Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door jeanne
#112732
Onze schrokop Bes, heeft woensdag een kippevleugeltje naar binnen gewerkt (te snel dus) en nu heeft ze donderdagochtend een stuk bot uitgespuugd, en sinds die tijd kucht ze af en toe een beetje. Kan er nog iets vastzitten? Ik heb haar keel flink betast en dat is niet gevoelig (buitenkant dan he). Het kan natuurlijk ook geirriteerd zijn door dat botje??? :-\
Ze is beslist niet ziek ;D Maar zo af en toe, dan kucht ze, alsof er iets in de keel zit.
Even naar laten kijken, of even afwachten. :-\
(ohjee, daar ben ik weer, de overbezorgde puppenmoeder)
Ze krijgt voorlopig ook geen kippevleugeltjes meer, de schrokop!
Laatst gewijzigd door jeanne op ma 28 jun 2004, 19:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Timmy
#112737
Denk dat dat stukje bot uit de maag komt. Kan nooit zo lang (van woensdag tot donderdagochtend) in de slokdarm zitten zonder problemen. Als er dus wat vast zou zitten, zou ze stellig ook kokhalzen en dat doet ze niet. Waarschijnlijk is het dus gewoon iets geirriteerd. Gewoon nog even afwachten en aanzien.

Gr.
Linda
Door jeanne
#112740
ja, dat het uit de maag komt is wel zeker, het was half verteerd ;)
Ik ga maar op jacht naar kippenekjes, alleen zijn die dingen haast nergens meer te krijgen >:(
stomme schrokkerd :-\
Door tieneke
#113002
De 2 vleesetende olifantjes kunnen er ook wat van hoor ;)
De afgelopen week krijgen ze af en toe een paar kippennekken.
Gisteravond slikten Tinus en Tara een hele kippennek naar binnen,zonder te kauwen :-X
Ze knipperden niet eens met hun ogen ??? ???
De vleugels ga ik straks zeker in 3 stukken delen ;)
Door jeanne
#113206
Lizzy schreef: Hoe ist nou Jeanne?
nog heel af en toe kuchekuchekuche, maar ze heeft geen kotsneigingen.
Verder poept, plast, eet en speelt ze normaal, merk eigenlijk niks dus.
rare honden die bassets ::) ik zie haar nog met de kipfilet door de tuin rennen en jan er achteraan ;D
Door jeanne
#113411
schoot me net iets te binnen.
Ik heb dus een trimsalon, waar Bessy geregeld ff binnenwipt. Nu heb ik 2 weken geleden een cocker getrimd, wiens vriendje ziek thuis zat, met bleek later kennelhoest! Nu heb ik dat vriendje vrijdag getrimd, en nu bleek dus die andere kennelhoest te hebben :-\
Zou Bessy besmet kunnen zijn, ze blijft aan het kuchen af en toe. Maar ziek is ze niet?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#113412
jeanne schreef: schoot me net iets te binnen.
Ik heb dus een trimsalon, waar Bessy geregeld ff binnenwipt. Nu heb ik 2 weken geleden een cocker getrimd, wiens vriendje ziek thuis zat, met bleek later kennelhoest! Nu heb ik dat vriendje vrijdag getrimd, en nu bleek dus die andere kennelhoest te hebben :-\
Zou Bessy besmet kunnen zijn, ze blijft aan het kuchen af en toe. Maar ziek is ze niet?
Goed mogelijk natuurlijk, tis tenslotte een pup en die zijn altijd vatbaarder. Mijn bakkes valt alleen open bij het lezen dat jij honden met kennelhoest toelaat in je salon. Voor hetzelfde geld wordt een ander zijn hond via jouw salon besmet en komen ze bij jou verhaal halen. :-\
Door jeanne
#113413
Angelique schreef:

