Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door SHIVA
#11624
ben vanochtend met starlett da geweest nadat ze gisteren na hetvis en vlees kippenvleugels aan het braken was ze spugde alleen slijm en gal vanochtend lag ze op de bank in haar eigen urine haar tandvlees was helemaal wit en ook de randjes van haar ogen schrok me een hoedje koorts opgenomen en ze had 39.9 koorts da gebeld kon gelijk om 8uur terecht kom ik daar is tandvlees weer mooi rose en ogen ook zij kwispelt met staartje en maakt blije indrul da zegt vreeemd zo te zien aalles oke maar ik wil toch nog even temperen heeft ze 40.5 koorts gaat haar onderzoeken schiet ze in de stress wordt zo stijf als een plank da zegt ik kan nu niets doen ga haar thuis maar opservere op drink enplasgedra morgenochtend urine opvangen en koorts opmeten danwordt er gekeken of ze blaasontsteking heeft ze heeft vandaag een spuit tegen de koorts gekregen ze drinkt wat meer maar kleine beetjes ze plast kleine plasjes ik wilde haar reiki geven en toen ik daar mee bezig was begon ze te hikke /KOKHALZEN? ik weet het niet heb dit bij dieren nog niet meegemaakt wel bij een enkel persoon nu ben ik toch een beetje bang ben gelijk met de reiki gestopt kan dit ook op een nier probleem lijken of suiker ben een trut als het om dieren gaat kan dan niet meer goed denken bij mensen kan ik best wel relativeren maar nu eff niet heeft iemand advies ga nu maar weer eff naar buiten met haar eten wil ze ook niet zels geen bibi kan het ook van de versvoer komen ben nu 3weken bezig ze krijgen ook nog 3dagen proplan brokken doe ik nu iets helemaal verkeerd ?WAT EEN VRAGEN HE? NOU DE GROETJES VAN SHIVA :( :( :(
Door Lizzy
#11625
ben vanochtend met starlett da geweest nadat ze gisteren na hetvis en vlees kippenvleugels aan het braken was ze spugde alleen slijm en gal vanochtend lag ze op de bank in haar eigen urine haar tandvlees was helemaal wit en ook de randjes van haar ogen schrok me een hoedje koorts opgenomen en ze had 39.9 koorts da gebeld kon gelijk om 8uur terecht kom ik daar is tandvlees weer mooi rose en ogen ook zij kwispelt met staartje en maakt blije indrul da zegt vreeemd zo te zien aalles oke maar ik wil toch nog even temperen heeft ze 40.5 koorts gaat haar onderzoeken schiet ze in de stress wordt zo stijf als een plank da zegt ik kan nu niets doen ga haar thuis maar opservere op drink enplasgedra morgenochtend urine opvangen en koorts opmeten danwordt er gekeken of ze blaasontsteking heeft ze heeft vandaag een spuit tegen de koorts gekregen ze drinkt wat meer maar kleine beetjes ze plast kleine plasjes ik wilde haar reiki geven en toen ik daar mee bezig was begon ze te hikke /KOKHALZEN? ik weet het niet heb dit bij dieren nog niet meegemaakt wel bij een enkel persoon nu ben ik toch een beetje bang ben gelijk met de reiki gestopt kan dit ook op een nier probleem lijken of suiker ben een trut als het om dieren gaat kan dan niet meer goed denken bij mensen kan ik best wel relativeren maar nu eff niet heeft iemand advies ga nu maar weer eff naar buiten met haar eten wil ze ook niet zels geen bibi kan het ook van de versvoer komen ben nu 3weken bezig ze krijgen ook nog 3dagen proplan brokken doe ik nu iets helemaal verkeerd ?WAT EEN VRAGEN HE? NOU DE GROETJES VAN SHIVA :( :( :(
Wacht even hoor Shiva... (ik snap namelijk heel weinig van jouw verhaal): heeft jouw hond nu zulke hoge koorts? Nee toch? Wel? Ik zou als de BLIKSEM naar een andere dierenarts gaan!!! Een hond met zulke hoge koorts mag (als je het mij vraagt) niet naar huis gestuurd worden!

Nou Shiva, ik schrik me wezeloos. Laat ons even weten of de koorts werkelijk ZO hoog is?! Nogmaals, ik kan eigenlijk geen touw aan jouw verhaal vastknopen.... (Sorry, ligt vast aan mij. Ik heb last van de warmte).

