Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door Sher
#1062108
Vandaag ben ik alweer met Diederik naar de da geweest. Drie weken geleden kreeg hij een pipetje in zijn nek, omdat hij (waarschijnlijk) oormijt had. Vanmorgen hield hij zijn oor helemaal naar beneden, het was dus erger geworden. Bij de da bleek hij nog flink last te hebben van dat oor, dus toch maar zalf er in.
Kan ik volgende week weer naar het oor laten kijken EN naar zijn plasje. Hoop van harte dat hij dan eindelijk genezen is.  :-X
Overigens was de da het helemaal met mij eens toen ik vertelde dat ik altijd water door zijn eten plens. Ben benieuwd of ze dat ook geweest was als ik had verteld wat dat voor eten was.  :P

Ik heb net eens gekeken op de tube zalf. Er staat alleen bij dat dit voor ontstekingen is. Toen ze wat smeer onder de microscoop bekeken had vertelde ze me dat er ontstekingscellen in zaten. Haar collega had een paar weken eerder gekeken en die heeft me iets voor oormijt gegeven. Toen ik haar daar aan herinnerde, zei ze dat er natuurlijk ook mijten in zaten.  :-\ Het andere oor hoefde ik niet te behandelen en verder hoefde ik ook niets meer tegen mijt te doen. Volgens mij is er de vorige keer gewoon een onjuiste diagnose gesteld.  :o
Heb ik dat arme dier drie weken laten doorlopen met een oorontsteking.  :o >:(
Laatst gewijzigd door Sher op di 07 okt 2008, 07:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#1065253
Oormijt kan de oorzaak zijn van het ontstaan van een oorontsteking, dus het is in principe mogelijk dat er eerst alleen oormijt te zien was en dat de ontsteking er later bij is gekomen.  :-\
Gebruikersavatar
Door Sher
#1065279
Ik hoop dat dat het is geweest, al waren de klachten in het begin minimaal. Gelukkig lijkt de behandeling goed aan te slaan. Het oor stond na één dag zalven al weer overeind.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door