Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Elizaw
#1112742
Gisteren begon mijn Shih Tzu Dani ineens te hoesten, net of er wat in zijn keel vast zat. Nu was ik net bij de dierenwinkel geweest en had hij iets "lekkers"gekregen.
Dus ik dacht, dat zit vast in zijn keel :-\ maar dit duurde wel erg lang, dus ik de dierenarts gebeld en gevraagd wat ik moest doen, maar die stelde mij gerust, dat als hij bleef drinken het stukje "lekkers"uiteindelijk wel zou verdwijnen.
Gisterenavond waren wij uit eten en heb ik dus niets gemerkt, toen we thuis kwamen was er iig niets meer aan de hand. :yeah: maar vannacht begon hij te..ehh hoe heet dat ook alweer, dat ze lijken te stikken sneeze of zo? ::) en vanmorgen is hij continue aan het hoesten, een hele droge hoest.
Nu denk ik dus dat hij kennelhoest heeft. Ik heb wel hoestsiroop in huis, maar wat zou ik hem nu nog meer kunnen geven? of toch morgen maar even naar de DA? ben alleen zo bang dat die meteen met een ab kuur aan komen zetten :(
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1112756
hoef je niet voor naar de da, die geeft id een ab kuur. natterman met codeine of bisolvon geven en ik geef ze altijd vit c.
en proberen wat rustig te houden, als ze druk worden hoesten ze meer.
Door Aneska
#1112852
Die twee van mij hebben het ook pas gehad, ik ben er wel mee naar de dierenarts geweest en ze hebben allebei een redelijk lange ab kuur voor gekregen. Het heerst weer heel erg, ik heb al heel veel mensen gehoord daarover.

Maar natterman of bisolvon durf ik niet aan mijn honden te geven, ik kan er zelf al niet zo goed tegen laat staan dat ik het dan aan mijn honden geef. Zoë heeft bij de dierenarts ook een hoestdrank meegekregen (hij was echt behoorlijk ziek van de kennelhoest) dat was op homeopatische wijze, ik zou dan denk ik eerder voor een hoestdrankje van VSM of Vogel gaan als ik het aan mijn honden zou geven.
Door evenstar
#1112856
De 2 kleine dames (5mnd) hebben het ook hier gehad. Kim is er met darohoestsiroop en engystol zeer snel van af gekomen en Enya had een kuurtje nodig bij haar kwam de groene snot ook de neusgaten uit. Ik heb bewust deze 2 geen kennelhoest enting gegeven en verbaasde me er over hoe snel ze opknapte.
De andere honden hebben dit jaar ook geen enting meer gehad teggen kennelhoest en zij hebben helemaal niet mee gedaan. 
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1112904
RuBep schreef: Gisteren begon mijn Shih Tzu Dani ineens te hoesten, net of er wat in zijn keel vast zat. Nu was ik net bij de dierenwinkel geweest en had hij iets "lekkers"gekregen.
Dus ik dacht, dat zit vast in zijn keel :-\ maar dit duurde wel erg lang, dus ik de dierenarts gebeld en gevraagd wat ik moest doen, maar die stelde mij gerust, dat als hij bleef drinken het stukje "lekkers"uiteindelijk wel zou verdwijnen.
Gisterenavond waren wij uit eten en heb ik dus niets gemerkt, toen we thuis kwamen was er iig niets meer aan de hand. :yeah: maar vannacht begon hij te..ehh hoe heet dat ook alweer, dat ze lijken te stikken sneeze of zo? ::) en vanmorgen is hij continue aan het hoesten, een hele droge hoest.
Nu denk ik dus dat hij kennelhoest heeft. Ik heb wel hoestsiroop in huis, maar wat zou ik hem nu nog meer kunnen geven? of toch morgen maar even naar de DA? ben alleen zo bang dat die meteen met een ab kuur aan komen zetten :(
Ik zou Natterman kinderhoestsiroop (met codeïne) geven en daarbij Echinacea forte van Bloem. Die laatste heb ik zowieso altijd in huis, is wereldspul, werkt naast weerstandverhogend ook nog verzachtend op de luchtwegen. Dan moet je met 2 dagen flink verbetering zien en zeker geen verergering anders zou ik wel even langs de Da gaan. Maar meestal is dat niet meer nodig. Sterkte met Dani.
Door conleeuw
#1112932
hier hebben we ook kennelhoest gehad, ik ga niet naar de dierenarts voor een simpele kennelhoest, ik geef hoest siroop, thymsiroop of honing werkt prima als verzachting. Ik ga ook niet voor iedere verkoudheid naar de huisarts, wel als het blijft hangen of bronchitis wordt, zo ook met de honden, als ze na een week nog niet de kennelhoest de baas zijn of in iedere geval veel minder klachten hebben, dan zal ik langs de da gaan. Beterschap ;)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1112997
Aneska schreef: Die twee van mij hebben het ook pas gehad, ik ben er wel mee naar de dierenarts geweest en ze hebben allebei een redelijk lange ab kuur voor gekregen. Het heerst weer heel erg, ik heb al heel veel mensen gehoord daarover.

