Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Red_Hunter
#1067812
Harmony is nu 6 maanden en gisterenochtend in de tuin kwam ze ineens mankend aan lopen. Het is haar voorpoot en ik geef haar nu trauma vetsem.
Wat mij opvalt is dat ze vreselijk rustig is en veel slaapt.
Ik ben dat niet gewend, niet van haar maar ook niet van een pup met manke poot. Mestal moet ik ze rustig houden.
Zou ze zoveel pijn hebben dat ze niets wil of zal er nog iets meer aan de hand zijn of heb ik eindelijk een verstandige hond. Ik zat te denken om haar een pijnstiller te geven, maar ben bang dat ze haar poot dan gaat overbelasten, wie kan me helpen?

Ik maak me wel zorgen om haar.
Heeft iemand deze ervaring ook wel eens gehad?

Groetjes Trudie
Laatst gewijzigd door Red_Hunter op di 14 okt 2008, 15:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Door dinnee
#1067847
Ik zou nog even rustig afwachten. Bij zo'n jonge hond trekt de pijn meestal in een paar uurtjes, hooguit een dag wel weg. Ik vergelijk het altijd maar een beetje met als je zelf een verkeerde stap hebt gemaakt en je je enkel verzwikt.

De pijnstiller zou ik zeker niet doen! Daarmee loop je inderdaad de kans, dat als het iets ernstigs is, ze gaat overbelasten en dan zit je helemaal in de penarie. wacht gewoon een dag of wat af, gaat het niet beter dan ga je meteen naar de DA. De hond kan namelijk zelf het beste laten zien of ze last heeft aan haar poot.

Iedere pup is anders. Ik heb zelf een kelpie, wat normaal gesproken een erg druk en energiek ras is. Maar omdat ik erg rustig met hem om ga en geen druk gedrag van hem accepteer, is hij zelf ook heerlijk rustig en ligt ook veel te slapen. Persoonlijk vind ik, hoe minder stress en drukte, hoe blijer en relaxer je pup is.

En vergeet niet, 6 maanden is wel nog heel jong hoor. Misschien moet je nog een jaartje of 2 wachten voor ze zo druk is als de rest? ;)
Door Sylvi@
#1067862
Als ik denk/weet dat mijn hond pijn heeft, krijgt die dus echt wel pijnstillers, dan maar wat extra opletten met rustig aan doen.
Heb je haar temp opgemeten?
Als ze echt zo ontzettend rustig is, zou ik denk ik toch een ritje da doen, al is het maar om iets ernstigs uit te sluiten.

Beterschap met haar!
Door Red_Hunter
#1067865
dinnee schreef: Ik zou nog even rustig afwachten. Bij zo'n jonge hond trekt de pijn meestal in een paar uurtjes, hooguit een dag wel weg. Ik vergelijk het altijd maar een beetje met als je zelf een verkeerde stap hebt gemaakt en je je enkel verzwikt.

Deze blessure heeft ze gisterenochtend opgelopen en vanmorgen liep ze nog flink mank.
dinnee schreef:
En vergeet niet, 6 maanden is wel nog heel jong hoor. Misschien moet je nog een jaartje of 2 wachten voor ze zo druk is als de rest? ;)
Nee, ze is nu normaal gesproken al druk en staat altijd vooraan bij alles, maar nu ligt ze alleen op haar kussen en slaapt veel.

Ach ik kijk het nog even aan, ben nu op mijn werk en heeft ze rust in haar bench, vanmiddag maar een klein stukje lopen en zoveel mogelijk maar met rust laten denk ik.

Ik ben ook ongeduldig en misschine is het wel gewoon een slimme hond die haar rust neemt.

Groetjes Trudie
Door Red_Hunter
#1067867
sylvi@ schreef: Als ik denk/weet dat mijn hond pijn heeft, krijgt die dus echt wel pijnstillers, dan maar wat extra opletten met rustig aan doen.
Heb je haar temp opgemeten?
Als ze echt zo ontzettend rustig is, zou ik denk ik toch een ritje da doen, al is het maar om iets ernstigs uit te sluiten.

Beterschap met haar!
Nee heb haar temp nog niet gedaan, maar omdat ze vanmorgen wel at, dacht ik dat het wel goed zat.
Ik heb pijnstillers in huis dus kan het altijd geven.
Ik wacht vandaag nog even af denk ik.

Groetjes Trudie
Door Red_Hunter
#1068729
Vanmorgen was er weer genoeg leven in Harmony, ze was echt weer de oude. :D
Altijd weer fijn om te zien, een hele dag slapende pup is ook niets :-\
Ik denk toch dat ze zichzelf rustig hield voor haar poot, vanmorgen liep ze al weer een stuk beter.

Groetjes Trudie
Door Lil
#1068795
Gelukkig maar dat het beter gaat.
Wat goed dat je pup op deze leeftijd al zo verstandig is, mijn oudje zal dat waarschijnlijk nooit meer worden op dit gebied  ;) :-X
Door Red_Hunter
#1068821
Lil schreef: Gelukkig maar dat het beter gaat.
Wat goed dat je pup op deze leeftijd al zo verstandig is, mijn oudje zal dat waarschijnlijk nooit meer worden op dit gebied  ;) :-X
Ik heb er ook nog nooit zo een gehad, vast een grote uitzondering.

Groetjes Trudie
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1069645
Red_Hunter schreef: Harmony is nu 6 maanden en gisterenochtend in de tuin kwam ze ineens mankend aan lopen. Het is haar voorpoot en ik geef haar nu trauma vetsem.
Wat mij opvalt is dat ze vreselijk rustig is en veel slaapt.
Ik ben dat niet gewend, niet van haar maar ook niet van een pup met manke poot. Mestal moet ik ze rustig houden.
Zou ze zoveel pijn hebben dat ze niets wil of zal er nog iets meer aan de hand zijn of heb ik eindelijk een verstandige hond. Ik zat te denken om haar een pijnstiller te geven, maar ben bang dat ze haar poot dan gaat overbelasten, wie kan me helpen?

Ik maak me wel zorgen om haar.
Heeft iemand deze ervaring ook wel eens gehad?

Groetjes Trudie

groeipijn?
Bantu heeft dit ook gehad
Door Red_Hunter
#1071391
trimsalon schreef: groeipijn?
Bantu heeft dit ook gehad
Zou best kunnen, maar nu toe geen groeipijnen meer gehad met mijn pups sinds ze op vers zitten.
Ach ze maakt ook wel erge rare capriolen af en toe. Springt op en tegen de reu aan, dat het mij eigenlijk nog meevalt hoe weinig ze daar last van heeft.

Alles gaat weer goed hier en ze is weer zo gek als een deur.

Groetjes Trudie
Door Fynn
#1072026
Red_Hunter schreef: Zou best kunnen, maar nu toe geen groeipijnen meer gehad met mijn pups sinds ze op vers zitten.
Ach ze maakt ook wel erge rare capriolen af en toe. Springt op en tegen de reu aan, dat het mij eigenlijk nog meevalt hoe weinig ze daar last van heeft.

Alles gaat weer goed hier en ze is weer zo gek als een deur.

Groetjes Trudie
Toen Asani nog jonger was sprong hij ook vaak tegen Fynn aan .
Fynn is een massief blok wat je niet zomaar omver loopt en soms deed Asani zich dan pijn aan zijn poten.
Ik zou wel  oppassen  met spelen met de oudere honden ,die kleintjes gaan maar door en de groten kennen hun kracht niet .
Maar dat weet je vast wel  ;)

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door