Goed mogelijk natuurlijk, tis tenslotte een pup en die zijn altijd vatbaarder. Mijn bakkes valt alleen open bij het lezen dat jij honden met kennelhoest toelaat in je salon. Voor hetzelfde geld wordt een ander zijn hond via jouw salon besmet en komen ze bij jou verhaal halen. :-\
ho ho, dat wist ik dus niet!
ze zeiden, dat het broertje, die ik voor de volgende dag had gepland, niet kon komen omdat die ziek was. Toen wisten ze zelf nog niet dat het kennelhoest was!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#113418
jeanne schreef:
ho ho, dat wist ik dus niet!
ze zeiden, dat het broertje, die ik voor de volgende dag had gepland, niet kon komen omdat die ziek was. Toen wisten ze zelf nog niet dat het kennelhoest was!
De eerste niet, maar die van afgelopen vrijdag was dus een gevaar voor zijn (lees: jouw) omgeving.
Het maakt mij verder niet uit hoor, maar met een puppie in huis is het toch wat oppassen geblazen met de trimhonden die je over de vloer krijgt. Ook niet zo slim van die mensen om die hond toch naar je toe te brengen.
Door jeanne
#113423
Angelique schreef:

De eerste niet, maar die van afgelopen vrijdag was dus een gevaar voor zijn (lees: jouw) omgeving.
Het maakt mij verder niet uit hoor, maar met een puppie in huis is het toch wat oppassen geblazen met de trimhonden die je over de vloer krijgt. Ook niet zo slim van die mensen om die hond toch naar je toe te brengen.
Nee, dat heb ik ze dus ook gezegd. Ik hoorde dus pas gisteren dat het kennelhoest was geweest, en dat die andere nu ziek thuis zat! Heb het nagekeken, het is dus 3 weken geleden dat ik die eerste hond getrimd heb, en afgelopen vrijdag dus die andere.
Ik heb haar zojuist een kinderhoestdrankje gegeven. En houd voorlopig de deur dicht als ik aan het werk ben. Zal ze niet leuk vinden :-\
Moet ik nog ergens op letten; niet aan de riem, niet bij andere honden, rust........................
Als ze koorts krijgt of ziek oogt, naar de da?
Laatst gewijzigd door jeanne op za 19 jun 2004, 23:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Door jeanne
#113435
lekker kort schreef: de incubatietijd is 6 dagen voor kennelhoest,

Groet Fritz.
het hoesten is donderdag gebonnen.
Dat is dus drie weken na die 1e cocker. dus dat zou dus niet kunnen.
Maar ja, met wandelen komt ze met meer honden in contact, en ook met de honden in de salon heel af en toe. Meestal zit de deur dicht.
Voel me wel een beetje schuldig :-[
Ik had nog Streptuss staan, dat heb ik haar zojuist gegeven. IK heb de kinderdosering aangehouden, dan zou ze dus 2 tot 4 maal daag 7,5 ml mogen hebben, ik heb haar 5 ml gegeven.
Wat kan ik nog meer doen ???
:-[ :'(
Door jeanne
#113439
jeanne schreef:
het hoesten is donderdag gebonnen.
Dat is dus drie weken na die 1e cocker. dus dat zou dus niet kunnen.
Maar ja, met wandelen komt ze met meer honden in contact, en ook met de honden in de salon heel af en toe. Meestal zit de deur dicht.
Voel me wel een beetje schuldig :-[
Ik had nog Streptuss staan, dat heb ik haar zojuist gegeven. IK heb de kinderdosering aangehouden, dan zou ze dus 2 tot 4 maal daag 7,5 ml mogen hebben, ik heb haar 5 ml gegeven.
Wat kan ik nog meer doen ???
:-[ :'(
volgende week is het ook tijd voor de laatste enting, beter maar even wachten tot het hoesten voorbij is????

oh, ik voel me zo schuldig :'(
Door lekker kort
#113440
Hoi Jeanne,

Daar hoef je je toch niet schuldig over te voelen het is iets waar ze even doorheen moet heb jij je kinderen ook van de kleuterschool en bij andere kinderen weggehouden, dat zijn ook broeinesten voor infecties, daar heb je je toch ook niet schuldig over gevoeld, dat vinden we wel heel normaal.

Mijn honden hebben vanaf 9 weken tussen de pensionhonden gezeten en hebben ook geen enge dingen opgelopen, je kan haar toch moeilijk in een glazen hokje plaatsen.

Als ze de klasieke kennelhoest heeft dan kucht ze bij het naar binnen en naar buiten gaan (verandering van omgevings temperatuur), en bij opwinding zodra je de keel masseert beginnen ze te kuchen, ook wordt er wel eens een beetje slijm gespuugt.

Kijk het even aan en als je het niet vertrouwd naar de dierenarts.

Beterschap met de patiente,

groet Fritz.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door