Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door tieneke
#1052515
Antonia schreef: Ziet er hartstikke mooi uit. Het enige dat ik nog mis is pens.
Ja dit is echt het belangrijkste en beste zeker qua darmflora  ;)
En dan natuurlijk een lekker lappie verse vuile pens... niet afgespoeld maar zo vers uit de koe... :P
Altijd vragen of ze de pens vuil meegeven en ze deze zeker niet moeten afspoelen,dit is gewoon
zonde van al de goede stoffen/maaginhoud die er nog inzitten.
En is ook nog eens goedkoop,eet smakelijk!
Door flin
#1052521
tieneke schreef: Ja dit is echt het belangrijkste en beste zeker qua darmflora  ;)
pens, en  darmflora?
'k snap 't niet?
wat doet pens met de darmflora?
Gebruikersavatar
Door pike
#1052527
Vuile pens bevat veel nuttige bacterieën die belangrijk zijn om de darmflora in goede conditie te houden, of om de darmflora weer op peil te brengen na een verstoring, bv. een antibiotica-kuur of een ontsteking  ;)
Door flin
#1052600
pike schreef: Vuile pens bevat veel nuttige bacterieën die belangrijk zijn om de darmflora in goede conditie te houden, of om de darmflora weer op peil te brengen na een verstoring, bv. een antibiotica-kuur of een ontsteking  ;)
ah, nou dacht 'k dat  pensbacterien voor 't verwerken van plantaardig voedsel,
toch anders zijn dan darmbacterien van zoogdieren?

  darmbacterien zijn stammen van melkzuurbacterien (ook zoals bij yoghurt of kefir)
en die komen toch niet voor in pens?
Door brie
#1052603
ellyenrob schreef: Is de variatie voldoende vraag ik me af,
Kippenhartjes
kippenmaagjes
kippenlever
rundehart
rundernier
lamshart
konijnenlever

Ik voer zelf eigenlijk ook alleen maar hart, lever, maag en pens. Af en toe krijgen ze vissekoppen, en konijnenkoppen, waar dan weer hersens enzo inzitten (die reken ik dan ook een beetje mee)

Maar ik vraag me ook wel eens af of dit wel voldoende is. er zijn natuurlijk nog meer organen te vinden, als milt, testikels enzo.
hebben die geen bijzondere voedingswaarde?
Door dorinekok
#1052900
mens je geeft meer dan voldoende afwisseling!  :D Laat je niet in paniek brengen zeg! Ik mag blij zijn dat ik pens en lever kan voeren!
Door ellyenrob
#1052916
dorinekok schreef: mens je geeft meer dan voldoende afwisseling!  :D Laat je niet in paniek brengen zeg! Ik mag blij zijn dat ik pens en lever kan voeren!
Oké dat ben ik nu gerust gesteld.
Qua spiervlees en botten geef ik wel 10 tot 12 verschillende soorten, maar qua orgaan wel wat minder.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door