Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Indy
#104054
Hallo allemaal,

Ik doe al een tijdje me best om me door al het leeswerk van bp heen te worstelen, maar heb tot nu toe geen berichten geplaatst, dus zal me even voorstellen; Ik ben Sharon, het trotse baasje van een Amerikaanse Bulldog van 13 maanden, Indy en we komen uit Diemen.

Maar goed ik heb dus een vraagje; Indy is verkouden, niet heel erg maar af en toe een snotneus (eigenlijk alleen als ze zich inspant) en heel af en toe een kuchje.
Verder is ze gewoon hardstikke vrolijk en enthousiast.
Gaat dit vanzelf over of is er iets wat ik aan d`r kan geven zodat het sneller over gaat??
Heb nog nooit een hond met een snotneus gehad dus dit is helemaal nieuw voor me
O'ja ze staat sinds ongeveer anderhalve maand helemaal op kvv

Groetjes Sharon
Door Truus
#104069
Hoi Sharon, welkom hier en wat leuk dat je nu ook , na al dat leeswerk, een berichtje plaatst.
Leuk zijn ze, de Amerikaanse Bulldog en lekkere drukte makers :D.
Wat die verkoudheid betreft....mmmm ik zou het niet weten, mischien anderen dus wacht af.
Je zegt alleen met inspanning, kan zijn dat Indy zich TE druk maakt?

Groetjes Truus.
Laatst gewijzigd door Truus op di 01 jun 2004, 23:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Door lekker kort
#104072
Hoi Sharon,

Welkom op de barfplaats.

Klinkt als een beetje kennelhoestachtige verschijnselen, zolang je hond goed blijft eten en geen koorts heeft is er geen groot probleem het kan een tijdje duren maar het slijt er weer uit, dat ze een kuch geeft komt zodra ze zich op winden en verandering van temperatuur bv. als ze van binnen naar buiten gaat.

Mijn kennelhoest verhaal staat op de barfclub onder ingezonden stukken.

Beterschap met indy.

groeten fritz.
Door Lizzy
#104074
Hoi Sharon, welkom op Barfplaats! Een Amerikaanse Bulldog, wat leuk!

Hoe lang heeft Indy deze verschijnselen? En mag ik vragen welke kleur het snot heeft?

Groetjes, Lizzy
Door Indy
#104081
Bedankt voor jullie supersnelle reacties

Zondag heeft ze voor het eerst een paar keer een kuchje gegeven en vanmorgen dat we aan het lopen waren zag ik dat ze een snotneus had, toen was het groen/gelig, echt snot dus en vanavond met fietsen was het vooral doorzichtig met hier en daar een spettertje echt snot (wat een omschrijving hè :-\ )

Verder is ze dus net zo lekker druk als normaal en eet ze gewoon (ze is nooit een enthousiaste eter)

Groetjes Sharon
Door Truus
#104082
Tsja...hoe kan je het anders omschrijven he...wel duidelijk zo ;) ;D
Groen/gelig..lijkt me wel een echte verkoudheid....weet er verder niet veel op te zeggen dus......wacht weer af ;D ;)
Door lekker kort
#104094
[quote="Indy"]
Bedankt voor jullie supersnelle reacties

Zondag heeft ze voor het eerst een paar keer een kuchje gegeven en vanmorgen dat we aan het lopen waren zag ik dat ze een snotneus had, toen was het groen/gelig, echt snot dus en vanavond met fietsen was het vooral doorzichtig met hier en daar een spettertje echt snot (wat een omschrijving hè :-\ )

Verder is ze dus net zo lekker druk als normaal en eet ze gewoon (ze is nooit een enthousiaste eter)

Groetjes Sharon
[/quote]Ja dat herken ik wel in deze tijd komt het wel eens voor bij honden, ze kucht niet echt maar snuft waarschijnlijk?

groeten Fritz.
Door Truus
#104098
Dus geen kennelhoest Fritz?
Laatst gewijzigd door Truus op di 01 jun 2004, 23:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Paul_Barte
#104116
Wil hier graag even op inhaken. Vorige week kwam één van mijn honden uit het hoge gras (meer als een meter vanwege het maaibeleid van de gemeente) met zijn snuit vol met wit stuifmeel. Hij nieste zich bijna omver en wij dachten dat hij gewoon iets in zijn neus had. Naast het niezen was er regelmatig een soort verslik reactie wat leek op reverse sneezing (maar was het niet) en dat heeft een aantal dagen aangehouden met daarbij 2 dagen waar hij het gewoon slecht had.
Onze andere 3 honden hebben nu exact hetzelfde, de ene wat meer of minder als de andere terwijl Sepp waarmee het begonnen is steeds minder last begint te krijgen al druipt het witte snot nog regelmatig uit zijn neus.
We hebben dit nog nooit meegemaakt maar denken aan een virus.
Ze krijgen wat echinaforce en wat borageolie als supplement.
De pollen vliegen je letterlijk om de oren in het park maar 4 honden tegelijk hooikoorts geloof ik niet........
Ik wacht het even af en denk dat het uit zichzelf wel weer zal overwaaien maar vreemd is het wel!!!!!!!! :-\
Door lekker kort
#104122
[quote="Truus"]
Dus geen kennelhoest Fritz?
[/quote]Het valt (in mijn optiek) wel onder de kennelhoest, er zijn ook zoveel varianten, het kan alleen een hele tijd duren (2á3 weken) voordat het over is, strooien met antibiotica heeft alleen zin als er koorts is vanwege een contra infectie, dit kan de hond goed zelf overwinnen, beetje ondersteuning met homeopatische druppels zou kunnen, maar in die materie ben ik niet zo thuis, ken alleen die van Biogena (samenwerking van Dr. Vogel & Bogena) verkrijgbaar in de dierenwinkel, maar er zullen genoeg alternatieven zijn.

