Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1137490
Mijn boxer heeft een ontsteking op de neusrug.
Van een krab van een kat of tand van m'n andere hond??? Geen idee hoe hij er aan komt.
Hier is hij mee gaan schuren en werd de neusrug dus dik gezwollen en met korsten.
Ben nooit zo "medicijnerig" maar toch maar een ceferal kuurtje erin en elke dag gezalfd met uiercreme om het zacht te houden met dat
"vries weer"... Maar nu was t kuurtje klaar, korstjes zo goed als weg maar nog wel een gezwollen neusrug.........
Toen ik er een beetje aan ging zitten prutsen spoot er opeens allemaal (bloed)vocht uit...dus volgens mij zit de ontsteking dan nog gewoon lekker eronder te zeuren.... Wat kan ik hier op smeren dat de ontsteking eruit trekt?? Of zo...
#1137708
Weet je zeker dat het door een haal komt?? Kan het geen auto-immuunreactie zijn??
Yuki heeft ooit zoiets vreemds op zijn neus gehad...dat begon met kleine bultjes (nauwelijks zichtbaar, wel te voelen). Dat jeukte blijkbaar, waardoor hij ging krabben en schuren. Daardoor ging het uiteindelijk open en leek het uiteindelijk meer op brandwonden. Later hoorde ik dat dat het Canisherpesvirus zou kunnen zijn.....
#1137730
Ik weet echt niet waar het van komt dus hou alle mogelijkheden open...
Bultjes zijn me niet opgevallen maar dat valt misschien op zo'n rimpelneusrug (galgje? ;D) ook niet erg op.
Wat heb jij gebruikt om het te verhelpen? Of draagzaam te maken?
#1137833
Als ik mij goed herinner (het is ruim 8 jaar geleden) heb ik er echinaceazalf opgesmeerd en het schoongemaakt met gekookt water (eventueel met wat kamille). Ben er destijds mee naar de da gegaan, die had zoiets nog nooit gezien. Ik geloof dat ie een injectie tegen de jeuk heeft gegeven...
Succes ermee!!
#1138558
ik zou er ook groene leem op smeren.. kun je ook bij paardensportzaken krijgen kant en klaar van vertagil in tube of in een emmer of pot waar je zelf  regen of bron water bij moet doen...trekt enorm uit werkt zeer goed bij ontstekingen... :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door