Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Too
#1143852
Vandaag bij de kipdealer rugstukjes gekocht, hij noemt t soepvleespakketten. Meestal zijn t kleine 1 persoons ruggetjes [ca 50 gr] nu blijken ze mega te zijn.
Normaal gesproken trek ik t vette vel eraf, de dames zijn rond genoeg een vette flebber hoeft er niet in, ineens vraag ik me af of ik daarmee niet een heel essentieel onderdeel verwijder maw heeft vel nog een toegevoegde waarde???
Door flin
#1143869
vette flebbers hebben ze weinig aan...
hier vinden ze't in geen geval lekker, en gaan van (iets teveel) vet aan de derrie

als je bedenkt dat 'wild-prooi' weinig vet heeft, (itt sommig gefokt gespuis)
  denk 'k eigenlijk dat een kat weinig van dit soort vet nodig heeft
Door Too
#1143879
Zie... dat dacht en hoopte ik al, maar soms zitten de mooiste dingen in de drellerigste verpakking vandaar!  Ze zijn dus gewoon voor de Sita.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1144355
Too schreef: Zie... dat dacht en hoopte ik al, maar soms zitten de mooiste dingen in de drellerigste verpakking vandaar! Ze zijn dus gewoon voor de Sita.
ik dacht gelijk aan de hond van Dorothea :-[ :D

als ik een hele kip door de molen jas, laat ik alles er aan zitten. ik verwijder alleen het zakje en hak de vogel in stukjes.
Door flin
#1144703
koekje schreef:
als ik een hele kip door de molen jas, laat ik alles er aan zitten. ik verwijder alleen het zakje en hak de vogel in stukjes.
die kipjes van de 'super' uit de vries, zijn idd een stuk minder flebberig, dan de ruggen (uhm.. v/d kip) van de poelier...
daar zit soms werkelijk veel vet onder 't rug-vel...prima voor de soep, niet voor de poes...
*Marga* schreef: Ik dacht dat kippenvel juist goed was voor katten vanwege de taurine die er in zit?
vel is ook prima...maar vetlebbers? voegt nix bruikbaars toe ;)
Door Too
#1144868
Geheel OT
T laatste parelhoenkarkas was trouwens van eentje die aan een vervetting was gestorven....  :o :o van binnen en buiten witte "boter" IEUWW
Door flin
#1144887
Too schreef: Geheel OT
T laatste parelhoenkarkas was trouwens van eentje die aan een vervetting was gestorven.... :o :o van binnen en buiten witte "boter" IEUWW
vet smelten...vocht laten verdampen...zeven...

reuzel van parelhoen... ;D prachtig vet om in te bakken!!

of voor hongerige vogeltjes in tuin... :P
Door Too
#1144932
flin schreef: vet smelten...vocht laten verdampen...zeven...

reuzel van parelhoen... ;D prachtig vet om in te bakken!!

of voor hongerige vogeltjes in tuin... :P
Bij gebrek aan tuin... voor de vogeltjes op de balkonrand smeren....katten laten wachten... Gratis barf ;D
Gebruikersavatar
Door koekje
#1144940
oh, ik dacht dat ik erg was door de vetbollen voor de meesjes op kattenvanghoogte te hangen boven de tuintafel  ;D
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door