Maar natterman of bisolvon durf ik niet aan mijn honden te geven, ik kan er zelf al niet zo goed tegen laat staan dat ik het dan aan mijn honden geef. Zoë heeft bij de dierenarts ook een hoestdrank meegekregen (hij was echt behoorlijk ziek van de kennelhoest) dat was op homeopatische wijze, ik zou dan denk ik eerder voor een hoestdrankje van VSM of Vogel gaan als ik het aan mijn honden zou geven.
Je moest eens weten hoeveel mensen er niet tegen antibiotica kunnen.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#1113167
Angelique schreef: Je moest eens weten hoeveel mensen er niet tegen antibiotica kunnen.
Ja, daar kan ik helaas over meepraten.....
En ik bleek ook hartstikke allergisch voor een zalfje van VSM. Overgevoeligheid voor het één of andere middel kan altijd voorkomen.
Door Laura2004
#1113242
Laatst werd in een programma (radar of kassa) vertelt dat de gemiddelde hoestdrank die je zomaar bij de drogist kan kopen toch wel degelijk gevaarlijk kan zijn en dat het dus verstandiger was om gewoon een homeopathische hoestdrank te nemen.
Door Huskymeisje
#1113250
Laura2004 schreef: Zo'n kruidenhoestdrank bedoel ik dan van tijm oid.
en dat helpt ook bij kennelhoest?

Wij hebben overigens de honden er voor in laten enten maar ik heb al begrepen dat dat eigenlijk weinig zinvol is.
Door Laura2004
#1113274
Huskymeisje schreef: en dat helpt ook bij kennelhoest?
Wij hebben overigens de honden er voor in laten enten maar ik heb al begrepen dat dat eigenlijk weinig zinvol is.
Geen idee, bij mij helpt het wel tegen de hoest, dus ik vermoed dat het bij honden ook wel zal helpen tegen kennelhoest.
Door conleeuw
#1113359
Huskymeisje schreef: en dat helpt ook bij kennelhoest?

Wij hebben overigens de honden er voor in laten enten maar ik heb al begrepen dat dat eigenlijk weinig zinvol is.
hoest siroop of honing werkt in iedere geval verzachtend, de kruiden die in sommige zitten helpen vaak om de slijm te verdunnen en of los te maken, het is echt een baat het niet dan schaad het niet verhaal. Ik biedt het wel aan, vooral honing, het verzacht, je merk dat ze er minder door hoesten, of het nu de genezing zoveel versneld is maar de vraag, maar dat gaat ook voor antibiotica, toen ik met Blues voor de enting ging wou hij enten tegen kennelhoest, ik niet, hij vertelden dat sinds hij zijn hond wel ent is zijn hond met een beetje antibiotica er met een week of wat helemaal over heen, ik kon trots melden dat zonder enting en zonder antibiotica mijn honden er gemiddelde 7 tot 10 dagen over deed om er weer helemaal overheen te komen... dus............... enten heeft weinig zin, ze krijgen toch kennelhoest, en voor een normaal gezonde hond heeft antibiotica ook weinig zin, blijkbaar doen ze er dan even lang over als wat ze geen antibiotica krijgen. Wel is het zo dat als ze het niet uit hunzelf kunnen schudden, dus na een week nog niet merkbaar verbeterd is, dan moet je ze wel helpen....  ;)
Door tt-tjes
#1113889
danielle1980 schreef: he bah bep, ik neem ook altijd hoestsiroop...
opgelopen op de winner misschien? :-\
Dat zou heel goed kunnen, de pup van mijn schoonzus had ook kennelhoest na de winner.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door