Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1158759
Enkele zaken die nooit mogen

Rauw of te weinig gekookt varkensvlees: Aujezsky virus = dodelijk voor hond en kat
veel rauwe eieren: vit. B afbraak
koud voedsel: diarree en braken. plus kans op een maagtorsie !!
rauwe vis: vit.A afbraak en thiaminase Zalm ziekte. veroorzaakt verlamming (gekweekte zalm)Botjes die makkelijk splinteren b.v.b wild, gevogelte, kotelet( darmperforaties)
wel grote botten: maar geen dragende.
koemelk of kaas: diarree (lactose = melksuiker is niet verteerbaar voor kat en hond), integenstelling tot yoghurt (daarin is de lactose is immers al vergist) en cottage cheese, die in sommige diëten wordt gebruikt als vervanger van vlees.
Rauwe lever: hypervitaminose A, Giftige stoffen die de lever heeft afgebroken en bij slachting nog residuen achter blijven
chocolade: ( zelfs in kleine hoeveelheden) hartritme stoornissen bij de hond( dus bij alle voer)
ajuin, broccoli: anemie (rode bloedcellen afbraak)
Rundervlees wat tegen varkensvlees heeft aangelegen Aujezsky!!!!Kippen uit een legbatterij.
dit vlees bevat antibiotica voor 80%.,plus de nodige streshormonen .Zit je hond niet op te wachten denk ik zo.
Pas dus op met rauw voeren. Voor de duidelijkheid ik zeg niet dat je het niet moet doen.!!!!
Wij hebben 25 jaar onze honden met rauw vlees en vuile pens gevoed.
Uiteraard met de nodige supplementen. De hond heeft het zelfde spijsvertering systeem als de Wolf. Maar een wolf heeft wel duizenden jaren van natuurlijke selectie achter zich Dat kunnen we van onze huisvrienden niet zeggen .En de gemiddelde leeftijd van een wolf is 20 jaar in gevangenschap In de natuur 16 jaar.
Bekijk de verschillen tussen de bekken van alle bullen. en die van een wolf.
De kracht die een volwassen ab in zijn kaken heeft is vele malen groter dan van een wolf.
Dus kunnen ze ook grotere stukken been naar binnen werken.
Waar dat toe leid vraag je maar aan je da dus let op !!
Dus gebruik je gezonde verstand dan hou je ook je honden of hond gezond.. Even over de
brokken .In honden brokken zit net zo veel verschil als een Mercedes met een trapwagentje.
Momenteel is er een soort hysterie aan het ontstaan over de honden brokken .
Waarom ? Omdat er kadavers in zitten? Dus niet !!dat is in de EEG al 10 jaar verboden.!!
Zelfs het dierenmeel mag niet afkomstig zijn van afgekeurd no4 menselijke consumptie.
Er zijn filmpjes waar je dat ziet gebeuren ,maar die staan op filmpjes en komen uit Amerika.
En juist daar is het niet verboden ook dieren die ge,euthanaseert zijn worden verwerkt
Maar de hetze tegen .het droogvoer komt ook uit Amerika. Daar wordt erg veel geld verdiend met kant en klare rauwvoer. En dan wil je wel even tegen de brokken aanschoppen .Geld stinkt niet !!
Suiker bietenpulp gaat wel in ons droogvoer maar dat heeft een functie
Ik geringe mate toegevoegd om de darm te stimuleren.
De 20 jaar dat wij rauw voerde hadden wij geen betere resultaten
dan met kwaliteit brokken.net zo vrolijk en speels en vitaal
Ze werden met rauw voeder niet ouder dan met goede brokken
Mijn hond Bonk ziet er prachtig uit 52 kg spieren en pracht heupen( Dus botten)
Ik zal het wel uit mijn hoofd laten om weer het wiel uit te vinden .dat heb ik 25 jaar gedaan
Al diegene die het met barven goed doen niet laten. gewoon doorgaan.
Maar laat al de mensen die goede brokken voeren ook in hun waarde.
Verander nooit een winnend team.
Ik wens jullie allemaal gezonde honden .met een lang leven
Ik weet zeker dat de gezondheids klachten zoals allergie en vormen van kanker niet door het voedsel komt .maar door verkeerd FOKKEN!!
Honden moeten niet vermeerderd worden maar verbeterd simpel maar waar.
Verder wil in absoluut geen welles nietes spelletje van deze topic maken

Iedereen die zijn honden goed voert heeft dus gelijk, rauw of droogvoer.
Als men het met volle overtuiging doet is er aan beide kanten niets mis
John Hoffman .Geraadpleegde bron Artis a.f.d Wolven voeding
#1158789
Kweenie wie ab forum is hoor....alleen br*k forum misschien? :)
Even in de Barfplaats bieb duiken geeft veel info over wat wel en wat niet geven (en waarom niet)!!

Enkele zaken die nooit mogen
Rauw of te weinig gekookt varkensvlees: Aujezsky virus = dodelijk voor hond en kat
veel rauwe eieren: vit. B afbraak
koud voedsel: diarree en braken. plus kans op een maagtorsie !!
wel grote botten:
maar geen  dragende botten.
koemelk of kaas: diarree (lactose = melksuiker is niet verteerbaar voor kat en hond), integenstelling tot yoghurt (daarin is de lactose is immers al vergist) en cottage cheese, die in sommige diëten wordt gebruikt als vervanger van vlees.
Rauwe lever: hypervitaminose A, Giftige stoffen die de lever heeft afgebroken en bij slachting nog residuen achter blijven

chocolade: ( zelfs in kleine hoeveelheden) hartritme stoornissen bij de hond( dus bij alle voer)
ajuin,(ui)  broccoli: anemie (rode bloedcellen afbraak)
Rundervlees wat tegen varkensvlees heeft aangelegen Aujezsky!!!! :-\ :-\
Kippen uit een legbatterij.

en nog veel meer dingen die je niet moet geven staan ook in de bieb vermeld
bon apetite ;)
#1158798
appart schreef: komt van dit forum af zitten ook wel een paar barvers tussen hoor en zo als  je kan lezen heeft deze man dat ook 20 jaar gedaan.
Als je daar naar toe mailt oke maar gebruik men naam dan liever niet wil geen ban en vind het leuk om daar te kijken.
Ook al zal dit geen ban waard wezen hoor maar voor de zeker heid

http://www.amerikaanse-bulldog.eu
Deze man heeft blijkbaar niet gebarfd, hij gaf rauw vlees, vuile pens en de nodige (?) supplementen, sorry, maar ik vind dat geen barf ;)
#1158801
Juist Laura, zo is het maar net!

Ik vind het overigens niet juist dat er tekst van dat forum is overgenomen en hier wordt geplaatst. Tenminste, denk niet dat daar toestemming voor is? In ieder geval: een discussie die op een ander forum gevoerd wordt: ik vind dat deze daar moet worden gevoerd en niet hier. Hier gaat een slotje op.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door