Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Leela
#102632
Dag allemaal,

Een kennis van mij heeft een kat met nierinsufficientie. Het is nu zo ver dat hij erg ziek is en ze denken om hem te laten inslapen. Hij heeft harde ontlasting in zijn buik en legt harde drollen. Verder is hij stijf en stram.
Ik was benieuwd naar jullie ervaringen met nierproblemen in combinatie met rauw vlees. Kan dit hem helpen denken jullie?

Groeten,
Leela
Door Lizzy
#102633
Mijn ervaringen met versvlees en katten met nierproblemen zijn erg goed. Als ik eerlijk ben vind ik brokken en blikvoer eigenlijk DE oorzaak voor veel nierproblemen bij katten.

Maar, een kat die zo ver heen is...... het zou een wonder zijn als dit diertje nog opknapt..... Ik denk dat dat niet meer zal gebeuren....

Maar kijk, in deze situatie zeg ik: probeer het. Wat maakt het nu nog uit. Als de kat het lust (da's altijd de vraag) en hij knapt een klein beetje op: nou, da's dan fijn! Lust hij het niet of knapt hij niet op: wat heb je verloren? Niks toch?

Groetjes, Lizzy
Door Leela
#102672
Bedankt voor jullie antwoorden.

Geldt dat ook voor spijsverteringsproblemen? Bv overgeven, darmproblemen enz.?

Ik gebruik zelf sinds een paar maanden Carnibest voor mijn katten, drie van de vier vinden het lekker, de vierde niet. Ik heb de indruk dat het goed voor ze is. In ieder geval is er een bij die anders altijd veel meer last had van jeuk en korsten 's zomers, die heeft hij nu nog nauwelijk. Ik dacht altijd dat dat vlooienallergie was, maar......

Groeten,
Leela
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#102674
Bij mij staan nu de 2 katten en de hond op CB.

De rooie poes had een alvleesklierprobleem + overgewicht en standaard een vettige vacht. Sinds de CB gaat dit vele malen beter (zonder tussenkomst van DA) en is zelfs haar beginnnende suikerziekte verdwenen.

Moby doet het normaal gesproken ook goed op CB behalve dat ie nu dan ff loopt te stunten met zijn blaas. Normaliter zijn dit kwaaltjes die op vers minder voorkomen (maar Moby wil blijkbaar weer graag de uitzondering op de regel zijn ::))

Dus, bij veel dingen werkt vers vlees juist heel positief maar het is een kwestie van proberen (en heeeeel hard hopen dat de kat het eten wil).

Zoals al vaker gezegd wordt: vers vlees is geen wondermiddel maar heel veel dingen gaan beter op een goede voeding.
Door Lizzy
#102854
Ik vind dat veel problemen en zeker spijsverteringsproblemen beter worden met verse/rauwe voeding. Nu is vers inderdaad geen wondermiddel, maar wel bijna een wondermiddel. Tenslotte is gezonde voeding de fundering van een gezond leven.

Je kunt ook nog een ander merk versvlees proberen voor jou kat die het niet graag eet. Ik ken een kat die merk A niet eet en merk B wel en andersom.

Groetjes, Lizzy
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door