Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door bientje
#1089013
Mijn teefje van 10 jaar is de laatste maanden steeds meer poep gaan eten  :-[
het wordt nu al zo erg dat ze er op wacht als een van onze andere honden poept om het dan meteen op te vreten !!! ze krijgt al veel meer te eten en heeft nog altijd niet genoeg. ze voelt op haar ribben mager maar het gewicht blijft het zelfde. de dierenarts heeft er geen goede verklaring voor :(
kan het zo zijn dat ze iets  extra mist nu ze ouder wordt? ze heeft wel ook een aantal tumoren in haar melkklieren, die beginnen groter te worden.
ik barf toch al een aantal jaren en zorg voor een gevarièerde voeding,onze andere honden hebben geen behoefte om poep te eten dus denk ik dat het met ouder worden  te maken kan hebben....
Door Lizzy
#1089017
bientje schreef: Mijn teefje van 10 jaar is de laatste maanden steeds meer poep gaan eten  :-[
het wordt nu al zo erg dat ze er op wacht als een van onze andere honden poept om het dan meteen op te vreten !!! ze krijgt al veel meer te eten en heeft nog altijd niet genoeg. ze voelt op haar ribben mager maar het gewicht blijft het zelfde. de dierenarts heeft er geen goede verklaring voor :(
kan het zo zijn dat ze iets  extra mist nu ze ouder wordt? ze heeft wel ook een aantal tumoren in haar melkklieren, die beginnen groter te worden.
ik barf toch al een aantal jaren en zorg voor een gevarièerde voeding,onze andere honden hebben geen behoefte om poep te eten dus denk ik dat het met ouder worden  te maken kan hebben....
Heeft de DA een bloedonderzoek gedaan? Want op zich is dat wel een vreemd teken, dat ze veel eet maar toch mager is. Heeft de DA een mestonderzoek gedaan? Kan het zijn dat ze wormen heeft?

Ik weet het eerlijk gezegd niet, of ouderwordende honden extra's nodig hebben. Ik denk dat het afhangt van het individu en natuurlijk van wat je voert. Je zou wat extra geconcentreerd kunnen gaan voeren of (tijdelijk) wat extra vitaminen/mineralen erbij kunnen geven (bijv het poeder van de groene os). Om te kijken of het helpt. Ik heb ook wel gehoord dat Veendrenkstof goed werkt, tegen poep eten. Ik heb zelf ook wel ervaren dat Schindele's mineralen helpt tegen poep eten.

Lastig, dit soort dingen. Op zich is het inderdaad wat vreemd te noemen dat ze het nu pas is gaan doen, dat poep eten. Mijn hond bijv. eet ook poep, maar dat doet ze al sinds ze klein is....

Barfplaats wordt gesponsord door