Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Ons Elftal
#1163374
Vandaag heb ik voor het eerst schapenvlees gekocht. Snijdsels van zo'n 50 gram per stuk.  € 1,50 per kg. Toen ik er porties van wilde maken zag ik dat aan alle stukken vliezen zaten. Vet kwam ik amper tegen. Wel zo af en toe een stukje lever dat er nog aan vast zat. De vliezen heb ik van het vlees afgesneden. Uiteindelijk hield ik van 12 kg nog 10 kg vlees zonder vlies over.
Was het misschien niet nodig geweest het vlies eraf te snijden. Waarom weet ik niet, maar voor mijn gevoel heeft dat vlies weinig voedingswaarde. Weet iemand of dit vlies wel of geen waardevolle bijdrage levert aan de maaltijd?
Uiteindelijk heb ik nu ik de vliezen weggegooid heb ca € 1,75 per kg betaald. Is dat wel of niet duur?
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1163490
hier krijgen ze het ook wel, net zoals de afsnijdsels van de long die ik gebruik om te drogen. Hier zitten ook wel eens stukken aan, die ik niet droog, en waarvan ik denk dat er weinig voedingswaarde in zit. Krijgen ze gewoon "erbij".
TEveel aan vet gaat hier ook weg
Door Ons Elftal
#1164043
Sorry, ik kan niet van die hokjes maken met tekst van een eerdere reactie. Moet nog even bestuderen hoe dat moet.

Maar als jullie in dit geval het vlies laten zitten, rekenen jullie dit dan wel mee in de hoeveelheid die jullie honden moeten krijgen of is het dan echt extra, dus geven jullie dan iets meer?
Door Ons Elftal
#1164417
~Joke~ schreef: Het vlies zit bij de hoeveelheid vlees die ik geef in, ze krijgen het niet extra. Als je op quote klikt krijg je zo'n hokje  ;)
Kijk, gelukt. Dank je wel.
Door Ons Elftal
#1164418
trimsalon schreef: ligt er ook een beetje aan hoeveel het is. Meestal kijk ik niet zo heeeeeeeeel nauw, en krijgen ze gewoon de volgende dag iets minder
Oké, dan moet ik proberen ook zo te denken en niet alles al te precies willen doen.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1164435
Ons Elftal schreef: Oké, dan moet ik proberen ook zo te denken en niet alles al te precies willen doen.
It's a way of life ;). Komt allemaal goed Anita, en als je wat langer alles zelf bent aan het samenstellen word je vanzelf iets makkelijker.
Tenminste dat was hier zo ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door