Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tieneke
#1034443
Word er een beetje moedeloos van....al meer dan een jaar loop ik aan te klooien met Tinus zijn vieze bagger oor.
Ik maak het oor zeker 3 of meer keer per week schoon met een speciale Tsjechische cleaner maar er blijft bruinige viezigheid uitkomen,schudden en koppie wrijven  :-X Niet ontstoken of rood/pijnlijk maar gewoon vies en een meur oor wat hem soms toch irriteerd.
Heb ik hem uitgebaggerd dan ziet het er rose en schoon/fris uit maar een dag later zit er weer bruin vuil in het ene oor...het andere is nog nooit vuil geweest....pffff naar de Da heeft ook geen zin want die komt meteen met troep cleaners aan.
Iemand een vreselijke goeie tip?Of heel goed produkt wat ik in Ned kan kopen?
#1034451
Ik heb exact hetzelfde gehad met Eva, ook maar één oor en niks hielp, zwarte bagger met regelmaat. Ik heb het weggekregen met Plantago oordruppels van Dr. Vogel wat je inwendig en uitwendig kan gebruiken, mij werd geadviseerd het INWENDIG te gebruiken en een heel flesje opmaken en het is nu al bijna een jaar weg. Het is te proberen, kost bijna niks 4.75 en kan niet veel kwaad.
#1034456
tieneke schreef: Word er een beetje moedeloos van....al meer dan een jaar loop ik aan te klooien met Tinus zijn vieze bagger oor.
Ik maak het oor zeker 3 of meer keer per week schoon met een speciale Tsjechische cleaner maar er blijft bruinige viezigheid uitkomen,schudden en koppie wrijven  :-X Niet ontstoken of rood/pijnlijk maar gewoon vies en een meur oor wat hem soms toch irriteerd.
Heb ik hem uitgebaggerd dan ziet het er rose en schoon/fris uit maar een dag later zit er weer bruin vuil in het ene oor...het andere is nog nooit vuil geweest....pffff naar de Da heeft ook geen zin want die komt meteen met troep cleaners aan.
Iemand een vreselijke goeie tip?Of heel goed produkt wat ik in Ned kan kopen?
Ik gebruik nog steeds deze zelfgemaakte..
Kweet niet of je alle spullen bij jou kan kopen?

Kan alleen gebruikt wanneer er geen oor ontsteking of wondjes zijn,maar om schoon te houden werkt het heel goed.
De ingredients zijn,witte azijn, boric acid poeder, isopropyl alcohol (rubbing alcohol), en Betadine antiseptic.(jodium)  

Afbeelding
http://www.zimfamilycockers.com/EarCleaner.html


Staat ook bij:http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... #msg825164
#1034618
Wat je ook nog kunt proberen is fysiologische zoutoplossing, dat maak je zelf in 1 liter gekookt water 9 gram zout oplossen en daarmee spoelen. Ik maakte daarvan een beetje lauw - half kopje- dat giet je er voorzichtig in, goed de ooraanzet masseren en dan schudden ze het vuil eruit, dat een aantal malen per dag.
Als je wilt kan ik het middel van Dr. Vogel opsturen, geen probleem!
#1034827
202 Spots schreef: Ik gebruik nog steeds deze zelfgemaakte..
Kweet niet of je alle spullen bij jou kan kopen?

Kan alleen gebruikt wanneer er geen oor ontsteking of wondjes zijn,maar om schoon te houden werkt het heel goed.
De ingredients zijn,witte azijn, boric acid poeder, isopropyl alcohol (rubbing alcohol), en Betadine antiseptic.(jodium)  

Afbeelding
http://www.zimfamilycockers.com/EarCleaner.html


Staat ook bij:http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... #msg825164

Ja, gebruik ik ook bij Fjurdy, het helpt echt heel goed.
#1034854
draineren. 't Oor is een afvoerkanaal van afvalstoffen, en blijkbaar heeft Tinus daar nogal veel van.

We hebben 't met Loebas ook gehad, zelfs 2 keer onder narcose laten spoelen. Hij zat soms te gillen van de oorpijn. Het enige wat helpt is een stevige kuur groene leem (door het eten dan).
Ik hoef er nu bijna nooit meer met een cleaner bij.
#1034864
Femke schreef: draineren. 't Oor is een afvoerkanaal van afvalstoffen, en blijkbaar heeft Tinus daar nogal veel van.

We hebben 't met Loebas ook gehad, zelfs 2 keer onder narcose laten spoelen. Hij zat soms te gillen van de oorpijn. Het enige wat helpt is een stevige kuur groene leem (door het eten dan).
Ik hoef er nu bijna nooit meer met een cleaner bij.
Ben nog aan het kijken wat ik ga bestellen voor uitwendig maar inwendig zou ik alvast de groene leem kunnen gebruiken als extra ondersteuning.
Hij heeft de laatste weken trouwens ook last van tranende ogen,misschien ook hier goed voor.
Hoeveel mag ik door zijn eten doen?
#1034869
tieneke schreef: Ben nog aan het kijken wat ik ga bestellen voor uitwendig maar inwendig zou ik alvast de groene leem kunnen gebruiken als extra ondersteuning.
Hij heeft de laatste weken trouwens ook last van tranende ogen,misschien ook hier goed voor.
Hoeveel mag ik door zijn eten doen?
Loebas krijgt 1 maatschep per dag
#1034891
Femke schreef: ik gebruik Vertagil groene leem poeder, heb geen ervaring met iets anders.
Oke,bedankt!
Ik heb hier wel groene leem pasta staan,ook van Vertagil,misschien weet iemand anders of ik dit kan gebruiken>
Anders moet ik de poeder gaan bestellen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door