Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door MDO
#1051703
Goedenmorgen,

Vraagje: Kun je probiotica ook dagelijks geven? Onze Golden krijgt Gaiasan van Wim de Leeuw nu 3 weken 3 keer per dag. Oscar heeft een slecht werkende alvleesklier en krijgt de Pancreas versie van CB. Hij heeft een diaree cyclus van 3/4 mnd en we proberen deze cyclus te doorbreken met probitica.

Is het niet zo dat wanneer je bij iedere maaltijd de darmen "lui" worden?? En je bijvoorbeeld wanneer de ontlasting weer normaal is de dosering terug moet brengen naar bijv 1 x per dag?

Advies.

Alvast bedankt.
Door Lizzy
#1051828
Nee, je darmen worden zeker niet lui van probiotica! Je voegt eigenlijk iets toe aan het lichaam (goede bacterieen) die daar van nature al aanwezig zijn maar bijv. verminderd zijn in hoeveelheid door ziekte, medicijngebruik, stress, antibiotica, etc. etc. Ik zou me persoonlijk strikt aan het advies van Wim de Leeuw houden.
Door angie69
#1053106
Hallo,

Onze bull heeft al vanaf zijn geboorte diarree,
Sinds hij Kvk eet bijna niet meer maar het komt nog wel eens voor al is het lang zo erg niet meer gelukkig.

Ik geef hem elke dag een probioticapil,althans het poeder uit de capsule.
Denk niet dat je er luie darmen van krijgt,
zelf gebruik ik Kefir en ik heb ook geen luie darmen.

Succes
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door