijn, maar het zijn harde kneiters.

Groetjes Trudie
[/quote]

Teveel orgaan kan wel de hoeveelheid ontlasting vergroten. Ik vind 10% nog best hoog, wanneer je voor de helft KVV geeft. Ik zou wat minder orgaan en wat minder vleesbot geven. Wat geef je voor de rest nog? Groeten en spiervlees?
Door Cathelijn
#1169180
Bij mij poepen ze ook duidelijk meer als het botaandeel een keer wat hoger uitvalt, dus ik zie daar wel een verband tussen.
Door Red_Hunter
#1169311
[quote="Lizzy"]
Teveel orgaan kan wel de hoeveelheid ontlasting vergroten. Ik vind 10% nog best hoog, wanneer je voor de helft KVV geeft. Ik zou wat minder orgaan en wat minder vleesbot geven. Wat geef je voor de rest nog? Groeten en spiervlees?
[/quote]
Ik geef dus 50% vleesbot, 15% groenten, 10% orgaan (lever, hart, nier, maagjes, pens) en de rest spiervlees.
Elke dag krijgen ze vleesbot en spiervlees en de groenten en orgaan wisselen elkaar af. Dan nog 2x in de week in visje toe en 2x in de week een eitje.
Ik doe dit al jaren met de andere honden en dat gaat goed, alleen zij reageert er dus anders op. Het rare was dat ik toen ik net begon juist dacht dat ze minder ging poepen maar de laatste dagen is het ineens bal.

Groetjes Trudie
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door