Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

#1040143
Omdat mijn hond de laatste paar maanden nogal veel rotzooi naar binnen heeft gekregen van de DA (enting, narcotica, anti biotica, pijnstillers, corticosteroiden) ben ik nu een week bezig met een groene leemkuur. Wat opvalt is dat idd de jeuk ineens explosief terug is, iets wat ik wel verwacht had, maar dat hij ook constant aan twee poten slikt. De ene poot vermoed ik omdat daar het kussentje wat dun is, maar ineens gisteren ook een andere poot, waar helemaal niets aan te zien is. Het kan een vorm van jeuk zijn, maar het doet hem gewoon zeer. Hij jammert er soms over als hij aan het likken is. Nu heeft hij wel vaker last van zijn pootjes (het is nogal een rauwdauwer) maar we hebben het de laatste tijd best wel rustig aan gedaan, vanwege de operatie aan zijn staart. Heeft iemand hier ervaring mee?
#1040292
Ik heb er geen ervaring mee, maar door obsessief aan de poten te likken komt er endorfine vrij, een rustgevend stofje in de hersenen. Het kan dus een vorm oversprong zijn, omdat je hond zich niet prettig voelt. Ik zou in ieder geval stoppen met de groene leem, waarschijnlijk werkt het te heftig. Je kunt ook ontgiften met chlorella, dat werkt, over het algemeen, iets milder.
#1041031
Hoi,

Ik ben er toch maar mee naar de dierenarts gegaan, want het werd steeds erger. Hij blijkt waarschijnlijk door riet of iets dergelijks gelopen te zijn. Het was allemaal behoorlijk geirriteerd. Dit kon ik zelf niet zien want hij laat dit niet toe. (Wordt hij erg agressief van). Met twee man er boven op in de houdgreep lukte dit dus wel. Hij heeft nu een AB kuurtje en ik ben dus gestopt met groene leem. Bedankt voor je reaktie!
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door