Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Marianne
#1151561
Beste allemaal,

Onze oudste hond Sisko een groenendaeler reu gaat momenteel weer iets minder.
Hij zit al jarenlang, ik denk nu zo'n jaar of 5 a 6 op medicatie voor zijn schildklier.
Ook heeft hij een tijdlang atopica gehad met ook de nodige vervelende bijwerkingen, middel is wel schreeuwend duur en de d.a. was toch niet zo zeker van het middel.
Hij heeft een tijdlang op een prednisonkuur gehad met allerlei bijwerkingen, niet onoverkomelijk maar wel vervelend.
Dat hebben we afgebouwd maar uiteindelijk kwamen we tot de conclusie dat hij het toch beter deed op de prednison, ondanks de bijwerkingen.
Nu sinds een aantal maanden zit hij op de moderin, ook een prednisonachtig middel, maar nu in de afbouwende fase.
Ik denk echter dat hij het toch beter doet op een hogere dosis als waar hij nu op zit. A.s. maandag heb ik weer een telefonische afspraak met de d.a.

Door ontstekingen zijn van zijn re.voorpoot twee teentjes geamputeerd.
Hij heeft een tijdlang ontstekingen aan zijn tenen aan een van zijn achterpoten gehad. Dat gaat nu weer goed.
Momenteel is zijn li. voorpoot weer flink aan het ontsteken. Ik word er een beetje moedeloos van.
Maar goed, nu krijgt hij ook last van haaruitval, daarbij wordt het onderop zijn rug, en bij zijn staart kaal. Soms zitten de plukken zo los dat je het er heel gemakkelijk uit haalt.

Mijn vraag is nu of er mensen op de lijst zijn die hier hetzelfde middel gebruikt hebben en wat hun ervaringen hiermee zijn?

Ter info Sisko wordt in maart 11 jaar.

Ik hoop op ervaringen van jullie te horen.

groetjes en een fijn weekend Marianne
Door conleeuw
#1151586
jeetje, wat een gedoe zeg, ik heb een vermoede dat het haaruitval mogelijk cushings kan zijn, als een hond zo lang prednison gebruikt kunnen ze cushing ontwikkelen, je zou eigenlijk echt langs de dierenarts moeten met de hond, ik ben bang dat de da telefonisch niet kan beoordelen :-\

Wat eet jouw hond en hoe doet hij het daar op??
Door Marianne
#1151625
Hoi,
Bedankt voor je antwoord. Sisko krijgt CB, en afgewisseld met wat Barf materiaal. Hij doet het er heel erg goed op. Eet met smaak en kan haast niet wachten om te gaan eten.

Zal maandag sowieso eens goed met de d.a. overleggen.

gr. Marianne
Door conleeuw
#1151632
Marianne schreef: Hoi,
Bedankt voor je antwoord. Sisko krijgt CB, en afgewisseld met wat Barf materiaal. Hij doet het er heel erg goed op. Eet met smaak en kan haast niet wachten om te gaan eten.

Zal maandag sowieso eens goed met de d.a. overleggen.

gr. Marianne
ik ben benieuwd wat jou dierenarts hiervan zegt. STerkte ermee ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door