Groetjes en sterkte, Lizzy
Door Jolly
#11626
nee Lizzy, ik vat het ook niet zo goed, maar ik hoop ook dat de da de hond niet naar huis heeft gestuurd met 40,5 koorts.
Ga nog een keer lezen, misschien snap ik het dan
Door SHIVA
#11627
SORRY DAT HET ZO ONDUIDELIJK GESCHREVEN IS DOE EEN NIEUWE POGING;MAANDAG HEEHT STARLETT VIS EN KIPPEVLEUGELS GEGETENVERDEELD OVER DE DAG' SAVONDS DEED ZE WAT GAL EN SCHUIM SPUGEN
DINSDAG HEEFT ZE BIBI VOER GEHAD AT MET LANGE TANDEN EN WEER WAT SCHUIM GEKOTST WOENSDAGOCHTEND LAG ZE OP DE BANK EN HAD HAAR URINE LATEN LOPEN DOE EEN HOND NORMAAL NIET TOEN IN HAAR BEK EN OGEN GEKEKEN EN SCHROK ME LAM ALLES WAS SPIERTJE WIT GAUW DE KOORTS GEMETEN EN HAD 39.5 KOORTS NAAR DE DA GEGAAN KOM IK DAAR IS ALLES WEER IN REDELIJKE KLEUR TERUG MOOI LICHT ROSETANDVLEES EN OOGRANDJES DA BEGREEP HET NIET MAAR VOOR DE ZEKERHEID EVEV BETAST MAAR STARLETT WAS ZO GESTREST DAT HIJ NIET S KON VOELEN BIJ DARMEN EN BUIK OMDAT ZE ALLES ZO KRAMPACHTIG VAST HIELD WEL DE KOORTS GETEMPERD EN DAT WAS 40.5 TOEN HEEFT ZE EENSPUIT GEKREGEN OM DE KOORTS TE LATEN ZAKKEN MOET VAN DE DA HAAR DEDRAG IN DE GATEN HOUDEN WAT DRINKEN EN PLASSEN BETREFT DONDERDAG MOET IK DE URINE AFGEVEN EN DEHOOGTE VAN HAAR KOORTS THUIS HEB IK HAAR REIKI WILLEN GEVEN OP DE BLAAS DARMEN EN NIEREN ZE GING GEWILLIG STAAN MAAR NA 5MIN. BEGON ZE TE SHAKEN SOORT VAN HIKKEN KOKHALZEN GEEN IDEE BEN TOEN GELIJK GESTOPT ZE DRINKT NIET OVERDREVEN VEEL KLEINE BEETJE GA OM HET UUR EVEN LATEN PLASSEN KLEINE PLASJES ZIT GEEN BLOED BIJ ZE MAAKT OOK NIET ECHT EENDOODZIEKE INDRUK WEL LOOM DE OGEN ZIJN OP DIT MOMENT MOOI ROSE EN DE TANDVLEES OOK WAS MIJN VRAAG KAN DIT DUIDEN OP BLAASONTSTEKING OF NIEREN IK GEEF NOG DRIE KEER PER WEEK BROKKEN DE REST BIBI GROENTEMIX FYTO EN KIPPEVLEUGELS EN NU DAN VOOR HET EERST VERSE VIS IK HOOP DAT IK WAT DUIDELIJKER BEN VALT NIET MEE OM ALLES OP P.C GOED TE VERWOORDENGR SHIVA
Door SHIVA
#11628
NOG EVEN DE KOORTS IS OP DIT MOMENT 39.8 DUS IETS AAN HET ZAKKEN HAAR NORMALE TEMP.IS ALTIJD 38  GR SHIVA
Door Ink
#11629
Shiva ga effe naar een andere DA als het kan. Ik zou zo de avond en de nacht niet ingaan.
Door Lizzy
#11630
Hoi Shiva, ik wil je niet ongerust maken, maar ik vind dit allemaal geen goede signalen.... Ik vind de koorts nog veel te hoog en ik vind persoonlijk dat ze jou op deze manier zo niet naar huis hadden mogen sturen...

