Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Truus
#107055
Timo onze Jack-Russell is nu 9 jaar.
Al een tijdje trilt hij met zijn achterpoten.Wij dachten dat het kwam omdat hij dan erg gespannen of opgewonden is. Vooral b.v. met meerdere honden of als er iets gaat gebeuren wat hij leuk vindt.
Toch doet hij het wel erg veel de laatste tijd.
Weet iemand wat dit zou kunnen zijn?
Door lekker kort
#107058
Hoi Truus,

Tands des tijds ???

Zie het vaker bij oude honden tijdens het trimmen is leuk recht knippen dan

Groet Fritz.
Door lekker kort
#107063
Hoi Truus,

Dacht niet zoveel soms laten eigenaren wel eens met anabole spuiten maar pas als ze moeite hebben met recht staan, of moeilijk overeind komen.

is hij energiek genoeg?

Groet Fritz.
Door Truus
#107068
Hoi Fritz, ja hij is energique genoeg en doet alles nog lekker mee hoor.
Het is alleen dat hij ook vaker gaat zitten als we ergens stil staan.
Veel mensen valt het ook op en zeggen het.
Door Truus
#107075
Lupa schreef: Mientje is 13 en heel afentoe tril ze ook met 1 achterpootje, maar dat hangt van de stand van de poot.
Timo doet het niet af en toe maar heel veel :-\
Door lekker kort
#107080
beetje etalage benen?

Als hij amper meer kan lopen of traag wordt eens kijken met een pijnstiller, maar volgens mij (zo van achter de comp. gezien) hoort het toch een beetje bij de leeftijd probeer het springen wat af te remmen als hij dat doet want dat is toch iedere keer een inspanning (weet het leer dat maar eens af bij een JR. ;D) in en uit de autotillen liever geen trappen laten lopen e.d ze kunnen het nog wel maar het is toch een extra belasting.
ik loop ook niet meer zo fief als toen ik 18 was (maar niemand die mij in en uit de auto tilt :'()

groet fritz.
Door Truus
#107085
;DHier idem dito Fritz en ik wordt ook niet gedragen ;D

Inderdaad...hij springt ook niet meer 1.2.3. in de auto.

In ieder geval zeg jij ouderdom :-\.

Met onze vorige hond hebben we dat niet gehad dus ik kon het niet plaatsen.

Bedankt.
Door lekker kort
#107092
Hoi Truus,

Ik zie hier een hoop van die ouwe krukken in het pension die staan wat moeilijker op, en zijn wat stram in het begin,(en trillen ook vaak erg) Margreet had het ook toen ze zo oud was ze trilde niet maar als ik aan het trimmen was en tilde een poot op dan kreeg ik het gehele gewicht er meteen bij die kreeg ook pijnstillers en liep daardoor nog behoorlijk goed.

Als je eerdaags bij de dierenarts moet zijn kan je het altijd even aan hem vragen om er naar te kijken.

Groet Fritz.
Door Truus
#107097
Nogmaals bedankt Fritz, ik zal er eens nar laten kijken ofschoon ik verder niks met D.A. heb omdat ik niet meer laat enten, maar goed....ik zal hem maar eens bezoekje brengen ;)
Door lekker kort
#107105
Truus schreef: Nogmaals bedankt Fritz, ik zal er eens nar laten kijken ofschoon ik verder niks met D.A. heb omdat ik niet meer laat enten, maar goed....ik zal hem maar eens bezoekje brengen ;)
Daarom liet ik het woordje enten maar weg ;D
Door Truus
#107112
Truus schreef: Timo onze Jack-Russell is nu 9 jaar.
Al een tijdje trilt hij met zijn achterpoten.Wij dachten dat het kwam omdat hij dan erg gespannen of opgewonden is. Vooral b.v. met meerdere honden of als er iets gaat gebeuren wat hij leuk vindt.
Toch doet hij het wel erg veel de laatste tijd.
Weet iemand wat dit zou kunnen zijn?
Kniertje...ik zie dat je er bent, mischien kan jij er nog iets over vertellen??? ;)
Laatst gewijzigd door Truus op di 08 jun 2004, 00:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Door kniertje
#107120
Truus schreef:

Kniertje...ik zie dat je er bent, mischien kan jij er nog iets over vertellen??? ;)
Ojee gesnapt ;D
Ik moet bekennen dat ik een dergelijke vraag op mijn spreekuur nog nooit gehad heb, maar ik heb nog wel wat aanvullende vragen voordat ik je advies/info kan geven. Is het trillen plotseling ontstaan en geleidelijk erger geworden? Is het trillen enkel als hij ligt en ook als hij slaapt?. Is hij ook zwak in de achterhand? Heb je verder wat aan hem gemerkt (eten drinken poepen plassen).
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door