Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1165265
Ik ben heel erg bang dat Loekie (ongeveer 10 jaar oud, maar tropenjaren gehad in Spanje) dement begint te raken. Die arme drommel doet dat ook nog op een manier waarbij hij zichzelf beschadigt.

Loekie is al vanaf voor de kerst niet Loekie, dat heb ik verteld. Alles is weer oké, behalve dat hij nog steeds zijn sprintjes in het bos bijna niet doet, ik moet dus op hem blijven wachten. En zoals ik hem altijd in de gaten moet houden in een grotere wandelgroep met meerdere honden en mensen omdat hij mij anders kwijt is, gaat het nu ook in het bos. Hij loopt rustig van het wandelpad af het bos in en dan moet je hem roepen want anders loopt hij gewoon door. Niet altijd hoor, maar wel een paar keer per wandeling. Dit sluipt erin en je merkt het pas als het al een tijdje aan de gang is. Ik heb natuurlijk 4 hondjes en ik kan niet alle hondjes de hele wandeling in de gaten houden.... :-\

Afgelopen weekend had ik nachtdienst, ik kom maandagmorgen vroeg thuis en aai de honden bij thuiskomst. Is Loekie ijs- en ijskoud.  ???IJsklompjes als voetjes, een ijskoude neus en snoet en oren. Die hond is zeker een aantal uren buiten geweest.  (Ze kunnen hier via het hondenluik naar de achtertuin toe)
Ik ging gelijk Jojo verdenken met zijn generaal spelen naar de oudjes toe. Het gaat al een tijd goed trouwens, maar je weet maar nooit he. Toen ik boven op Loekie zijn slaapkamer kwam (de rest van de honden komt niet boven, Loekie heeft het vanwege zijn stressnivo echt nodig om zich af te zonderen) en een bende zag inclusief een omgegooide waterbak, verdacht ik Jojo er helemaal van dat hij Loekie van zijn slaapkamer verdreven had en naar buiten toe en dat Loekie niet meer naar binnen durfde te komen. Maar ik had geen bewijs dus ik wist het niet zeker... en waarom Loekie wel en Opa Freggel niet, want vorige keer (gelukkig al anderhalf jaar geleden) werden beide hondjes naar buiten gedirigeerd.

Afgelopen nacht was ik gewoon thuis, Jojo lag zoals gewoonlijk als ik thuis slaap in zijn bench. En ik werd vanmorgen wakker, hoorde geen trippelvoetjes op de gang van Loekie, ben gelijk beneden gaan kijken, geen Loekie. Stond hij dus weer buiten, totaal verkleumd !  :-X Ik heb hem gelijk naar binnen gehaald, zijn warme jasje omgedaan, op de bank gaan zitten met hem op schoot, dikke deken om hem heen en een klappertandende Loekie gelukkig redelijk snel weer op temperatuur gekregen.

Als er hier een hond aanslaat, slaat Loekie ook aan, dat is normaal. Maar als er een hond aanslaat en vervolgens richting achtertuin verdwijnt, omdat 'het' daar vandaan komt, dan loopt Loekie naar de gangdeur en gaat tegen de gangdeur blaffen.... en andersom ook wel eens.

En als je dan alle aanwijzingen bij elkaar optelt, ben ik toch heel erg bang dat hij een beetje dement aan het worden is....

Herkennen mensen die een dementeren hond hebben (gehad) hier iets in ?

Ik heb Cholodin in huis, ook Plumbum Metallicum D12 granules. Maar daar hoort nog Barium (Barita) Carbonicum D6 bij en dat kan ik dus nergens krijgen.

Ten eerste: Weet hier iemand waar dat te krijgen is, ik heb al gegoogled maar niets gevonden in de webwinkels.
En ten tweede; wat zouden jullie doen, deze remedie nu al geven of eerst richting de dierenarts om het 'geval' voor te leggen ? Ik kan van tevoren al zeggen dat Loekie alleen maar blaft en gromt bij de dierenarts en verder niets.....  :-\
Laatst gewijzigd door Annett op ma 02 feb 2009, 17:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Door JoNoMo
#1165278
Ik heb geen dementerende hond maar 2 dementerende katten.
Zij weten soms ook echt niet waar ze zijn en kunnen dan midden in de nacht gaan miauwen.
Gelukkig reageren ze nog wel op mijn stem en komen dan snel in bed liggen en dan is het goed.
Ook staan ze wel eens tegen het kattenluik te miauwen.
Door Annett
#1167534
Vandaag naar de dierenarts geweest, bloed laten prikken. Dit was 6 weken geleden ook gedaan en toen waren de nierwaardes hoog. Loekie krijgt het barf nierdieet al 1,5 jaar, ook solidago, extra vit.B en vit. C. Nu waren de nierwaardes nog hoger en wel zo hoog dat zijn 'van het padje af' zijn daarvan kan komen. Hij heeft nu Fortekor gekregen en ik moet over 3 weken weer terug om te kijken of de nierwaardes weer lager zijn geworden. Zo niet, dan.....  :-X :'(
#1167932
ik heb een hond van vijftien die dit ook heeft.
hij blaft omdat de anderen blaffen,maar weet totaal niet waarom.
ook staat hij soms naar een muur te kijken of loopt doelloos in het rond.
jammer genoeg is hij ook onzindelijk geworden,maar ik weet niet of dit met dementeren te maken heeft of gewoon met ouderdom
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door