Heeft jouw hond eerder wel eens kippenvleugels gegeten? Waren deze vleugels platgeslagen of ingeknipt? Over de vis maak ik me niet zo'n zorgen, maar het is mogelijk dat er een vleugel "vast is gelopen ergens".... Zeker als jouw hond het niet gewend is om vleugels te eten.

Goed, dit kan natuurlijk VAN ALLES en nog wat zijn! Dit kAn blaasontsteking zijn, maar het dit kan ook aan de darmen of maag liggen, daar jouw hond slijm heeft gespuugd en dergelijke. Dit kAn een virus zijn. Dit kan echt van alles zijn. Aangezien jouw hondje koorts heeft en wit tandvlees heeft gehad, zit dit mij absoluut NIET lekker! Ik zou je dan ook aan willen raden terug te gaan naar de dierenarts. Desnoods een ander. Iemand die haar WEL kan onderzoeken...

Groetjes en veel sterkte, Lizzy en laat ons even weten hoe het gaat, OK? Ik maak mij zorgen....
Door SHIVA
#11631
LIZZY IK GA VANAVOND WEER TERUG NAAR DE DA DAN IS MIJN MAN ER OOK BIJ EN IS ER EEN ANDERE DA AANWEZIG IK GA MET DEZE HOGE KOORTS ZEER ZEKER NIET DE NACHT IN VOOR ZE ONDERZOCHT IS TROUWENS WAT VIND JIJ VAN DE PRO PLAN IK HEB AL ERGENS OP DE SITE BIJ DE ALDIE WAT GESCHREVEN  EN WAT DENK JE VAN DE REIKI MOET IK DAAR MEE DOORGAAN IK KLINK ONZEKER MAAR BEN DATNU TOCH OOK BEDANKT VOOR JE MEDELEVEN GA NU EVEN MET HAAR NAAR BUITEN EN DAN WAT KNUFFELEN  DE ANDERE WILLEN OOK NOG WAT AANDACHT GR SHIVA
Door Lizzy
#11632
Hoi Shiva, als je dit nog leest: ik zou (als ik jou was) af en toe wat Reiki proberen, maar als ze niet wil: dan beter niet. Ze heeft dan een goede reden om niet te willen...

Sterkte! Ik zal aan je denken! En, ik hoop dat we van je horen als je bij de dierenarts bent geweest.

Op Proplan zal ik reageren onder de Aldi categorie, OK?

Groetjes, Lizzy
Door roger
#11633
<<Op Proplan zal ik reageren onder de Aldi categorie, OK?<<



Hej , Lizzie, Aldi categorie !!!!!!!

een beetje beleefd blijven hé, soms hebben ze daar ook goei tomaten , paprika's , water, Leo- koeken, rozijnen, porto ,kattebakvulling en nog vanalles  ;D ;D ;D

Groetjes
Roger.
Door Janet
#11634

<<Op Proplan zal ik reageren onder de Aldi categorie, OK?<<



Hej , Lizzie, Aldi categorie !!!!!!!

een beetje beleefd blijven hé, soms hebben ze daar ook goei tomaten , paprika's , water, Leo- koeken, rozijnen, porto ,kattebakvulling en nog vanalles  ;D ;D ;D

Groetjes
Roger.
Van alles, behalve goed hondenvoer ;D.
Door Jolly
#11635
lidl en aldi, zijn prima als het voor mensen is, heb er al veel leuke dingen vandaan en voor goedkoop, maar buiten de koekjes voor de dagopvang krijgen ze geen zooi voor dieren daar vandaan
Door SHIVA
#11636
Hoi Shiva, als je dit nog leest: ik zou (als ik jou was) af en toe wat Reiki proberen, maar als ze niet wil: dan beter niet. Ze heeft dan een goede reden om niet te willen...

Sterkte! Ik zal aan je denken! En, ik hoop dat we van je horen als je bij de dierenarts bent geweest.

Op Proplan zal ik reageren onder de Aldi categorie, OK?

