Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lycka
#1125978
Ik had even een paar vragen over het voeren van mijn Duitse herder van 9 met leukemie, we weten niet hoelang ze nog heeft maar we willen het uiteraard zo leuk mogelijk maken voor haar  ;)

Eerder had ik mijn honden beide op kvv, dit beviel erg goed! Brokken heb ik meteen in de kliko gegooid, maar dit is inmiddels al weer bijna 1,5 jaar geleden...

Shiva moest ik op een nierdieet zetten omdat ze vrijwel geen nierweefsel heeft, dit is BARF geworden, uiteraard, en dit bevalt heel erg goed!
Maar nu komt het, Shiva eet veel pens en groente, maar ook eet ze om de dag vleesbot. Nu merk ik dat ik het heel zielig vind voor mijn herder dat ze niet mee kan genieten. Ze vind het immers heerlijk om te kunnen kauwen.

Nu dus mijn vraag: Kan ik haar op de dagen dat Shiva vleesbot eet ook wat lekker kauwwerk geven? een parelhoen pens, kippennekken en konijn en kipkarkassen eet ze al zo af en toe, maar tegenwoordig eigenlijk niet meer...

Ze weegt 35 kilo en eet rond de 600 gram per dag. Ik wil ze dus tegelijk kunnen laten kauwen, anders vind ik het zielig (ja ik weet het, ik ben een doos  ;D )
Door Borke
#1126025
Als heet goed bevleesde niet keiharde botten zijn en je het rustig opbouwt, dan lijkt me dat geen probleem.
Je zou ook helemaal met haar kunnen gaan barfen, wie weet hoe heerlijk ze dat vindt?
Door Lycka
#1126066
Daar heb ik idd ook aan gedacht, maar aangezien Shiva op een nierdieet zit krijgt ze niet veel vleesbot. Vandaar dat ik een beetje met idee zit om Thirza af en toe een parelhoen oid wil geven.

De botten die ze zal krijgen wil ik wel op zachte botten houden, meer voor mijn eigen gevoel gezien haar ziekte (zal wel nergens op slaan hoor  :-X )
Door Borke
#1126197
Lycka schreef: Daar heb ik idd ook aan gedacht, maar aangezien Shiva op een nierdieet zit krijgt ze niet veel vleesbot. Vandaar dat ik een beetje met idee zit om Thirza af en toe een parelhoen oid wil geven.
Hier heeft Sofi ook een tijd barfnierdieet gegeten en Borke heb ik toen toch voor een flink deel met haar mee laten eten.
Hij wil alleen geen groente en kreeg meer bevleesd bot, maar eigenlijk ging het prima, ik gaf hem gewoon grotere porties bevleesd bot en Sofi kreeg de kleinere porties daarvan en meer spiervlees. Het was even puzzelen en in het begin schreef ik alles op om te checken of beiden voldoende kregen, maar na een week of 2 wist ik het wel.
Door Lizzy
#1126252
Lycka schreef: Ik had even een paar vragen over het voeren van mijn Duitse herder van 9 met leukemie, we weten niet hoelang ze nog heeft maar we willen het uiteraard zo leuk mogelijk maken voor haar  ;)

Eerder had ik mijn honden beide op kvv, dit beviel erg goed! Brokken heb ik meteen in de kliko gegooid, maar dit is inmiddels al weer bijna 1,5 jaar geleden...

Shiva moest ik op een nierdieet zetten omdat ze vrijwel geen nierweefsel heeft, dit is BARF geworden, uiteraard, en dit bevalt heel erg goed!
Maar nu komt het, Shiva eet veel pens en groente, maar ook eet ze om de dag vleesbot. Nu merk ik dat ik het heel zielig vind voor mijn herder dat ze niet mee kan genieten. Ze vind het immers heerlijk om te kunnen kauwen.

Nu dus mijn vraag: Kan ik haar op de dagen dat Shiva vleesbot eet ook wat lekker kauwwerk geven? een parelhoen pens, kippennekken en konijn en kipkarkassen eet ze al zo af en toe, maar tegenwoordig eigenlijk niet meer...

Ze weegt 35 kilo en eet rond de 600 gram per dag. Ik wil ze dus tegelijk kunnen laten kauwen, anders vind ik het zielig (ja ik weet het, ik ben een doos  ;D )

Wat eet je Duitse Herder? Eet ze KVV? Dan lijkt het me zeker geen probleem om haar zachte vleesbotten van kleine dieren mee te laten eten hoor. Het enige dat je in de gaten moet houden is of de ontlasting niet te hard wordt. En anders zou je er wat pens of vlees extra bij kunnen geven.
Door Lycka
#1126298
Lizzy schreef: Wat eet je Duitse Herder? Eet ze KVV? Dan lijkt het me zeker geen probleem om haar zachte vleesbotten van kleine dieren mee te laten eten hoor. Het enige dat je in de gaten moet houden is of de ontlasting niet te hard wordt. En anders zou je er wat pens of vlees extra bij kunnen geven.
De DH eet al KVV (inmiddels een jaar), en in het begin gaf ik haar nog wel eens wat BARF bingetjes die ik meebestelde via Herbys. Dingen als parelhoen karkassen, kip karkassen, kippennekken ed. Het runderspiervlees van Herby vind ze ook erg lekker! Ik heb haar nooit hardere botten gegeven, zover ben ik nooit gekomen aangezien ik altijd kvv gaf.

Pens is ze trouwens ook gek op! Dus dat zal ook wel goed komen. Ik zal eens kijken of ik het zo kan puzzelen dat ze voor het grootste gedeelte mee kan BARFen.

Moet ik trouwens de dagen dat ik kvv geef niet mee laten tellen in het gewicht dat ze eten moet? Dus de overige persentages een compleet BARFmenu maken?

Wat moet ik trouwens doen om Herby's mixen compleet te maken? Nu krijgt ze eigenlijk alleen Smuldier, met zo nu en dan een eitje en tafelrestjes ed.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door