Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Huskymeisje
#1146078
Komende zaterdag gaan wij hoop ik onze nieuwe roedelgenoot halen. Hij krijgt momenteel brok met zo nu en dan een stukje vers vlees.

Natuurlijk gaat hij bij ons niet aan de brok. Het is geen hond met darmproblemen dus ik wil hem cold turkey overzetten op barf, dat durf ik wel aan. In de bieb las ik dat je per week een nieuwe vleessoort moet gaan introduceren. Dat heb ik met Hisja en Qilaq nooit gedaan. Zij zijn direct op een menu van kip, rund en lam gekomen, en later zijn deze soorten nog verder uitgebreid. Heb nooit problemen met ze gehad. Maar dat waren pups en hebben niet veel brok gehad. Dezhno is 4 jaar en heeft altijd op brok gestaan. Zou ik het nu met hem wel rustiger aan moeten gaan introduceren?
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#1146089
Toen ik Annak kreeg, had hij 7,5 jaar alleen maar brokken gehad.
Ik heb niets langzaam geintroduceerd. Hij is van de ene op de andere dag overgegaan op BARF en at gewoon wat de pot schafte. Hij had alleen in het begin wat moeite met zalmkop; hij wist zich er geen raad mee maar dat was de tweede keer geen punt meer :D
Gebruikersavatar
Door pike
#1146229
Lijkt me dat als de hond geen problemen heeft je niet moeilijk hoeft te doen. Maar ik zou toch niet gelijk alle mogelijke botsoorten geven. Ik zou eerst met makkelijke botjes beginnen (de befaamde kippenekken) en als dat goed verteert de vleugeltjes, dan de karkasjes en dan de volgende soort in bot. Hoe lang je daarover doet wordt eigenlijk door de hond bepaald. Verteert hij alles goed dan gaat het snel, heeft hij moeite met verteren dan duurt het wat langer. (Pike, mijn eerste barfer, heeft enkele maanden naast spiervlees en orgaan van diverse diersoorten alleen maar bot van kip gehad voor het eindelijk echt goed ging, maar het was wel een hond met darmproblemen).  ;)
Door Lizzy
#1146905
pike schreef: Lijkt me dat als de hond geen problemen heeft je niet moeilijk hoeft te doen. Maar ik zou toch niet gelijk alle mogelijke botsoorten geven. Ik zou eerst met makkelijke botjes beginnen (de befaamde kippenekken) en als dat goed verteert de vleugeltjes, dan de karkasjes en dan de volgende soort in bot. Hoe lang je daarover doet wordt eigenlijk door de hond bepaald. Verteert hij alles goed dan gaat het snel, heeft hij moeite met verteren dan duurt het wat langer. (Pike, mijn eerste barfer, heeft enkele maanden naast spiervlees en orgaan van diverse diersoorten alleen maar bot van kip gehad voor het eindelijk echt goed ging, maar het was wel een hond met darmproblemen).   ;)
Hier sluit ik me bij aan. Die 1 keer per week iets nieuws introduceren is meer voor een gevoelige hond.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door