Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door lekker kort
#115324
Lizzy schreef: Mmm, ik vraag me inderdaad hetzelfde af! Als ie duizelig wordt, gaat tie dan niet juist kotsen, de teek?
Hoi Lizzy,

Ik heb dit geleerd van een oude schaapsherder, zo haalde ze vroeger de teken weg bij de schapen, hoe ze het tegenwoordig doen bij schapen weet ik niet zal bijna welzeker met een gifgoedje zijn.

De teek spuugt zich door het rollen juist niet leeg, en je verwijderd ook meteen de kop mee, vroeger voor de tekentangetjes (leuk woord voor scrabble trouwens) was het motto verdoven met alcohol en draaiend de teek verwijderen, juist dan spuugde de teek zich leeg, in die tijd heb ik het verwijderen van de teek geleerd door er met je vinger overheen te rollen.
(en die hoef ik ook nooit te zoeken ;D )

Groet Fritz.
Door Lizzy
#115330
Timmy schreef:

Dacht ik wel. Ze zitten met z'n tweeën in één verpakking, als ik het goed zag op hun website.

Gr.
Linda
Dan wil ik graaaaag op jouw bestellijst gezet worden :D!
Door Lizzy
#115332
lekker kort schreef: Hoi Lizzy,

Ik heb dit geleerd van een oude schaapsherder, zo haalde ze vroeger de teken weg bij de schapen, hoe ze het tegenwoordig doen bij schapen weet ik niet zal bijna welzeker met een gifgoedje zijn.

De teek spuugt zich door het rollen juist niet leeg, en je verwijderd ook meteen de kop mee, vroeger voor de tekentangetjes (leuk woord voor scrabble trouwens) was het motto verdoven met alcohol en draaiend de teek verwijderen, juist dan spuugde de teek zich leeg, in die tijd heb ik het verwijderen van de teek geleerd door er met je vinger overheen te rollen.
(en die hoef ik ook nooit te zoeken ;D )

Groet Fritz.
Bedankt voor jouw uitleg Fritz! Maar als je het niet erg vindt, ga ik die teek niet lekker over zijn buikje zitten kriebelen totdat ie misselijk wordt ;D want ik vind dit de SMERIGSTE beesten op aarde! Ohhh, ik moet al kokken als ik er aan denk, dat ik dat vieze, smerige schepsel moet aanraken!!!!!!! :-X :-X
Laatst gewijzigd door Lizzy op do 24 jun 2004, 21:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Door lekker kort
#115339
Lizzy schreef:

Bedankt voor jouw uitleg Fritz! Maar als je het niet erg vindt, ga ik die teek niet lekker over zijn buikje zitten kriebelen totdat ie misselijk wordt ;D want ik vind dit de SMERIGSTE beesten op aarde! Ohhh, ik moet al kokken als ik er aan denk, dat ik dat vieze, smerige schepsel moet aanraken!!!!!!! :-X :-X

Alles went

groet Fritz.
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#115410
Je zal lekker wrijven en hij gaat stuk.............brr al dat bloed op je vingers. getver ::) ::)
Door avalon
#115422
Unique schreef: Je zal lekker wrijven en hij gaat stuk.............brr al dat bloed op je vingers. getver ::) ::)
gadver, yuk
Door lekker kort
#115432
Unique schreef: Je zal lekker wrijven en hij gaat stuk.............brr al dat bloed op je vingers. getver ::) ::)
Dat valt wel mee hoor, als ik hem eruit heb gooi ik hem in het bad en plet hem met het marsmes en dat gaat niet makkelijk ;D ;D ;D

Groet Fritz.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#115464
lekker kort schreef: Dat valt wel mee hoor, als ik hem eruit heb gooi ik hem in het bad en plet hem met het marsmes en dat gaat niet makkelijk ;D ;D ;D

Groet Fritz.
Tjakka! ;D
Door Lupa
#115504
Timmy schreef:

Dacht ik wel. Ze zitten met z'n tweeën in één verpakking, als ik het goed zag op hun website.

Gr.
Linda
je raakt ze wel makkelijk kwijt >:(
Door jeanne
#115561
lekker kort schreef: Ik gebruik nooit een tekentang, rol met je vinger over de teek hij wordt dan duizelig en laat in zijn geheel los, had gisteren een trimhond en die had een teek bij zijn voorhuid zitten (wat een plaats he) alleen de kop zat er nog in, dan pak ik de huid vast zodat er een bolling naar boven komt even een beetje beroeren met je vinger vaak kan je dan de kop er met een pincet (ik gebruik een arterieklem) zo uitpakken en dan maak ik het schoon met waterstofperoxide.

Groet Fritz.
he, kijk, zo leren we nog eens wat van elkaar
ga ik ook proberen
teekjes rollen ;D

het is bar en boos dit jaar met de teken
meer teken dan vlooien >:(
Door jolly64
#119312
Mischien een domme vraag van mij
Ik had gehoord da je ze naar een bepaalde kant moet draaien
Maar naar welke kant ?
Met de klok mee of juist andersom
Ik heb nog nooit een teek gezoen maar heb wel zo'n tangetje liggen in de la voor het geval dat
Gr Jolanda
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door