Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Elf
#1158148
Mees is nu bijna 5 maanden. Bij de fokker kreeg hij brokken gecombineerd met Carnibest. Vanaf dat hij bij ons kwam krijgt hij KVV en zo af en toe probeer ik wat barfachtigs te introduceren. Hij lust alles maar hij schrokt zo verschrikkelijk. Vanavond heb ik een hele (grote!) eendenek uit zijn strot gevist, hij wilde m in een keer doorslikken! Ik heb de nek platgeslagen met een hamer en het lukt hem maar heel moeilijk om te kraken. Hetzelfde met kippennekken.

Wat kan ik nu het beste doen? Doodles kraakt alles netjes en rustig, maar die heeft ook barf bij zijn fokker gekregen......
Gebruikersavatar
Door kira
#1158160
Kippenekken verdwijnen bij veel honden in een keer in de maag. Hier wel, en lees dat ook bij andere. Dus dat zou geen probleem moeten zijn. Denk dat als je dat eng vindt, je beter een hele parelhoenkarkas kan geven, die past niet in één keer door 't strotje denk ik zo.
Door Elf
#1158178
kira schreef: Kippenekken verdwijnen bij veel honden in een keer in de maag. Hier wel, en lees dat ook bij andere. Dus dat zou geen probleem moeten zijn. Denk dat als je dat eng vindt, je beter een hele parelhoenkarkas kan geven, die past niet in één keer door 't strotje denk ik zo.
Bij de kippennekken raak ik ook niet zo in paniek. Maar deze enorme eendennek kon ik niet zo maar weg laten glijden......

Ik zal eens wat groters proberen. Heb nog wel een en ander in de vriezer liggen..... ;)
Door Lizzy
#1158323
Ja, gewoon hele parelhoenen, kwartels en grotere delen karkas van parelhoen, eend, kip, konijn, etc. Dat leert hem wel hoe hij moet eten.
Door Elf
#1158468
Lizzy schreef: Ja, gewoon hele parelhoenen, kwartels en grotere delen karkas van parelhoen, eend, kip, konijn, etc. Dat leert hem wel hoe hij moet eten.
Ik heb er voor vanavond konijnenkarkas uitgelegd. Ben benieuwd hoe dat gaat! Hij is flink aan het wisselen dus hij mist nogal wat knaaggereedschap op het moment.....
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door