Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door DavyZyno
#1047100
ik ben dus aan het twijfelen tss barf en kvv,
maar barf, is dat niet wat vies als je alles met versnijden tot het juiste gewicht, procenten,...

groetjes davy
Door Nynke
#1047102
vies is een ruim begrip denk ik. snij je zelf wel eens vlees voor jezelf ?? Of ben je vegetarier??

Ik vind het vlees snijden zelf niet vies, ja, pens, maar dat ruikt echt heel sterk. Andere soorten vlees ruiken gewoon naar vlees, tenzij het heel oud is. 

Ik heb er persoonlijk geen moeite mee en mijn hondjes staan dan altijd kwijlend naast me, dus zij vinden het zeker niet vies  :) :) ;)
Laatst gewijzigd door Nynke op za 13 sep 2008, 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sandrra
#1047143
Ik vind BARF niet vies.
Als ik voor ons zelf vlees behandel/snij ga ik ook niet over mijn nek ( scheelt misschien dat ik vroeger in een slagerij heb gewerkt).
Ja pens stinkt en ik vind schapenpens erger stinken dan runderpens,  maar KVV pens meurt ook.
Gebruikersavatar
Door - Judith -
#1047157
Ik eet zelf geen vlees, maar vind het geen enkel probleem om het voor mijn honden klaar te maken. Ik geniet er juist elke keer van dat ik ze zulke lekkere dingen kan voorzetten. Eten dat een hond hoort te eten, dat kan per definitie niet vies zijn... Wel natuurlijk goed handenwassen en schoonmaken na afloop van de maaltijden. Nu heb ik de luxe dat ik een 'barfbijkeuken' heb ingericht speciaal voor de honden, dus het rauwe vlees komt niet met mijn eigen eten/spullen in aanraking. Vroeger deed ik overigens alles gewoon in mijn eigen keuken. Maar ook dan is het geen probleem als je grondige hygieneregels in acht neemt.
Door Fynn
#1047163
Ik heb er geen moeite mee ik snijd alles.
Pens stinkt iets meer maar als ik klaar ben maak ik alles goed schoon.
Als ik zie hoe mijn honden staan te eten en hoe goed ze eruit zien heb ik dat er gewoon voor over.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Door sandrra
#1047164
- Judith - schreef: Nu heb ik de luxe dat ik een 'barfbijkeuken' heb ingericht speciaal voor de honden, dus het rauwe vlees komt niet met mijn eigen eten/spullen in aanraking. Vroeger deed ik overigens alles gewoon in mijn eigen keuken. Maar ook dan is het geen probleem als je grondige hygieneregels in acht neemt.
:groenvanjaloeziesmiley: Oh dat wil ik ook zo graag. Lijkt me echt ideaal. Ach ja wie weet ooit nog eens.
Door conleeuw
#1047195
ik ben zelf ook vega, maar snij en hak zonder te schromen van alles en nog wat voor de honden, vies is het niet, nou ja, af en toe als er te veel vlees uit de vriezer is gehaald en het is een beetje rijp, dan vindt ik het ook niet fris ruiken, maar vies is het niet echt ;) sterker nog, ik vindt zelfs de lucht van pens wel "lekker" nou moet ik natuurlijk iets er bij voegen, het is een lucht van vroeger, toen ik nog op de boerderij werkten, een herkenning van de typische koeien lucht ;) ;D
Door *Natasja*
#1047280
Ik vond eerlijk gezegd de KVV die ik eerst aan de honden voerde (Bibi) viezer eruit zien en ruiken dan de BARF die ik nu zelf bereid voor ze.
Door Beppie1
#1047288
Als je begint is alles raar... wat is het(zeker bij kvv, er zit een hoop in wat je niet herleiden kan)

Maar gestaag is niets raar meer, en als ik mn muppet hoor kraken en kluiven(als ze dat al doet haha) dan krijg ik nog net als in het begin kippevel...alleen toen van *IEK!!!* en nu van genoegen en geluk omdat ze zo lekker aan het eten is!!!
Alles went tenslotte zeggen ze(Toch???...... ;))
Door sandrra
#1047398
*Natasja* schreef: Ik vond eerlijk gezegd de KVV die ik eerst aan de honden voerde (Bibi) viezer eruit zien en ruiken dan de BARF die ik nu zelf bereid voor ze.
Ik vind de kvv er ook eerlijk gezegd onsmakelijker uitzien. Sommige merken vind ik er als geperst karton uit zien. Maar ja de hondjes smuller er wel van.
Door Huskymeisje
#1047501
Nee hoor, vies is het niet zolang je zelf maar hygiënisch bezig bent. Ik kan me wel voorstellen dat je in het begin moeite hebt met bepaalde soorten vlees zoals lamskop of, zoals ik, eendagskuikens.

Inmiddels voer ik ook eendagskuikens dus ja, alles went idd  ;D
Door RupsenStorm
#1047911
ik eet zelf geen vlees maar geef het zonder naar gevoel aan mijn Storm. Het enige dat ik persoonlijk erg vies vind is de geur van kopvlees  :-\ mijn partner vindt de geur van Pens niet fijn  :-\
en toch geven we het gewoon en zelfs zonder te zeuren omdat Storm er zo van geniet  ;D
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1047956
ik vind het ook smerig..
ik doe t hoor.. daar niet van..
kiek mag van mij lekker eten.. net als de katten..
maar die katten krijgen iedere avond eten.. en smikkelen dat gedurende de nacht weg..
als ik dan smorgens van de "schone" bovenverdieping naar beneden kom..
brrrr!!!
alles stinkt dan naar vlees..
dat van kiki vind ik minder erg.. omdat dat gelijk weggegeten wordt..
en het porties maken vind ik ook niet echt happy de peppie werk..  maar ja..
so be it..
het is keuzes maken..

die vieze kleffe energique die ik gaf vond ik ook goor..
vies om aan te pakken.. tis net prut..  :-\
Gebruikersavatar
Door de Meiden
#1047982
Ik vind niets vies, ik was de boel wel weer af.
Penslucht ook niet,  ik heb jaren lang toen ik in een dsz werkte 3 tot 400 kg pens en boekmaag versneden en verpakt per week.
En als klein meisje ging ik vaak met mijn pa mee naar de boederij waar hij werkte en zat de hele middag tussen de koeien e.d.
En als je een echte verse koeienpens hebt, dan ruikt`tie gewoon naar koe.........heerlijke lucht !
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door