Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door -sanne
#1062378
Casper lust eigenlijk alles behalve muizen dat eet hij echt niet. (enige prooidier wat ik geprobeert heb) voor de rest van vlees en botjes lust hij heel veel. Hij is ook dol op kuikens.
Hoe zit het met katten en kwartels? lusten ze dit vaak?
Ik wil het eigenlijk 'n keer proberen maar heb nog een beetje moeite met hele dieren..... Zijn er prooidieren die bv op kuiken lijken die hij makkelijk zal lusten en ik niet van allerlei capriolen hoef uit te halen om hem het te laten eten? Plukken erin snijden zie ik eigenlijk niet meer zo zitten.... :-[

p.s wat weegt zo'n diertje? Casper krijgt nu 120 gram per dag maar dat is eigenlijk teveel want hij wordt 'n beetje te dik ::)
Laatst gewijzigd door -sanne op di 07 okt 2008, 13:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mevroi Kruim
#1062432
Ik zou gewoon eens een kwartel proberen. Ze wegen niet veel, je zou een hele kunnen geven. Bij bv de Makro en de Sligro verkopen ze ze vaak panklaar, dus geplukt en van darmen ontdaan, koppie is er vaak ook af.
Hier vinden ze kwartel heeeel errug lekker  :D
Door - pien -
#1062440
Kwartel is hier favoriet, het lijken dan wel tijgers  ;D
Er wordt gegromd en als ik er al naar kijk slepen ze het ergens anders heen  ???
Herby heeft hele lekkere kwartels vinden ze  ;) en Makro heeft ze inderdaad ook.
Voor de mijne (het zijn luibakken en ze worden dus snel te dik) knip ik ze doormidden want anders is het te veel. Je kunt ook een hele geven en dan de volgende dag maar een beetje eten.
Enne, het went hoor, snijden en zo, eerst durfde ik niet eens een kuikentje beet te pakken en nu pluk en snij ik dat het een lieve lust is  ;)
Door -sanne
#1062449
pienkeestip schreef: Kwartel is hier favoriet, het lijken dan wel tijgers ;D
Er wordt gegromd en als ik er al naar kijk slepen ze het ergens anders heen ???
Herby heeft hele lekkere kwartels vinden ze ;) en Makro heeft ze inderdaad ook.
Voor de mijne (het zijn luibakken en ze worden dus snel te dik) knip ik ze doormidden want anders is het te veel. Je kunt ook een hele geven en dan de volgende dag maar een beetje eten.
Enne, het went hoor, snijden en zo, eerst durfde ik niet eens een kuikentje beet te pakken en nu pluk en snij ik dat het een lieve lust is ;)
hahaha nou ik ben benieuwd ;D
Ik zal ze volgende week eens bij herby bestellen. Ik zou zo graag willen dat hij ook hele prooidieren zou eten want dat is hartstikke gezond..
Door Rianne145
#1062643
Hoi,

Ik heb hele kwartel met veertjes, koppie en pootjes. De eerste keer heb ik wel wat capriolen uit moeten halen, door een klein toneelspelletje op te voeren alsof de kwartel nog zou leven  ;D Maar ze vinden het heerlijk! Het enige wat over blijft is het maagje en de langste veren van de vleugels. Ik laat ze eten tot ze vol zijn (ergens halverwege) en stop ze dan in een doosje (fijn...) en dan krijgen ze het 's avonds weer. Ze eten het in 2 a 3 keer op, ligt een beetje aan het formaat van de kwartel. Volgens mij is dat ongeveer 200 gram.

Succes!
Door brie
#1062676
Hier vinden ze kwartels een van de lekkerste dingen die er zijn.  :D
Ik koop ze meestal bij de makro, daar zit altijd (althans, heb het nog niet anders gezien) de kop nog aan en ze zijn wat groter dan die van herby.
Ik knip ze altijd langs de ruggengraat en borstbeen doormidden, zo doen 2 katten met 1 kwartel. Ook de kopjes knip ik eraf, die zijn voor de liefhebbers
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door