Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door marsieyenna
#1064100
Bij Xayenne zag ik dat er een stuk van een ondertand is afgebroken.
Je ziet een soort van stukje tand met een bruine/ rode stip erin.
Ik denk dat ze het al een week of 2 heeft, en weet niet hoe het gekomen is.
Ze lijkt er geen last van te hebben want ze eet gewoon alles.
Moet ik er wat aan doen ?

groetjes, Marijke
Door -sanne
#1064109
Hoi Marijke,

Onze bruine lab heeft dit ook die heeft een gespleten voortand. Het losse stuk valt er niet uit en is wat zwartig. Hij heeft er geen last van dus lekker laten zitten. Ik zou het dus gewoon in de gaten houden. Narcose en de hele mikmak lijkt me slechter dan dat de tand dood gaat en vanzelf er 'n keer uitvalt.
Gaat het nu helemaal ontsteken en raar doen kun je altijd nog langs de dierenarts gaan.

Groetjes Sanne
Door Mariska
#1064863
Bij mijn Max is er een hoektand afgebroken. Is eens bij een training gebeurd vermoed ik. Hij heeft er ook geen last van en de dierenarts gaf het advies om de tand te laten zitten. Dat donkere gedeelte is de zenuw die bij Max dood is. Hij heeft het al zo'n tijd en het is niet gaan ontsteken of zo, daarom laat ik het maar zo.

Groetjes
Mariska
Door ElineBP
#1065016
Bij Missie zie je bij de hoektanden 'puntjes' in de tand, maar die zijn niet afgebroken, maar gesleten. Bij Banjer is dat de laatste tijd ook te zijn bij zijn kleine tandjes onder, ook door slijtage. Voor zover ik merk hebben ze er geen last van.
Door Femke
#1065041
Sunday heeft dat ook, al een aantal jaren. Iedere keer als ik bij de DA kom laat ik het nakijken. Als hij een keer voor iets anders onder narcose moet dan laat ik hem eruit halen maar de DA vindt het het niet nodig om hem hiervoor speciaal onder narcose te brengen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door