Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door violav
#1041632
Pepper is nu 14 maanden, sinds ze 3 maanden was krijgt ze van mij hier kvv. Bij de fokker heeft ze van alles en nog wat gekregen, voornamelijk brok en tafelresten zeg maar. Bij mij de eerste 2 maanden nog half brok en daarna volledig kvv. Ik begon met rodi, duck en energique, daarna carnibest en nu sinds een week of 3/4 carnibest diabetes omdat daar geen rijst in zit. Daarbij af en toe een kwartel, visje, eitje, maar echt barfen is op dit moment geen optie. Ik gaf als snoepjes voor training nog wel af en toe een brokje of ander 'dierenwinkel snoepje', daar ben ik vanaf vandaag totaal mee gestopt, alleen nog gedroogde visjes of runderlong.

Nu het probleem.
Ze jeukt al sinds ik haar heb ietsje en heeft een wat droge huid (voor de duidelijkheid, ze is een naakthond). Niet zo erg dat ik me zorgen maakte, maar toch niet helemaal normaal. Inmiddels heb ik gemerkt dat ze slecht reageert op wol. En paar keer na het spelen op het wollen kleed werd ze helemaal rood op de plekken waarmee ze over het kleed schuift. Dus wollen kleedje weg gehaald en pepper niet meer rood. Maar de lichte jeuk en droge huid bleef. Op plaatsen waar ze krabt of likt gaan de huid wel irriteren, maar plaatsen waar ze dat niet doet/bij kan zie je helemaal niks aan de huid behalve iets droog.
Omdat ik een show in de planning had heeft ze 3 weken een shirtje aan gehad zodat ze zichzelf niet even kapot krabte (is zo gebeurt met die blote huid). Met shirtje aan doet ze ook geen pogingen tot krabben.
Nu sinds ongeveer een 2 weken is haar huid vetter geworden en krijgt ze pukkels. Na de show shirtje weer uit gelaten, maar nu lijkt ze opeens veel meer te krabben, na twee drie dagen had ze weer overal schrammen. Voorheen had ze er eigenlijk geen echte last van, maar nu wordt het wel vervelend wordt voor haar.

Maar mijn vraag eigenlijk. Kan het zijn dat ze nu pas gaat ontgiften omdat ze nu pas geen granen/rijst meer binnen krijgt? Of zal het toch iets zijn waar ze nu op reageert waardoor het erger wordt?
Het ziet er duidelijk uit als iets wat van binnenuit komt.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1041654
violav schreef: Pepper is nu 14 maanden, sinds ze 3 maanden was krijgt ze van mij hier kvv. Bij de fokker heeft ze van alles en nog wat gekregen, voornamelijk brok en tafelresten zeg maar. Bij mij de eerste 2 maanden nog half brok en daarna volledig kvv. Ik begon met rodi, duck en energique, daarna carnibest en nu sinds een week of 3/4 carnibest diabetes omdat daar geen rijst in zit. Daarbij af en toe een kwartel, visje, eitje, maar echt barfen is op dit moment geen optie. Ik gaf als snoepjes voor training nog wel af en toe een brokje of ander 'dierenwinkel snoepje', daar ben ik vanaf vandaag totaal mee gestopt, alleen nog gedroogde visjes of runderlong.

Nu het probleem.
Ze jeukt al sinds ik haar heb ietsje en heeft een wat droge huid (voor de duidelijkheid, ze is een naakthond). Niet zo erg dat ik me zorgen maakte, maar toch niet helemaal normaal. Inmiddels heb ik gemerkt dat ze slecht reageert op wol. En paar keer na het spelen op het wollen kleed werd ze helemaal rood op de plekken waarmee ze over het kleed schuift. Dus wollen kleedje weg gehaald en pepper niet meer rood. Maar de lichte jeuk en droge huid bleef. Op plaatsen waar ze krabt of likt gaan de huid wel irriteren, maar plaatsen waar ze dat niet doet/bij kan zie je helemaal niks aan de huid behalve iets droog.
Omdat ik een show in de planning had heeft ze 3 weken een shirtje aan gehad zodat ze zichzelf niet even kapot krabte (is zo gebeurt met die blote huid). Met shirtje aan doet ze ook geen pogingen tot krabben.
Nu sinds ongeveer een 2 weken is haar huid vetter geworden en krijgt ze pukkels. Na de show shirtje weer uit gelaten, maar nu lijkt ze opeens veel meer te krabben, na twee drie dagen had ze weer overal schrammen. Voorheen had ze er eigenlijk geen echte last van, maar nu wordt het wel vervelend wordt voor haar.

Maar mijn vraag eigenlijk. Kan het zijn dat ze nu pas gaat ontgiften omdat ze nu pas geen granen/rijst meer binnen krijgt? Of zal het toch iets zijn waar ze nu op reageert waardoor het erger wordt?
Het ziet er duidelijk uit als iets wat van binnenuit komt.
Dat ontgiften zie ik niet zo zitten. Ik denk eerder dat je eerst even moet afwachten wat er gebeurd nu je met de beloningsbotlekbrokjes en snoepjes bent gestopt. Ik acht de kans erg groot dat je hond gewoon daarop reageert.
Door dinnee
#1042381
Ik zou ook erg voorzichtig zijn met stoffen (wol, fleese) en wasmiddelen (ook shampoo) omdat dit inderdaad erg kan jeuken bij een hond die zijn vacht 'mist'. :)

Je zou hem ook wat extra visolie kunnen geven, dit is erg goed voor de huid en vacht. Bij veel droge huid en jeuk klachten helpt het heel goed.

Als denkt dat hij een allergie heeft en je liever een natuurlijk middel wil geven ter ondersteuning, kan je Puur Jeuk of Puur Huid geven, maar dan moet je wel zeker weten waar hij allergisch voor is en hem daar niet meer mee in contact laten komen.

Ik hoop dat je je hondje snel kan helpen. :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door