Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Skadi
#1025191
Hoi Allemaal,

Ik heb mijn drie poezels nu ongeveer twee maanden op carnibest. Het gaat best goed al moet ik zeggen dat het wel zeurpieten zijn, want iets anders moeten ze niet.... zelfs geen overheerlijk biefstukje... maar goed het begin is er. Beowulf en Mickey zitten aan de CB Lam en Skadi aan de CB Diabetes.
Nu is Skadi ook het probleem... Ze heeft last van voedsel allergie, haar hele koppie ligt open. Nu gaat het sinds ze op de CB diabetes zit een heel stuk beter, ze krapt veel minder dan voorheen (zolang ze niets van de andere steelt) Alleen willen de wonden niet dicht. Zodra zich er een mooie dikke korst gevormd heeft, begint ze weer te krabben, net zolang tot de korst er weer vanaf is. Kan het nu zijn dat ze puur aan het krabben is omdat de korsten jeuken??
Alles wat ik erop smeer, is eraf voor ik m'n kont gekeerd heb  :-\ .... Ik overweeg de dierenarst toch om een injectie te vragen, zodat de wonden tenminste kunnen helen. Of hebben jullie misschien een ander advies?

Thanks

Gr. Natasja
Door flin
#1025316
hai Natasja,

wat vervelend voor Skadi, al die kriebels...

je weet zeker dat ze een voedselallergie heeft, maar je weet miss niet precies waarvoor?
veel katten reageren idd slecht op koolhydraten uit rijst of aardappel oid,
dus die geef je nu niet meer dmv CB-diabetes,

dan nog maar een vraag: hoe oud is Skadi, en wat gaf je hem hiervoor te eten?
't zou nml wel iets langer dan die 2 mnd kunnen duren voordat 't allemaal wat geheeld is, aan de andere kant kan 't zo zijn dat ze miss niet goed tegen een bepaalde vleessoort kan, en daar dus de kriebels van krijgt...maar eigenlijk denk 'k van niet, omdat je schrijft dat 't al een stuk beter gaat

je kunt de andere katten ook  de cb-diabetes geven hoor, hoef je je over stelen niet meer druk te maken

sja en katten en smeren is idd direct aflikken...,
persoonlijk zou 'k nog even aanzien, of 't allemaal wat uit zichzelf wil helen,
voordat 'k er cortico-rommel in zou kieperen, tenzij de wondjes gaan infecteren, of echt niet willen verdwijnen...

succes!
Door Mevroi Kruim
#1025624
Sluit me bij flin aan. En alvorens met cortison en andere narigheid aan de gang te gaan zou ik a. zorgen voor een hele goeie vlooienbestrijding (als je dat niet al doet natuurlijk) en b. een eliminatie-dieet gaan geven om uit te vogelen of het idd een voedsel-allergie is.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door