Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#113350
ik ben van de week bij een kinesioloog geweest voor poncho's uitvalsverschijnselen. Daar is al, zonder succes, van alles aan gedaan (acupunctuur, allerlei voedingsmiddelen, homeopatisch). Een foto wijst niet veel bijzonders uit. Ze heeft geen pijn, is gewoon heel vrolijk en energiek, maar de rechterpootjes zijn ongecontroleerd en glijden zomaar weg.

De uitkomst van de test was verrassend: het is niets lichamelijks maar het 'zit tussen de oren'. Ze zou ergens van geschrokken zijn en dat zou zich vertaald hebben in deze klachten.

Op zich klinkt dit niet gek, want een aantal jaar geleden heeft pon iets soortgelijks gehad. Toen kon ze zomaar in elkaar duiken, trillen en niet meer willen lopen. Dat hield dan een paar dagen aan en slechts met een pijnstiller kon ik haar weer uit die toestand halen. Ik had altijd het vermoeden dat ze ergens van schrok of van geschrokken was en daar af en toe aan herinnerd werd en dan weer helemaal verstijfde.

Maar om een lang verhaal kort te maken: ik heb bach bloesems gekregen. het is te vroeg om al iets te zeggen maar hoe het ook uitpakt, ik vraag me af of er iemand is die ervaring heeft met psychische klachten van deze aard bij een hond.
Laatst gewijzigd door Anna Penta op zo 20 jun 2004, 08:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Door jolly64
#113358
Ik heb geen ervaring met eem hond met psygische klachten ,maar ik denk best dat het mogelijk is
Bij mensen komt het ook vaak voor ,dus waarom niet bij honden
Jammer dat hij niet kan vertellen hoe hij zich dan voelt
Ik wens je veel sterkte ermee
En een knuf voor Poncho ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door