Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door Sher
#1037102
Stel nou, ik neem een kat uit het asiel. Dat dier is dan natuurlijk heerlijke br*k en bl*k gewend. Wat is dan de handigste manier om het dier fatsoenlijk te leren eten.  :D
Nee, ik heb nog niet besloten om "mijn" kat te adopteren.  :-X
Door Hekate
#1037107
Ik heb ook een kat die brok gewend was. Zijn overzet vorderingen kan je hier volgen: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 104.0.html


Korte samenvatting:
Als je kat niet van kvv houdt: Zet de kat over op natvoer. Meng dan steeds meer kvv door het natvoer.
Mijn kat eet nu per portie kvv nog maar een half theelepeltje natvoer ongeveer. :D Hopenlijk kan ik ook dat achterwege laten over een tijdje.

Er is trouwens ook nog een kans dat je kat wel van vers eten houdt, dan kan je haar gewoon meteen de hele tijd kvv geven!
Door Loeka
#1037123
Je hebt grote kans dat de kat meteen vers eet zodra hij/zij bij jou is. Zeker bij groepshuisvesting in het asiel lijkt het vaak alsof ze zo snel mogelijk eten wat je ze ook voorschotelt. Ik heb het nu een paar keer gezien en het werkt uitstekend om ze te "wennen" aan vers  :)
Gebruikersavatar
Door Sher
#1037126
Ik kan me ook voorstellen dat je een asielkat zo over kunt zetten. Het dier is dan nog onder de indruk van alle nieuwe indrukken en hopelijk eet het dan vers voor het weet dat het had kunnen kiezen voor iets anders.  :tease:
Eigenlijk heb ik ook geen zin om van die viezigheid (br*k) te kopen.
Door Hilde__
#1037183
Ik denk ook wel dat ie meteen vers gaat eten. Heb dat hier met alle drie gehad...
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door