Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Sabine Ooijen
#1050607
Even vragen hoor.Ik geef mijn honden al 4 jaar KVV.Een tijdje CB,toen weer Bibi afwisselend met CB,en daarna lange tijd alleen Bibi.Nu ging ik overstappen op een hele andere (omdat die een heel stuk voordeliger is en handiger in gebruik),maar omdat dat elke 8 weken aan huis geleverd wordt,moest ik een periode van 3 weken overbruggen.Ik had geen zin om voor zo weinig naar Hoogvliet te rijden,dus CB gehaald.Nu is onze Franse Bull erg gevoelig op zijn huid,met name aan de pootjes likken en buiten ergens langs schuren.Maar nu dus met alleen CB ineens helemaal niet meer!!!Nu vraag ik me dus af waar dat in zit.Wat is dus het grote verschil tussen CB en BIBI?Zitten er bepaalde dingen in de een wel en ander niet?Of ligt het aan de smaak,van BIBI gaf ik altijd Natuur+Kip-rijst en soms Lam-rijst en nu van de CB had ik alleen de Natuur.
Door flin
#1050710
sja, dat blijft toch wat onduidelijk...
  je bull is in elk geval ergens gevoelig voor, of dat in 't voer zit?

cb Natuurvoer Hond
Samengesteld uit verse kip en vers rundvlees, rijst, verse fijngemalen groenten, koudgeperste lijnzaadolie, zonnebloemolie, vitaminen en mineralen.
Geschikt voor alle volwassen en jonge honden, pups, drachtige en zogende teven

http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 839.0.html
Door evenstar
#1050726
In de bibi lams/rijst  en kip/ rijst zit visolie staat ook op de verpakking. Arwen hier doet het ook beter op de CB dan op de Bibi. Op de CB is haar allergie rustig/weg maar met Bibi wordt haar huid weer onrustig terwijl ze bij de CB de hema vis/borage olie krijgt.
Arwen krijgt geen bibi meer alleen nog maar CB en zelfsamengesteld. Een ander reden dat ik van de Bibi ben afgestapt is dat mijn honden er meer van moeten eten dan CB vooral bij jazz 18 mnd zag je dat 
Door Sabine Ooijen
#1051052
Ik zit natuurlijk alles af te struinen en zoeken en zag ook staan dat in CB geen granen zitten.Zit dat er bij BIBI dan wel in,dat het dat evt. zou kunnen zijn?
Ik weet wel dat bij HB er geen granen in zitten.Maar ik heb dat een hele tijd geleden geprobeerd,maar vond het toen zo stinken.Nu zag ik ook alweer ergens dat dat eerst was en toen veranderd is.Sinds wanneer is dat precies?Want ik vond het wel jammer,aangezien ik het bij Shaweca haalde en dat zit zo'n beetje om de hoek en het zijn hele aardige mensen.
Door Cindy de Wolf
#1051060
[quote="Sabine Ooijen"]
Ik zit natuurlijk alles af te struinen en zoeken en zag ook staan dat in CB geen granen zitten.Zit dat er bij BIBI dan wel in,dat het dat evt. zou kunnen zijn?
Ik weet wel dat bij HB er geen granen in zitten.Maar ik heb dat een hele tijd geleden geprobeerd,maar vond het toen zo stinken.Nu zag ik ook alweer ergens dat dat eerst was en toen veranderd is.Sinds wanneer is dat precies?Want ik vond het wel jammer,aangezien ik het bij Shaweca haalde en dat zit zo'n beetje om de hoek en het zijn hele aardige mensen.
[/quote]

HB is grofweg sinds 1.5 jaar in handen van Shaweca en zeker het opnieuw proberen waard. De eerste keer was het bij mij ook waardeloos, ook zuur en zo maar nu het in handen is van Shaweca dik tevreden.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1051201
[quote="Sabine Ooijen"]
Ik zit natuurlijk alles af te struinen en zoeken en zag ook staan dat in CB geen granen zitten.Zit dat er bij BIBI dan wel in,dat het dat evt. zou kunnen zijn?
Ik weet wel dat bij HB er geen granen in zitten.Maar ik heb dat een hele tijd geleden geprobeerd,maar vond het toen zo stinken.Nu zag ik ook alweer ergens dat dat eerst was en toen veranderd is.Sinds wanneer is dat precies?Want ik vond het wel jammer,aangezien ik het bij Shaweca haalde en dat zit zo'n beetje om de hoek en het zijn hele aardige mensen.
[/quote]

Er is een variant van Cb zonder granen, de Diabetes, maar de normale versie bevat net als Bibi rijst.
Door linda1985
#1051300
Mijn honden reageerde ook op de bibi, en met carnibest nergens last van, ik denk dat ze niet tegen de granen in biib kunnen, in carnibest zit als graan rijst en in bibi zit in ieder geval wat anders. Een hond van mij kreeg ook echt plekken tussen zn tenen, en na overstappen op carnibest was dit over.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door