Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Inge2104
#1038630
Oh jee, Luna heeft rare plekjes, het lijken wel wratten!
Al een paar weken heeft ze er 1 aan de binnenkant van d'r oor, dacht dat het een wondje was maar het wordt langzaam groter.
Gister ontdekte mijn vriend 2 plekjes aan d'r onderlip. Ze lijken er een beetje op maar zijn niet hetzelfde volgens mij.
Na Luna grondig te hebben onderzocht nog een plekje aan de binnenkant van d'r onderlip gevonden en 2 op d'r kinnetje...  :-[
Ik heb er foto's van genaakt:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik hoop dat ze een beetje duidelijk overkomen!
Weet iemand misschien wat dit is?
Ik heb al contact gehad met een dierenarts maar daar ben ik nog nooit eerder geweest. Zij belt me vanmiddag terug en dan hoor ik of ik daar terecht kan! Mijn eigen dierenarts is anti vers dus daar krijg ik gegarandeerd het antwoord dat het door de voedig komt!

Groetjes Inge!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1038686
Nou, dan zou je da zich lekker laten kennen als die dat zou zeggen.

Dit lijken op "puppywratten"  kan even de officiële naam niet vinden maar het heeft in ieder geval met weerstand te maken en niet met rauwe voeding.
Door Femke
#1038726
ik zou het toch even bij de DA laten bekijken. En wat mijn DA van de voeding van mijn hond vindt zal mij eerlijk gezegd een worst wezen..... ;)
Door Kuszco
#1038730
ja puppywratten.Het heet eigenlijk anders,maar ik kan ook niet op de naam komen. Heeft een van mijn vorige labs ook gehad en dan vooral rond de mond en sikje.
Ik ben er ook mee naar de DA geweest,maar dat is al lang geleden,volgens mij heb ik er toen zalf voor gekregen antibacterieel. Of het met de weerstand te maken heeft durf ik niet te zeggen.
Groetjes Liliane.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1038774
Het vervelende is, is dat ik weet dat er een topic over is in deze afdeling. Was een Dalmaat die er 1 op z'n voet had en die operatief verwijdert is. Maar ik kan het topic niet vinden >:(

De meeste van dat soort wratjes vertrekken vanzelf weer, alleen als ze op een rotplek zitten waar de hond er zelf lekker op kan gaan liggen kluiven wordt overwogen om ze operatief te verwijderen.
Door *Natasja*
#1038779
Angelique schreef: Het vervelende is, is dat ik weet dat er een topic over is in deze afdeling. Was een Dalmaat die er 1 op z'n voet had en die operatief verwijdert is. Maar ik kan het topic niet vinden >:(

De meeste van dat soort wratjes vertrekken vanzelf weer, alleen als ze op een rotplek zitten waar de hond er zelf lekker op kan gaan liggen kluiven wordt overwogen om ze operatief te verwijderen.
ik denk dat ik weet welke je bedoelt, wacht even...

Bedoel je deze?  :-\ http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 876.0.html
Door Danny
#1038796
Dacht dat het iets van Papiloom hete...maar weet het niet helemaal zeker.

Gina had er ook eentje, maar die vertrouwde we niet helemaal en heb ik dus weg laten halen.

Komt idd regelmatig voor bij pups, vaak met wat minder weer stand. Ik ken iemand die er homiopatische korreltjes voor had gekregen iets van Thuja ofzo...
Door sandrra
#1038814
Mazoe en Khami hebben het beiden gehad. Ik heb ze Thuja D6 van  Dr Vogel gegeven. Het wordt dan even iets groter en valt er dan ineens vanaf. Mazoe had zelfs een hele grote in haar bek en die viel er toen ook zo vanaf. Bloed wel eventjes dus niet schrikken. Geen da aan te pas gekomen.
Laatst gewijzigd door sandrra op ma 01 sep 2008, 13:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Inge2104
#1038855
Wow, wat een antwoorden, bedankt allemaal!
Luna wordt momenteel behandeld door een natuurgeneeskundige, voor haar darmen, ik ga haar zo gelijk bellen en om die Thuja vragen!
Ben wel gerust gesteld dat het waarschijnlijk niks ernstigs is!

Als ze groter worden of er anders uit gaan zien dan ga ik gelijk naar de dierenarts!

groetjes Inge!
Door Truus
#1039055
Bij ons op het veldje had ook een hond dezelfde rare bobbel op haar lip. Op deze site:
http://www.whgdierenartsen.nl/html/frameset.html had ik gekeken en daar stond dezelfde foto op.
Er stond ook bij dat het vanzelf weer over zou gaan.
Uiteindelijk is het bij de hond op het veldje ook eraf gevallen en niks meer te zien.
Ga maar eens even zoeken op de site in bibliotheek en dan bij wratten.
Laatst gewijzigd door Truus op ma 01 sep 2008, 18:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Adinda
#1039183
Het zijn puppywratjes
Alleen Lilo kreeg ze toen ze niet meer puppy was  ::)

Maar bij haar moest er wel een DA aan te pas komen omdat ze er te veel kreeg en niet meer goed kon eten.
Ook stonk ze ontzettend uit haar mond en als ze begon te hijgen zag je een paar (ze had er veel) van die wratjes.
Kinderen die haar wilde aaien renden dan heel hard weg. Echt zo zielig.

Ik weet nog goed dat ze zo rook omdat we op vakantie waren met de auto naar Italie en we allemaal een raampj open hadden. Heel de auto meurde  ;D ;D ;D

De DA heeft ze alle 6 weggebrand toen ze onder narcose was.
2 waren er wel al afgevallen.
Maar voor haar konden we niet langer wachten.

En de DA vertelde mij dat het besmettelijk is en dat je hond het kan krijgen als ze een keer minder weerstand hebben.
En het is niet ernstig, maar wel erg lastig (en vies)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door