Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Too
#1073384
Ineens realiseer ik me dat kvv [smul/cb] al 2/3 weken niet meer op t menu staat... tijd om alles te herzien.
Ik heb me suf gespeurd maar blijf nu even hangen.
Hoe verdeel ik de 15% orgaan t best, en welke waarde heeft vooral nier daarbij?

Tot dusver voerde ik ong. 1/3hart[kip/lam/koe], 1/3maag[eend/kip],1/3lever [kip] van die 15% orgaan.

Nier zal ws van lam zijn daar kan ik t makkelijkst aan komen en die zijn qua formaat ook nog een beetje te overzien, met de poezenhapjes van 90 gr /dag. Maar bij welk orgaan ga ik dan inleveren of voeg ik t dan gewoon bij de extra's [en skip t ei en de yoghurt]?

Wie o wie heeft een slim antwoord en een beetje nieuw inzicht voor me, of eigenlijk wil iemand even meedenken??
Laatst gewijzigd door Too op di 21 okt 2008, 00:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Door flin
#1073391
'k zou zeggen; hart en lever is essentieel, daarnaast invullen met brains  ??? , nier, maag, en miss pens

'k voer zelf 4% hart, 5% lever,wekelijks, en vul 't afgewisseld 2 wekelijks aan met kwartel- en konijnekoppen, maagjes en pens (dat vinden er 2 hier lekker)
nier kan 'k zo niet aankomen,  wissel lekker af,
maar geef wekelijks hart (taurine leverancier) en lever (vit. A en D)
Gebruikersavatar
Door koekje
#1073477
mn moeder kan ook niet aan nier komen, dus dat zit niet in poets menu. blijven er maagjes, hart en lever over. maagjes en levertjes van kip, hart is meestal lam. poet vindt maag niet te kanen, dus dat gaat door de molen en is daardoor mengbaar met gemalen vleesbot.

hier kan ik wel aan nier komen, ik koop meestal lamsnier. dat gaat in ongeveer net zulke grote porties, lever iets groter, want das een hele.
Door Too
#1073883
Okee dan doe ik nog niet zo 'raar' , ga nier en maag maar afwisselen... [nog meer zakjes >:(], pens krijgen ze heel af en toe ,want: echt wel lekker!!

Dank dames!
Door Huskymeisje
#1077016
Wat ik me afvraag, hoe verdeel je de orgaan eigenlijk over de week? Bij mijn honden geef ik gewoon 1 tot 2 keer per week orgaan. Kan ik dat bij de katten ook doen of hebben die een andere verdeling over de week nodig?
Door Too
#1077064
Ik doe t net als jij ,t worden anders wel ieniemini hapjes. ;)

Ze krijgen 2x per dag eten, van de 14 maaltjes per week is er een maag +lever en eén hart+[beetje]spier
Gebruikersavatar
Door kira
#1077083
Ik voer van de 15% orgaan 12% overig en 3% lever. Overig is hart (van allerlei dieren), nier (max de helft van overig en max 1x per 3 weken), maag (meestal 1x per 2 weken en dan ongeveer de helft of iets meer). De 12% overig gaat in één dag (twee maaltijden), de lever gaat bij vleesbot. Geen last hier van dunne ontlasting op de orgaan dag. Pens blieft ze niet. 
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door