Groet Fritz.
Door Truus
#104127
[quote="lekker kort"]
[quote="Truus"]
Dus geen kennelhoest Fritz?
[/quote]Het valt (in mijn optiek) wel onder de kennelhoest, er zijn ook zoveel varianten, het kan alleen een hele tijd duren (2á3 weken) voordat het over is, strooien met antibiotica heeft alleen zin als er koorts is vanwege een contra infectie, dit kan de hond goed zelf overwinnen, beetje ondersteuning met homeopatische druppels zou kunnen, maar in die materie ben ik niet zo thuis, ken alleen die van Biogena (samenwerking van Dr. Vogel & Bogena) verkrijgbaar in de dierenwinkel, maar er zullen genoeg alternatieven zijn.

Groet Fritz.

[/quote]
O.K bedankt voor je uitleg Fritz.
Sharon zal er ook veel aan hebben ;)
Door lekker kort
#104128
[quote="Paul_Barte"]
Wil hier graag even op inhaken. Vorige week kwam één van mijn honden uit het hoge gras (meer als een meter vanwege het maaibeleid van de gemeente) met zijn snuit vol met wit stuifmeel. Hij nieste zich bijna omver en wij dachten dat hij gewoon iets in zijn neus had. Naast het niezen was er regelmatig een soort verslik reactie wat leek op reverse sneezing (maar was het niet) en dat heeft een aantal dagen aangehouden met daarbij 2 dagen waar hij het gewoon slecht had.
Onze andere 3 honden hebben nu exact hetzelfde, de ene wat meer of minder als de andere terwijl Sepp waarmee het begonnen is steeds minder last begint te krijgen al druipt het witte snot nog regelmatig uit zijn neus.
We hebben dit nog nooit meegemaakt maar denken aan een virus.
Ze krijgen wat echinaforce en wat borageolie als supplement.
De pollen vliegen je letterlijk om de oren in het park maar 4 honden tegelijk hooikoorts geloof ik niet........
Ik wacht het even af en denk dat het uit zichzelf wel weer zal overwaaien maar vreemd is het wel!!!!!!!! :-\
[/quote] Hier niest er ook wel eens een pensionhond wat Sharon beschrijft heb ik een paar jaar geleden in het pension gehad en het zit hem in de luchtwegen de voorste (want ik haal het altijd doorelkaar) als ik het goed heb, soms zie je het ook haast niet omdat ze razendsnel zijn met het tongetje om het snot weg te likken, maar als ze snuffen (moeilijk uit te leggen beetje als wij ons neus ophalen) ik denk dat je honden wat opgelopen hebben Paul, en eigenlijk komt het dan met die dingen op hetzelfde neer geen koorts geen antibiotica nodig (ga je naar de dierenarts krijg je onmiddelijk antibiotica want daar kom je dan voor als ik zin heb zal ik het een keer voor de club op papier zetten) zolang er gegeten wordt en ze levendig zijn komen ze er wel overheen, maar het klinkt inderdaad vervelend.

Groeten Fritz.
Door Paul_Barte
#104140
Hoi Fritz, bedankt voor je reactie.

Heb zelf ook zo'n idee van het is vanzelf gekomen en zal wel weer vanzelf overgaan ;D

Enig idee of ik het kan beinvloeden met supplementen om herstel te bespoedigen en enig idee hoelang zo'n geintje gaat duren???
Door lekker kort
#104151
[quote="Paul_Barte"]
Hoi Fritz, bedankt voor je reactie.

Heb zelf ook zo'n idee van het is vanzelf gekomen en zal wel weer vanzelf overgaan ;D

Enig idee of ik het kan beinvloeden met supplementen om herstel te bespoedigen en enig idee hoelang zo'n geintje gaat duren???

[/quote]Ik geef de honden er nooit iets extra's voor (zolang ze geen koorts hebben) soms wat hoest siroop als ze een rauwe keel hebben, ik loop zelf al 2 maanden met een beetje dezelfde verschijnselen, was vanmiddag toch bij de dokter en die luisterde ook meteen maar even naar mijn longen en die waren goed, zei ook moet slijten, meestal duren dat soort dingen 2á3 weken voordat het helemaal over is (honden roken ook niet, dus dat gaat sneller ;D)

Groeten Fritz
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door