Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door annetenmick
#1111481
Ik heb net een konijnenkop + organen gekregen. Met die organen weet ik wel wat ik moet doen, maar die kop kan ik die ook zo geven ?
'Z'n vel is er wel al af maar er zitten nog tanden in......
iek soms moet ik me nog wel eens over die dingen heen zetten hoor. Vind hij namelijk soms nog best zielig, maar ja niet teveel bij nadenken denk ik dan maar.
Waar komen al die beesten eigenlijk vandaan die je bij Herby besteld ?
Door flin
#1111510
'k weet zo direct niet wat voor nond je hebt,
maar mijn katten krijgen nijnekop flink platgeslagen, en vinden 't zalig
wat er precies met die tanden gebeurt weet 'k eigenlijk niet? 'k vindt ze niet terug in elk geval?

'k bestel zelf niet bij H, maar krijg de koppen van m'n poelier:
die verkoopt nijn met kop, zodat de consument goed kan zien dat 't ècht nijn is,
en vervolgens wil die consument de kop niet, en bewaart poelier ze voor ons... :D :D

de grote tamme nijnen zijn gefokte waar,
de wilde exemplaren kan variëren van overbevolkt weitje, tot een schot in't wilde 'buiten' ....
Door millyckk
#1111574
Heb zelf vorige week een halve konijnenkop gegeven zonder dat ik het wist :-[ Dacht dat het een soort borststuk was dat bij het pakket inzat maar toen ik de volgende dag nog zo'n "borststuk"wilde geven zag ik een tongetje en tanden!!!! Heb het toch maar gewoon aan mijn ( beginnende) barfpup gegeven die het met smaak heeft verorberd  en zag de tandjes de volgende dag keurig verpakt in zijn ontlasting zitten.
En dat terwijl ik mezelf bezworen had om niet aan koppen e.d. te beginnen omdat ik het zo eng vind ;D
Door annetenmick
#1111587
hihi Milik zonder dat je het wist dus. Ik zet m'n gedachte soms maar uit. Vorige week van die kwarteltjes gegeven. Met kop eraan. Zag er toch wel erg schattig uit. :'(
Zijn er meer die er soms moeite mee hebben ?
Door roos79
#1111591
Jep hier heb ik ook al wel eens konijn gegeven met kop en al, maar daar zat geen vacht meer aan.

Gisteren heb ik hele kippen (zonder veren) maar mét kop gekocht. Vandaag heeft Sam voor het eerst een deel gegeten, en dus ook het kippe-koppie, dat me bij ontdooiing nog zo dat aan te staren, brrrr  :-[
Ik voel me dan zo'n ontzettende muts!! maar ben blij dat mijn man zo stoer is dat hij met wildschaar en mes in de weer gaat om hem in stukken te hakken/knippen.
(de kip in zijn geheel was té groot voor 1 maaltijd).

Even terzijde, deze kip was nog heel, dus had ook darmen er nog in. Voeren jullie die ook?
Ik heb de darmen weg (laten) gooien maar maag, hart, niertjes etc zit er nog in.
Door Nyncke
#1111595
Vrees dat ik nogal hard ben opgevoed.
Wij aten haas en konijn en lam....tot gruwel van vriendinnetjes.
Vis met de kope er nog aan, zodat we zelf moesten fileren, de zalmwangetjes, mjammie...

Dus, nee ik vind het niet erg.
Door roos79
#1111600
Mijn paps was een heel enthousiaste jager (vroeger jachtopziener geweest) en was dól op konijntjes mét kop. Ik kan het me nog heel goed herinneren dat ik de schuur inliep er en weer zo'n fluffig beestje hing  :'( 
Daarnaast slachtten wij onze eigen kippetjes vroeger etc. Maaruh.. ik heb het dus niet zo mee gekregen, zat liever met de kippen te spelen dan ze te eten, hahaha :)
Gelukkig heb ik heeeeeeel veeeeel over voor mijn beesten  ;D :D
Door Fynn
#1111716
Ik heb bij mezelf gemerkt dat je grenzen verlegt.
Ik ben begonnen met kvv te voeren en dacht daar blijf ik bij.
Na verloop van tijd ging ik er een paar dagen tussendoor kippenekjes ed geven.
En na weer een tijdje had ik zoiets van ik stap helemaal over op barf je weet dan wat ze eten en ik vind het mooi om te zien als ze een karkas aan het eten zijn.
Dus toen op barf maar een reeenkop of schapekop zou ik niet geven hoor dat vond ik niks.
Ik had het nog maar net neer gezet in een topic en 2 weken later kregen ze hier reeenkop .
Nog niet zolang geleden hebben ze hier schapekop gehad.
Ze zullen het niet zo vaak krijgen maar ik geef het wel terwijl ik het eerst niet van plan was.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Door Chubby
#1111758
Ik had konijnenkoppen besteld voor de katten, maar die kregen dat uiteraard niet weg. Bij het opruimen heb ik dat koppie eens goed bekeken en wat mooi om te zien hoe alles in elkaar past!  ;)

Inmiddels is het zo ongeveer favoriet bij de hond, de katten krijgen minder harde botjes.. Lamskopjes en groter hoef ik niet te voeren (gelukkig?) omdat ze dat hier niet weg zullen krijgen..
Door annetenmick
#1111900
Nou bedankt voor de leuke reacties !

Fynn ik herken mezelf wel in jouw verhaal > je verlegd indd je grenzen.
Ben benieuwd wat Mick ermee doet.
Bij elk nieuw iets dat hij krijgt, likt hij er eerst voorzichtig aan... kijkt mij even aan... pakt het dan voorzichtig in z'n bek.... legt hij naast bak neer... eet eerst de andere groenten, organen of spiervlees op..... kijkt dan weer naar het "nieuwe ding" en begint er dan voorzichtig op te kauwen. Hij lust tot nu toe nog allles. Daar ben ik wel blij mee. :)

oh ja het is trouwens een cane corso van 9 1/2 maand. Dit vroeg iemand geloof ik.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1112041
milik schreef: Heb zelf vorige week een halve konijnenkop gegeven zonder dat ik het wist :-[ Dacht dat het een soort borststuk was dat bij het pakket inzat maar toen ik de volgende dag nog zo'n "borststuk"wilde geven zag ik een tongetje en tanden!!!! Heb het toch maar gewoon aan mijn ( beginnende) barfpup gegeven die het met smaak heeft verorberd  en zag de tandjes de volgende dag keurig verpakt in zijn ontlasting zitten.
En dat terwijl ik mezelf bezworen had om niet aan koppen e.d. te beginnen omdat ik het zo eng vind ;D
Zie je wel Joke.......komt helemaal goed!!!! haha (heeft Jaap een foto van jouw koppie gemaakt :D)
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1112042
hier gaan de koppies ook gewoon op :)
en  :)aar ze vandaan komen ::) :-\ zou het niet weten?? Maar vind dat ook minder belangrijk eerlijk gezegd :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door