Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Ine
#1132895
Kaatje heeft laatst (ruim een week geleden) voor de 4de maal in haar leven in schrikdraad gehangen en is toen als een gebeten hond het bos ingerend en verdwenen. Roepen en fluiten, het drong niet tot haar door.
Gelukkig werd ze later bij de Jachthut teruggevonden, na een renpartij van een paar kilometer.
(jullie willen niet weten, wat er in de tussentijd allemaal door mijn hoofd is gegaan. Zelfs Margreet huilde bijna, toen we haar terughadden)

Sindsdien is ze nerveuser, ook gewoon thuis.
Graag wil ik haar wat rustiger/ontspannender zien.
Is er iets, wat haar zou kunnen helpen?

Kaatje is van nature een bezig bijtje. Staat overal als eerste bij en hangt enorm aan mij.
Ze is afstandelijk naar vreemden (in eerste instantie)
Verder werkt ze enorm graag en staat ook tijdens een gewoon rondje lopen, meteen met een bal voor me.

Is er naast een rustgevend iets, nog iets, wat ik verder kan doen, om haar weer de oude Kaatje te laten worden?
De planning was, dat zij bij haar volgende loopsheid gedekt zou worden (eind maart), maar zoals ze nu is, lijkt het me geen goed idee, daar de pups dan misschien ook neuroten worden. :-\ :'(
Door Ine
#1133289
Hitam schreef: Aconitum C30. Als je er aan kunt komen.
Ga ik morgen achteraan. Ze weegt rond de 25 kilo, hoeveel moet ik haar dan geven?
Is dat vloeibaar, of in korrelvorm?

Nyncke, ik zoek iets, wat speciaal voor haar is, Bach rescue is voor mij iets, wat ik incidenteel kan geven, als het nodig is. Kaat heeft naar mijn gevoel iets nodig voor een wat langere periode.
Misschien heb ik het fout hoor, dan moet je het me maar zeggen ;)
Door margreet
#1133346
Ach wat zielig Ine en geloof me er was ook al van alles door mijn hoofd geschoten terwijl we liepen te zoeken 8).
Hopelijk helpt het middeltje wat Tannetje aangaf want het is zo triest voor het beestje om zich zo onzeker te voelen en voor jou is het ook reuze naar. :-*
Door Ine
#1133378
Ik ga morgen eerst het advies van tannetje opvolgen en dat eens 6 weken proberen.
Mocht dat niet helpen, dan kan ik verder kijken.

Tannetje, nog een vraag.
Zou het misschien verstandig zijn om met Kaatje naar je collega in Z-Limburg te gaan voor een goed op de hond gericht advies, of kan ik eerst met Aconitum C30 beginnen?
Ik wil zo graag, dat ze weer mijn oude gekke Kaatje wordt.
Door marsieyenna
#1133423
Och Ine wat zul je het ontzettend met haar te doen hebben !
Je wil dan zo graag je oude echte Kaatje terug.
Ik zou zeker ook het advies van Tannetje volgen, maar ook naar een natuurgeneeskundige voor dieren gaan.
Dat heb ik met Xayenne ook gedaan , toen ze schijnzwanger was ,
De manier van totale benadering vind ik erg aansluiten bij de manier waarop ik als barfvoerende met mijn honden om wil gaan.
Ik hoop dat je snel je Kaatje terug hebt.

groetjes, Marijke
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1133446
Je kunt ook naar Wim gaan, maar die heeft geen ervaring met klassieke homeopathie. Geen idee wat hij zou doen.
Ik zou de korreltjes bestellen, je kunt ook voor druppels keizen maar dat is op alcoholbasis en dat vinden dieren vies.
Dan geef je eerst een keer een korrel en dan wacht je even af (een dag of drie) of er iets gebeurt. Gebeurt er niets dan geef je twee keer per week een korrel.
Korrels het liefst zonder eten geven en niet te dicht bij een maaltijd in de buurt.
Door Ine
#1133672
Hitam schreef: Je kunt ook naar Wim gaan, maar die heeft geen ervaring met klassieke homeopathie. Geen idee wat hij zou doen.
Ik zou de korreltjes bestellen, je kunt ook voor druppels keizen maar dat is op alcoholbasis en dat vinden dieren vies.
Dan geef je eerst een keer een korrel en dan wacht je even af (een dag of drie) of er iets gebeurt. Gebeurt er niets dan geef je twee keer per week een korrel.
Korrels het liefst zonder eten geven en niet te dicht bij een maaltijd in de buurt.
Dank je!!
Als het niet gaat lukken, maak ik bij jou een afspraak! :-*
Door kojak
#1135927
-
Laatst gewijzigd door kojak op zo 04 apr 2010, 17:06, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door