Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1156084
Las op een ander forum dat iemand zijn hond had laten spugen dmv zout.
Dat is toch helemaal niet goed voor je hond of heb ik het nou helemaal mis?
Diegene had het over na het 6e schepje zout spugde de hond pas!!! Lijkt me nogal veel zeg maar?
Maar goed wie weet hoe of wat?
#1156111
Na een nacht spoken heb ik ook èèn theelepeltje zout bij Babs er in gedaan........moet zeggen dat het wel werkte. Maar ik zou niet blijven scheppen. 6 Scheppen is wel iet wat veel lijkt mij.  :-\
Als ze het bij een 2e schepje niet doet zou ik iets anders proberen.....
#1156210
Ik heb ook meermalen een hond laten braken d.m.v. zout. Boefje kon bijvoorbeeld de gekste dingen opvreten. In geval van giftige planten e.d. heb ik die zouttruuk ook wel toegepast. Verder nooit een probleem geweest. Dat zout komt er als het goed is linea recta weer uit. Of 6 scheppen veel is hangt af van de grootte van de scheppen en de grootte van de hond.
#1156235
Ik heb Tanja de boxer ook wel eens laten spugen dmv zout.
Ze had toen in een onbewaakt ogenblik een kilo druiven opgegeten.
Moet zeggen dat het na twee theelepels lukte en ze er verder helemaal geen last van had.
Net als Sonja al zei, het zout komt er met het braken mee uit, als ze niet gaan braken dan komt het natuurlijk wel in het lichaam, dat lijkt me niet zo gezond, maar als het eenmalig gebeurd zal het niet zo'n ramp zijn.
#1156238
Jet en de 2 boefjes! schreef: Na een nacht spoken heb ik ook èèn theelepeltje zout bij Babs er in gedaan........moet zeggen dat het wel werkte. Maar ik zou niet blijven scheppen. 6 Scheppen is wel iet wat veel lijkt mij.  :-\
Als ze het bij een 2e schepje niet doet zou ik iets anders proberen.....
Volgens mij helpt zout alleen bij acute gevallen, dus als het gif o.i.d. nog niet zo lang geleden is gegeten. Na een nacht is het al door het lichaam opgenomen lijkt mij, en heeft zout denk ik geen zin meer  :-\
#1156287
Ik zag Ted (5 kilo) eens een diepvrieszakje opeten die ongeveer even groot was als Ted zelf lang is. Toen heb ik haar zout gegeven, een paar scheppen, tot het zakje eruit kwam. Dat is inderdaad niet goed voor een hond, maar de gevolgen als ik het zakje had laten zitten waren denk ik erger geweest. Ze moest wel heel veel drinken en zeek het hele huisonder ;D, maar verder geen problemen...
#1156515
Heb hier ook een hond gehad, die had een half vergaande rat opgevreten, zag nog net het staartje naar binnen glijden. Was daar niet blij mee, heb hem heel kort daarna d.m.v. zout laten braken, de meeste ellende kwam er weer uit. Gatverdegatver.
gr. Marianne
#1156695
Ik heb ooit eens gelezen dat zout in de keel strooien inderdaad nadelige gevolgens kan hebben. wat precies weet ik niet meer  :-[
Toen wij Toby net hadden heeft hij een keer een hele chocoladeletter naar binnen gewerkt wat nog op tafel stond.. (wij waren iemand aan het uitzwaaien bij de voordeur)
Gek genoeg zag ik meteen dat de chocolade op was maar wie het nu had gedaan was nog onduidelijk.
Meteen zout in de keeltjes gestrooid bij beide honden.
Femke kotste wel, maar daar kwam niks uit (sorry fem)
Bij toby kwam er weer 200 gram melkchocolade uitgeklotst.. Ben toch heel blij dat ik er een lepel zout in had gestrooid  ::)

Ik zou het alleen doen in acute gevallen, niet als een hond al een nacht misselijk is..
#1159689
Ook hier goede ervaring met zout.
Ik liep eens in het donker buiten met een whippet toen hij ineens wat van straat op at.
Ik gelijk geprobeerd om het er uit te halen maar helaas niks, ik voelde wel dat er nog iets in zijn strot zat maar wat.
Gelijk naar huis, krant in de keuken gelegd en een handje zout in zijn bek gedaan, kop achterover en over zijn keel wrijven, weg zout.
2 a 3 minuten laten begon hij al te kokhalzen en een stuk vlees kwam er mee van ik denk zo'n 1 a 2 ons.
Was iets van hart of zo.
Je weet nooit wat er naar binnen gaat en de gevolgen van een beetje zout die neem ik maar voor lief.
Stel dat er  vergif in zo'n stuk vlees zit. Hoe vaak hoor je niet dat zoiets daar bewust wordt neergelegd.
De hond was een uurtje onder de indruk volgende dag niks aan de hand.
#1159908
het is id niet echt super natuurlijk, en er is ook een misverstand, sommige blijven net zo lang zout in de hond gooien tot ze overgeven!!!
en das niet de bedoeling!
er is hier eens een topic over geweest maar waar die is gebleven..
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door