Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Cindy de Wolf
#1051333
Dusty is net met uitlaten gestoken door een wesp in haar linker voorteen bovenop/zijkant. We hebben de angel wel gevonden maar we kunnen het niet uitzuigen, de anti venom stick kan niet vacuum zuigen en met het mondje ging ook niet. We hebben er nu tandpasta opgesmeerd, er is wel een verdikking te zien. Niet extreem maar hij zit er wel. Zijn er nog dingen die ik kan doen? Behalve goed in de gate houden voor een shock e.d.
Door Cindy de Wolf
#1051337
Ik heb alleen arnica zal en traumeel in huis. Kan ik de arnica zalf over de tanspasta smeren of moeten we dat er eerst weer afhalen voor zover dit er nog op zit.
Door chamourel
#1051347
je hebt de angel wel kunnen pakken?
ook even in de gaten houden of ze geen bulten op haar lijf krijgt dat is een allergische reactie op de steek.
als ze nu nog gewoon levendig is is de reactie niet zo heftig en zal het wel goed blijven gaan

ik heb wel eens anders meegemaakt  :'( :'(

sterkte met je meisie  :-*
Door Cindy de Wolf
#1051430
chamourel schreef: je hebt de angel wel kunnen pakken?
ook even in de gaten houden of ze geen bulten op haar lijf krijgt dat is een allergische reactie op de steek.
als ze nu nog gewoon levendig is is de reactie niet zo heftig en zal het wel goed blijven gaan

ik heb wel eens anders meegemaakt  :'( :'(

sterkte met je meisie  :-*
Ja we hebben de angel kunnen pakken. Echter sinds een uur of 3 geleden zit haar linkeroog dicht en traant enorm. Wat je normaal ziet als ze in een takje gelopen hebben. Het oogvlies trekt er ook overheen. Er zit een lichte verdikking onder. Is het nu zaak om een da in te schakelen :-\ ze heeft normaal gegeten en oogt verders ook ok.
Door chamourel
#1051448
Cindy de Wolf schreef: Ja we hebben de angel kunnen pakken. Echter sinds een uur of 3 geleden zit haar linkeroog dicht en traant enorm. Wat je normaal ziet als ze in een takje gelopen hebben. Het oogvlies trekt er ook overheen. Er zit een lichte verdikking onder. Is het nu zaak om een da in te schakelen :-\ ze heeft normaal gegeten en oogt verders ook ok.
zou heel goed een reactie op de steek kunnen zijn, waarschijnlijk gaat haar hele kop opzwellen ook rond de neus......
het kan vanzelf overgaan na een dag 1 of 2, ik zelf kan dat niet om te wachten ( maar dat is gewoon mijn probleem en ga dan naar de DA voor een spuit het is wel pretnisolon dus dat is iets om even over na te denken maar het helpt wel onmiddelijk.) je kan het even aankijken en voelen over de rest van haar lichaam of er bultjes zitten die jeuken.
ze zijn er vaak niet ziek van maar zien er beroerd uit door de zwellingen.
Laatst gewijzigd door chamourel op za 20 sep 2008, 19:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Anthraciet
#1051453
Ze is gestoken in haar teen en nu zit haar oog dicht? :o
Ik denk dat ik dan toch wel bij de da gezeten zou hebben.

Blijkbaar reageert ze er dus vrij heftig op en wie weet zet haar tong straks ook nog op waardoor ze het benauwd krijgt.....

Misschien toch maar even een shotje halen? :-\
Door chamourel
#1051465
nou zo heftig gaat het niet zijn denk ik hoor  :-X
het maakt niet uit waar ze gestoken worden om elders een reactie te krijgen.......
heb het zo vaak meegemaakt  met een van onze honden die is heel erg allergies voor allerlei steken.
die kop gaat opzetten en overal jeukende bulten.
toen hij 7 weken was kreeg hij zijn eerste wespensteek en was met 1 minuut volledig van de wereld en dacht ik hem dus echt te verliezen (gelukkig was de DA erg snel), maar nu weten we hoe we er mee om moeten gaan.
ik zou geen paniek zaaien maar vertrouw je het niet zeker even naar de DA gaan.
Gebruikersavatar
Door pike
#1051571
Cindy de Wolf schreef: Dusty is net met uitlaten gestoken door een wesp in haar linker voorteen bovenop/zijkant. We hebben de angel wel gevonden maar we kunnen het niet uitzuigen, de anti venom stick kan niet vacuum zuigen en met het mondje ging ook niet. We hebben er nu tandpasta opgesmeerd, er is wel een verdikking te zien. Niet extreem maar hij zit er wel. Zijn er nog dingen die ik kan doen? Behalve goed in de gate houden voor een shock e.d.
Wanneer je een angel hebt gevonden kan het geen wesp geweest zijn, die verliest namelijk zijn angel niet. Bijen en hommels hebben weerhaakjes aan de angel, als ze steken zit de angel vast en als ze dan weer weg willen vliegen scheurt hij met een deel van het achterlijf af. De bij en/of hommel gaan dan ook dood na een steek, i.t.t. de wesp die vrolijk verder vliegt en weer opnieuw kan steken.
Door chamourel
#1051715
nou angeltje kan wel degelijk achter blijven hoor  :-X
ons wespje destijds lag spartelend op de grond en angeltje zat in het tongetje van de pup  >:(

maar Cindy ik ben nu wel erg benieuwd hoe het met Dusty is  :-[
Door Cindy de Wolf
#1051950
Met Dusty schijnt alles weer dik in orde te zijn, gelukkig! Rond 21.00 begon de zwelling af te nemen en verders ook geen gekke bulten ontdekt. Vandaag is het oog ook weer open en oogt ze weer tiptop.
Door chamourel
#1052408
Cindy de Wolf schreef: Met Dusty schijnt alles weer dik in orde te zijn, gelukkig! Rond 21.00 begon de zwelling af te nemen en verders ook geen gekke bulten ontdekt. Vandaag is het oog ook weer open en oogt ze weer tiptop.
super  :-*
dat is goed om te lezen.............
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door