Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door jumlai
#1141320
Al een paar weken heeft Laika last van rode liezen. Ik heb al ontdekt als ze rood vlees krijgt dat ze daar een irritatie krijgt ze gaat dan likken en daardoor worden de plekken roder.
Ik heb hiervoor tea tree zalf gebruikt, hierdoor zijn de geiriteerde plekken geheeld maar het blijft rood. Ik ben ermee gesopt omdat ze het lekker vind en toch blijft likken.
Nu probeer ik het met calendulanzalf maar nog geen resultaat.
Kan iemand mij raad geven wat ik nog meer zou kunnen doen.
Als ik naar de DA gaat krijgt ze hydro cortisan (schrijf ik dat goed) een hormonen zalf maar daar ben ik niet zo voor. Als het niet anders kan dan moet het maar. Maar toch, wie weet nog iets anders?
Alvast bedankt.
Door *Natasja*
#1141337
Hoi,

Zoals je misschien wel weet heeft Beau vorig jaar rond deze tijd exact hetzelfde gehad. Ik weet het toen aan het hertenvlees, wat ik meteen van zijn menu heb geschrapt, maar deze winter, toen het weer wat kouder begon te worden, werden zijn liezen weer rood. Ik denk dus dat het een combi is van kou en allergie  :-\ Beau heeft vorig jaar van de DA idd een hormonenzalf gekregen, maar die heb ik maar 2 keer gesmeerd: zodra ik het erop smeerde, kromp hij in elkaar, dus volgens mij beet het enorm op zijn huid.

Ik doe er nu niets aan, ik heb het idee dat hoe meer je erop smeert, hoe erger het wordt doordat ze gaan likken. En dit jaar blijft het redelijk stabiel bij Beau. Oja, ik heb wel een jas voor hem gekocht voor de koude dagen, ik heb het idee dat dat ook wel wat scheelt, ondanks het feit dat die jas de liezen natuurlijk niet helemaal bedekt.

Succes ermee!
Door claudiaB
#1141657
Ik heb van een natuurarts voor dezelfde klachten Silitch voorgeschreven gekregen.
Het is een dunne oplossing in sprayvorm. makkelijk toe te dienen en werkt heel goed tegen de jeuk.
Ik vind het lekker fris ruiken, er zit iets van menthol in. Maar Chico vind het stinken, het grote voordeel hiervan is dat hij er niet aan likt.
Dus kan het lekker intrekken.
Het middel is te bestellen bij Silverlinde.
Door jumlai
#1142309
Dank je wel voor de tips en ga er zeker iets mee doen!
Ga het middel bestellen bij silverlinde maar ga ook overwegen om het even te laten rusten.
Ook de honingzalf ga ik maar aanschaffen.
Nogmaals bedankt voor de reactie.
Groetjes Corrie
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door