Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door millyckk
#1062848
Heb onlangs 10 kilo eendenekken gekocht  en daar krijgt mijn pup er, naast KVV, nu 2 van per dag. Hij geniet er erg van, is er ook een tijdje mee bezig,  dus als ik meer ruimte heb in mijn vriezer ( of een grotere vriezer :) ) ga ik ook andere soorten geven en de KVV afbouwen.

Nu las ik daarnet ergens dat eend een vette vleessoort is en vraag ik me af of ik hem dat dan wel elke dag erbij kan blijven geven ???  Zijn ontlasting is perfect, daar zie ik niets bijzonders aan maar misschien moet ik dan tijdelijk minder KVV geven?
Of toch niet elke dag eendenekken maar afwisselen met kippevleugels ? ( kan ik in de supermarkt kopen) Nadeel is dat hij ze zo snel heeft weggekauwd :(
Hij weegt 13,5 kilo, krijgt 600 gr. KVV en de 2 nekken wegen samen ongeveer 225 gr.
Door Mevroi Kruim
#1062854
Ik zou zeker eens wat anders naast de eend geven. Parelhoenkarkas bv, of konijn oid. Kip zit al in de kvv.
Ik vind eendennekken trouwens niet bijzonder vet, aan de ruggen zit vaak wel behoorlijk wat vet.
Door millyckk
#1062868
[quote="Kruimel"]
Ik zou zeker eens wat anders naast de eend geven. Parelhoenkarkas bv, of konijn oid. Kip zit al in de kvv.
Ik vind eendennekken trouwens niet bijzonder vet, aan de ruggen zit vaak wel behoorlijk wat vet.
[/quote]

Heb hier en daar al wat lijntjes uitgegooid w.b. andere vleessoorten, gaan er ook komen, maar mijn vriezer is helaas te klein om het nu te kunnen opslaan.
Ben wel blij te horen dat de nekken niet zo vet zijn, ruggen heb ik nog nooit gezien en kon dus niet vergelijken :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door