Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door mcSnurk
#1137437
ik zat vanmorgen beneden een kop koffie te drinken toen ik prutsert die nog boven was ineens heel erg hoorde hoesten. Hij hoeste en hoeste en hoeste. Heel diep brommend geluid zoals wij hoesten als we erg verkouden zijn en er een basgeluid uit de longen lijkt te komen. Hij spuugde op meerdere plaatsen wit schuim maar geen voedsel erin. 10 Minuten eerder lag hij nog te slapen en leek zich goed te voelen, hij heeft een paar uur geleden wat gegeten.
Kan het zijn dat hij is opgesprongen en hem maagzuur is opgestoten en dat dat in de longen is gekomen? Is dat eigenlijk wel mogelijk?
Het is nu weer ok.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1137444
Als er maagzuur in zijn longen zou komen dan was hij nu verre van oké :-\

Hier heb je dus een mooi voorbeeld gezien van wat we hier selectief kotsen noemen.
Door mcSnurk
#1137463
Angelique schreef: Als er maagzuur in zijn longen zou komen dan was hij nu verre van oké :-\

Hier heb je dus een mooi voorbeeld gezien van wat we hier selectief kotsen noemen.
nee, denk ik niet, het was geen spugen, het was echt hoesten. Misschien dat hij zich verslikt heeft. Alleen dat zware diepe hoesten deed mij aan iets in de longen denken
Laatst gewijzigd door mcSnurk op zo 04 jan 2009, 10:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Deesje
#1137482
bij maagzuur in de longen ontwikkelt zich redelijk snel een aspiratiepneumonie (longontsteking) en zou hij waarschijnlijk nu niet weer oke zijn.. ik zou het wel even in de gaten houden, maar maagzuur in de long krijg je niet door hoesten of verslikken alleen.. overgeven en dan verslikken/inhalleren kan wel maar das een andere bezigheid dan wat ie nu deed denk ik.. ;)
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1137587
Laten we het niet hopen he...
maar net als wat deesje zegt, het is dan overgegeven en zich gelijkertijd verslikken...
dus ik zou me niet te druk maken....
bij weirdo ging het tijdens het spugen van zeewater, toen slikte die een paar keer duidelijk, je weet wel met die overduidelijk bewegingen van de kop..
Gebruikersavatar
Door pike
#1137734
Als hij wit schuim uitspuugt, kan het dan niet zijn dat hij wit schuim ophoest, dus dat het niet uit de maag komt? Pike heeft dat een aantal jaren geleden gehad toen hij zwaar kennelhoest had. De hele nacht vocht uit de longen ophoesten (en dan ook proberen het weer in te slikken en snel op te likken  :-X) Zijn kussen was 's ochtends helemaal kleddernat! Ik naar de da, en die zei maag van streek en hij kreeg wat tegen het braken. Maar hij bleef maar doorgaan met wit schuim opgeven en ik ben diezelfde dag nog teruggegaan. De da die toen dienst had concludeerde kennelhoest en vocht ophoesten. Vanwege de foute diagnose 's ochtends hoefde ik het tweede consult niet te betalen.
Door mcSnurk
#1137824
't is weer over. Maar hij had vanmorgen een paar keer last van opstoten. Misschien teveel maagzuur wat de keel heeft geïrriteerd of zo. Hij was erg aan het hoesten en kokhalsde erachteraan en dan kwam dat schuim. Een keer of 5. Klonk als iemand met bronchitis. Hij heeft gisteren cakekruimels gejat, misschien dat die verkeerd zijn gevallen. Hij hoeste tot nu toe niet en nu ook niet meer, dus denk niks van kennelhoest of longontsteking
Door mcSnurk
#1137946
vanaalst schreef: gelukkig maar!!!
inderdaad...zucht....ik maak me op het moment meer zorgen om het maagzweer dat ik ben aan het ontwikkelen. Hij heeft net een lusje van zijn pluchespeelgoed afgerukt en opgevreten. Dus morgen kan ik gaan drolpeuteren naar een zwarte worm
Door maddoc
#1138108
ik moest ook denken aan (begin van) kennelhoest.

En dat lusje.. als dat van stof is zal dat niet zo'n probleem zijn toch?
Ik weet eigenlijk niet wat voor honden je hebt (ik vermoed in de hoek van de sledehonden??)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door