Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door danou2004
#1035536
Boomer is door de dierenarts geschat op een jaar of 6 a 7 maar dat wist hij niet 100%zeker.
Wel kon hij zien dat boomer al last kreeg van ouderdomskwaaltjes en bij hem zijn inmiddels 2 gezwellen weggehaald, een bij zn oog en een op zn pootje.
Dit is beide al een tijdje geleden maar nu begin ik me te verbeelden dat ik wat met zn achterpootjes gaat trekken als hij loopt. Alsof hij erg stijf is.Het gebeurd niet altijd maar deze week viel het me echt op.
Hoort dit ook bij ouderdom?of is hij daar nog te jong voor en kan ik evt de exacte leeftijd achterhalen?Dit zijn namelijk mn eerste honden en heb daar echt nog geen idee van.
Door Anthraciet
#1037117
Het kán een teken van ouderdom zijn, maar je moet natuurlijk wel uitsluiten dat het niet iets anders is ;)

Mijn reu van ruim 13 loopt ook af en toe stijf, maar ja, op zo'n leeftijd verwacht je niet echt anders.
Maar een hond van 6 of 7 die verder niets mankeert zou je toch niet zo stijf moeten zien lijkt me.... tenzij er een ras in zit wat van nature niet zo heel oud wordt, dan zou het wel kunnen :-\

Barfplaats wordt gesponsord door