Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door BaiChèDol
#1167422
Mijn 2 honden (laabs van 40 kg) eten nu een dikke maand barf. Zoals het een echte laab betaamt vinden ze alles lekker!
Ik begin er zelf ook steeds meer plezier in te krijgen, vooral als ik zie hoe prachtig de honden er nu, na pas 1 maand, uitzien. De oudste, Bailey, heeft heel lang last gehad van zijn oren, de ene ontsteking na de andere. Een half jaar geleden was ik om die reden al overgestapt naar Farm Food brokken en Haaks. Maar nu hij uitsluitend barf krijgt, gaat het pas echt goed met hem! Zo vrolijk als hij nu is, heb ik hem al heel lang niet meer gezien.

Nu heb ik een vraag over de vleesbotten. Tot nog toe heb ik alleen nekjes, kipvleugels en gevogelte-karkassen (eend,parelhoen, kip, kwartel..) gegeven. Dat gaat allemaal prima, er wordt goed gekraakt en ik vind niets terug in de poep.
Wanneer kan ik beginnen met wat grotere botten, zoals lamsribbetjes en geiten- of damhertribben? Het zijn grote honden, en daarom denk ik dat ze het leuk vinden om wat meer te kluiven..
#1167439
als ze al het bot wat ze krijgen goed verteren, kan je best wat lamsribben gaan geven hoor!
Mits je 1 rib geeft maar altijd meerdere aan elkaar!!
een lekkere pensmaaltijd vooraf en dan komt alles goe!!!
Gebruikersavatar
Door BaiChèDol
#1167552
Ja heerlijk dat het met hem nu zo goed gaat, eigenlijk veel beter dan ik had gehoopt! En ook al zo snel!! Daar doe ik het toch voor..en eerlijk is eerlijk ook omdat ik het zelf gewoon steeds leuker vind.  :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door