Groetjes, Lizzy
we zijn net terug van de da had een andere dan vanochtend,urine is nagekeken kon niets bijzonders vinden,alleen wat verhoogde eiwitconcentraat.
nog wel een koortsremmende injectie gekregen .
het ziektepatroon is heel vreemd, ze is blij kwispelt, drinkt niet overmatig veel plas normaal wat ze altijd doet kleine plasjes .maar wel 39.9 koorts
nu denkt de da dat er een kippenbotje verkeerd zit want aan het uiteinde van de darmen daar is starlett wat gevoeliger maar ze piept er niet op.als er geen verbetering is morgenochtend om half 10 terug om foto,s te maken en eventueel een eggo of er geen scherpe botjes zitten van de kip.
da vond vers vlees geen probleem maar de kip is voor haar geen optie wel lamsbotten en orgaanvlees of gewoon kipfile maar niet de botten die zijn te hard en splinteren ook rauw  dus voor mij even geen kipvleugels meer geef ze wel aan mijn katten bibi en lamsbotten en vis en daarbij groenten en natuurlijk de fythomix prima
ik hoop dat het morgen echt beter gaat met haar  ik ga nu wat drinken en dan naar mijn kooi toe ben bekaf morgenavond horen jullie hoe het is afgelopen met starlett groetjes shiva
Door Lizzy
#11637
we zijn net terug van de da had een andere dan vanochtend,urine is nagekeken kon niets bijzonders vinden,alleen wat verhoogde eiwitconcentraat.
nog wel een koortsremmende injectie gekregen .
het ziektepatroon is heel vreemd, ze is blij kwispelt, drinkt niet overmatig veel plas normaal wat ze altijd doet kleine plasjes .maar wel 39.9 koorts
nu denkt de da dat er een kippenbotje verkeerd zit want aan het uiteinde van de darmen daar is starlett wat gevoeliger maar ze piept er niet op.als er geen verbetering is morgenochtend om half 10 terug om foto,s te maken en eventueel een eggo of er geen scherpe botjes zitten van de kip.
da vond vers vlees geen probleem maar de kip is voor haar geen optie wel lamsbotten en orgaanvlees of gewoon kipfile maar niet de botten die zijn te hard en splinteren ook rauw  dus voor mij even geen kipvleugels meer geef ze wel aan mijn katten bibi en lamsbotten en vis en daarbij groenten en natuurlijk de fythomix prima
ik hoop dat het morgen echt beter gaat met haar  ik ga nu wat drinken en dan naar mijn kooi toe ben bekaf morgenavond horen jullie hoe het is afgelopen met starlett groetjes shiva
Hoi Shiva, mmmm, dit klinkt allemaal niet om vrolijk van te worden... Tja, natuurlijk ben ik het niet met jouw dierenarts eens (hoewel ik hem wel HEEL positief vindt over versvlees en botten! Heel positief hoor!). Maar, mijn honden eten al JAREN kippenbotten. Rauw.

Maar goed, het is inderdaad waar dat je geen garantie hebt dat er een kippenvleugeltje "vast loopt". Zeker als de hond het niet gewend is en zeker als de hond er niet goed op kauwt... Dat is de reden dat ik nog steeds de vleugels inknip.... Heeft jouw hond er goed op gekauwt?

Poeh Shiva, wat een ellende joh... Ik vind het echt heel rottig voor jou en jouw hond! Ik zal ontzettend voor je duimen dat het morgen beter gaat met haar!! En, ik hoop dat we morgen van je horen!

Sterkte en groetjes, Lizzy
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 16 jul 2003, 21:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ink
#11638
Heel lullig. Meen ik serieus. Shit happens. Er stikken ook puppies in brokjes.
Maar voordat er een nationale paniek uitbreekt voor het voeren van kippenvleugels ...

1) Pas ALTIJD op met een hond die (ook) brokken krijgt of zelfs jarenlang HEEFT gekregen.

2) Rauwe kippenbotten splinteren niet. Ze schieten hooguit effe verkeerd en dan is het mogelijk dat je een probleem hebt.

3) Lamsbotten voeren vind ik zelf enger. Die zijn vaak spijkerhard als je niet de juiste onderdelen hebt.

4) Kipfilet en orgaanvlees zijn OK. Mits in de 'juiste' verhoudingen gevoerd EN voldoende gevarieerd (dus veel soorten vlees en organen van veel soorten dieren).

5) Ik heb nog nooit geknipt in en/of geslagen op vleugels. Als je dat wEl doet heb je volgens mij ook of nog geen garantie dat er iets mis kan gaan.

Shiva, ik hoop echt dat het morgen beter gaat ...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door