Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Catdog
#1126303
Hallo allemaal,

Zal me even voorstellen ben Anja van Dijk en ben ruim 2 weken geleden in het bezit van een bruine labrador pup Senna. Toen ik haar ophaalde kreeg ik van de fokker Royal Canin Maxi Junior mee.
Ik dacht bij me zelf ik zal dit voorlopig even voortzetten om niet gelijk van voeding te gaan veranderen vanwege de stress. Nou gelijk de volgende dag aan de diarree dus en wel 10x per dag, ik dacht nog, ik kijk het ff aan misschien toch stress. Nou dat duurde een week ( verder ging het prima ze bleef haar eetlust en energie houden en komt nog steeds  1 kilo per week aan) Na die week ben ik haar Smuldier compleet (pens) gaan geven en het ging perfect nog maar 3x per dag poepen en mooie vaste ontlasting, ik ging wat combineren met vers Smuldier compleet (vlees) en nou is ze weer continu aan de rees waterdun :-\ en gisteravond kotste ze een hele maaltijd uit. Ik ga straks naar de dierenarts en die zal me wel weer andere voeding adviseren maar weten jullie eventueel wat ik hier aan zou kunnen doen. (ik heb haar ook een week geleden ontwormd en hier zaten spoelwormen in) Ik hoor het graag Groetjes Catdog
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1126305
Blijkbaar is je pup nog erg gevoelig voor veranderingen en als het dan goed gaat op alleen Smuldier pens dan zou ik  het daar even bij laten. En als je iets nieuws introduceerd, dan met theelepeltje tegelijk.

Als je vorige week spoelwormen in de ontlasting hebt gevonden dan zal ze nog wel een keer ontwormd moeten worden.
Door conleeuw
#1126318
er gebeurt wel heel veel bij de pup achtere elkaar, eersts mee naar nieuwe huis, nieuwe eten, ontwormen, nog nieuwe eten, al deze dingen kunnen er voor zorgen dat de darmpjes van slag worden. Ik zou zeker als jouw was het bij een voer houden waar ze het wel goed op doe, en dan langzaam andere voer toevoegen zoals Angelique voorstelt en niet vergeten dat ontwormings middelen ook diaree kunnen veroorzaken, dus als je opnieuw ontworm even pas op de plaats en niets nieuws toevoegen ;) Beterschap voor jou hummeltje ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door