Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door **Jillaroo**
#1036527
18 september komt mijn derde kelpie over vanuit down under, ik weet niet wat ze bij de fokker te eten heeft gekregen, maar verwacht brokken met aangelengd met alles wat overbleef van de pot.  Mijn andere twee honden zijn via 100% kvv naar 50-50 kvv/barf en vervolgens naar 100% barf gegaan. Aan de ene kant wil ik haar zo snel overzetten naar volledig barf, maar nu zit ik te denken om haar eerst een poosje KVV te geven en dan over te gaan op dezelfde weg als met die andere twee naar volledig barf. Op die manier kan ze wellicht langzaam wennen. Of ben ik gewoon een zeikerd en moet ze gewoon gelijk over op 100% barf.
Door dinnee
#1036531
Ik ben met Coda gewoon in een keer over gegaan. Helaas is hij nu allergisch (en ik weet nog niet waar voor), maar hij eet alsof het een lieve lust is. Hij kraakt goed en alles is snel op. Ik zou zeggen, gewoon lekker meteen over zetten en je hondje laten genieten.

Wat voor hondje is het? Reu of teef? En welke lijn?
Door Happy Tail
#1036581
heb hier nu een logeetje 5-6 jaar brok en vanaf dag 1 dat ze hier is gelijk over op BARF. straks blijft ze op barf overigens. Maar met een pup zal het geen probleem zijn. een oudere hond wellicht wel, omdat je daar de darmflora ed weer op orde moet krijgen en ze het moeten leren eten.
dus tja huppakee gewoon lekker mee met de pot en die dan wel een beetje aangepast natuurlijk op pupmans kaken
Door Lizzy
#1036591
Lekker gelijk op barf! Je kunt toch met lekkere zachte vleesbotjes beginnen? Waarom zou je eerst kvv willen geven, heb je daar een specifieke reden voor? Voel je je onzeker? Of ben je ergens bang voor?
Door **Jillaroo**
#1036684
Bang? nee niet echt maar het is een ouder teefje en ik denk dat het komt omdat ik gewoon niet weet wat ze daar te eten hebben gekregen. Maar ik zat ook al te denken aan kippenekken, karkassen en eend en konijn, zalmrug dat is allemaal aardig zacht en dan doorgaan naar het ervaren barfspul. ik heb wel een mailtje gestuurd met de vraag wat ze te eten kreeg, maar tot op heden nog geen antwoord. Wel kreeg ik een tijdje terug een geweldig bericht, ze had op een show 12 zakken van 10 kilo brok gewonnen of ik het erg vond dat ze dat niet opstuurde! ;D ;D ( ik heb al haar gewonnen prijzen toegestuurd gekregen, behalve dus de zakken voer en het broodrooster en de bekers)

poeh ik heb zolang op haar moeten wachten, ennu kan ik eindelijk de dagen gaan aftellen.

@dinnee: ze komt uit een lijn die hier in nederland nog niet voorkomt en met mijn reu echt een geweldige combinatie zal zijn. Nog even geduld hebben ( moet ik ook hebben) en dan kan je met haar kennismaken.
Door dinnee
#1036920
Klinkt heel interessant!! Ik ben heel erg benieuwd. Misschien over een paar jaar?  ;) Eerst eens deze kleine man op voeden.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door