Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#1101493
Ik zie ook niet in waarom je extra vitamine C bij zou voeren. Ook een zwangere hond moet voldoende vitamine C uit haar voeding halen (ze maakt het sowieso zelf aan maar als je wat groente, hart, fruit voert: krijgt ze genoeg binnen).
Door Mevroi Kruim
#1101736
ellyenrob schreef: Voor zover ik weet wordt tijdens de dracht onvoldoend Vit. C aangemaakt, maar als je groente geeft dan moet het wel voldoende zijn.

??? ??? ???  waarom zou dat zijn?
Door ellyenrob
#1101780
Kruimel schreef:
??? ??? ???  waarom zou dat zijn?
Het schijnt dat productieapparaat om Vit.C aan te maken niet voldoende werkt bij pups en drachtige honden.
Maar waarom het lichaam zo werkt....................?.............
Door Mevroi Kruim
#1101801
Angelique schreef: Vit. C aanmaken = natuurlijk proces
Zwangerschap = natuurlijk proces

Mijn idee= zal een prima geregeld systeem zijn, dus wat mij betreft......niks aan doen.
Tja, dat dacht ik dus ook  :( geen verstand van fokken

"Een veel gehoorde uitspraak is: “baat het niet dan schaadt het niet”.
Dit hoor ik eigenaren regelmatig zeggen over het gebruik van vitamine C.
Vitamine C heeft verzurende eigenschappen en veel vitamine C werkt dan ook verzurend op het lichaam en de lichaamsvloeistoffen.
Een overmaat vitamine C wordt via de urine uitgescheiden, dit is een feit. Het is een fabel dat overmaat vitamine C niet schadelijk kan zijn. Gezien de eerder genoemde verzuring kan het wel degelijk gevolgen hebben. Daarnaast verstoort vitamine C bij groeiende honden het wankele evenwicht tussen botopbouw en botafbraak, nodig voor een goede skeletontwikkeling.
Wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat een overmaat vitamine C het optreden van skeletafwijkingen tijdens de groei kan bevorderen. Voorlopig wordt dus het toevoegen van vitamine C naast volledige voeding aan jongen honden in de groei afgeraden."

Bron: http://www.dierenkliniek-ermelo.nl/Voed ... l%201.html
Door crutz
#1101852
Angelique schreef: Vit. C aanmaken = natuurlijk proces
Zwangerschap = natuurlijk proces

Mijn idee= zal een prima geregeld systeem zijn, dus wat mij betreft......niks aan doen.
:thumbup:
Door Drijver
#1104468
Angelique schreef: Vit. C aanmaken = natuurlijk proces
Zwangerschap = natuurlijk proces

Mijn idee= zal een prima geregeld systeem zijn, dus wat mij betreft......niks aan doen.
Mee eens.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door