Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door BaiChèDol
#1153606
Sinds twee weken geef ik mijn honden nu barf. Ze vinden gelukkig alles lekker.
Maar nu heb ik toch een vraag over de groente; ik heb in de bibliotheek gelezen dat je eigenlijk alles rauw moet geven. Zelf kook ik wel het een en ander,  anders lijkt het mij veel te hard. Maar mag dat wel?
Ook heb ik gelezen dat je er dan een soort "moes"van maakt, alles door de blender, zeg maar. Maar nu vraag ik mij eigenlijk af wat daar dan de meerwaarde van is? Dus waarom die groentes moeten worden gemalen? Mijn hond verteerd toch ook hele botten?
Door Lizzy
#1153656
Honden kunnen de celwand van planten niet zelf afbreken. En daarom pureren we het tot moes (en maken wij de celwand stuk) of koken we de groente (waarmee de celwand ook kapot gaat).
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1153674
Lizzy schreef: Honden kunnen de celwand van planten niet zelf afbreken. En daarom pureren we het tot moes (en maken wij de celwand stuk) of koken we de groente (waarmee de celwand ook kapot gaat).
Helemaal waar.

Maar wat ik nou zo raar vind, Sita die vreet alles wat los en vast zit. Radijsjes, rauwe wortelen, stengels bleekselderij, een halve bloemkool, een krop sla, alles ongepureerd. En ik vind hier dus nooit wat van terug in haar ontlasting, ze heeft altijd een mooie barfdrol. Geef ik indy een rauwe wortel, dan zie ik de volgende dag oranje stukjes in z'n ontlasting. En Indy is ook de windenlater.
Dat zou dan dus betekenen dat Sita alles in haar dikke darm verteert toch?
Of is ze stiekem toch een beetje een koe  ;) ?
Gebruikersavatar
Door BaiChèDol
#1153726
oke, dat is duidelijk! :)
Dus blijf ik het doen zoals ik het al deed...harde groentes even kort koken, rest rauw en alles door de blender!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door