Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door deduk
#1139063
Ik heb hier een vraagje namens mijn zus. Zij heeft een ridgeback van bijna drie jaar. Sinds enkele maanden heeft hij uitslag in zijn liezen. Het zijn grote rode plekken(20 cm. doorsnee) en het ziet er een beetje droog / schilferig uit. Hij krijgt al van jongs af aan dezelfde brokken. Ik zag op internet dat het heel goed door de brokken kan komen; vaak gaat het dan de eerste twee jaar goed en daarna kunnen ze een allergie voor de granen ontwikkelen. Ik denk dat kvv misschien kan helpen (barf wil ze niet). Maakt het uit welk merk KVV ze geeft? Ik las dat er in sommige kvv ook vrij veel granen zitten, maar ik kan er nog niet achter komen waar het niet / zo min mogelijk in zit. Ook is de hond wat aan de zware kant; moet ze hem dan 2 procent van zijn streefgewicht geven?
Door Fynn
#1139205
Dit probleem hebben ridgebacks wel vaker.
Dat wil niet altijd zeggen dat het door het voer komt .
Ik heb voordat ik zelf ging samenstellen onze teef met huidproblemen enerqigue gegeven.
En dan de nr 4 dat is speciaal voor honden met huidproblemen.

Ridgebacks kunnen met weinig voer toe.
Onze reu van 3,5 krijgt 1x perd dag eten (barf) en dan krijgt hij 650 gram,zijn gewicht is 37 kg.
Onze teef van bijna 5  krijgt 500 gram en weegt 40kg.
En onze jongste reu van 19 maanden krijgt 800 gram en weegt 35 kg.
Op de site van energigue staat wel hoeveel je mag geven en dan moet je gewoon kijken hoe hij het erop doet.

Succes en groetjes
Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Door sandrra
#1142439
Wij hebben 2 RR's  die beide 600 gram krijgen de ene weegt +/- 30 kg en de ander +/- 32 kg.
Mazoe heeft een gluten allergie en barft dus. Weet ik tenminste wat er in zit.
Op de sites van verschillend KVV's staat vaak wat er in zit.
Ook op rijst kunnen ze op reageren en evt de olie die in een KVV verwerkt zit kunnen ze op reageren.
Door bloemetje
#1143531
Hier ook goede ervaringen met Energique nr. 4.

Mooi om te beginnen en wellicht na wat inlezen uit te bouwen naar 100% barf als ze dat wil.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door